05.12.2018., Osijek - pješački prijelaz na Divaltovoj 38 gdje je bila posljednja prometna, pješački je obrisan i uklonjeni prometni znakovi koji su označavali pješački prijelaz. Ostala je na strani Sjenjaka kocka od pješačkog i mnogi biciklisti ga koriste.Foto: Željko Šepić
05.12.2018., Osijek - pješački prijelaz na Divaltovoj 38 gdje je bila posljednja prometna, pješački je obrisan i uklonjeni prometni znakovi koji su označavali pješački prijelaz. Ostala je na strani Sjenjaka kocka od pješačkog i mnogi biciklisti ga koriste.Foto: Željko Šepić
Zeljko Sepic
8.4.2019., 11:04
PROMETNA SIGURNOST
Grad ipak neće obrisati sve zebre koje predlaže policija
PU je predložila brisanje zebri na 36 lokacija. a Grad je lani odobrio samo 20-ak

Je li brisanje pojedinih pješačkih prijelaza - zebri na osječkim prometnicama dobar ili pogrešan potez kada je riječ o prometnoj sigurnosti? Ako se pita Policijsku upravu - jest, a ako se pita gradski odjel zadužen za promet - mišljenje je dijelom drukčije.

Na prvoj od dviju sjednica Gradskog vijeća održane prošlog mjeseca Policijska uprava osječko-baranjska podnijela je izvješće o stanju sigurnosti na području grada za 2018. godinu. U dijelu sigurnosti cestovnog prometa evidentirano je povećanje broja prometnih nesreća za pet posto. Manje je poginulih, više ozlijeđenih i nezgoda s materijalnom štetom.

U smjernici za poboljšanje kvalitete i sigurnosti života građana, ističu iz PU, sredinom prošle godine ponovo su kod stručnih službi Grada Osijeka inicirali uređenje prometa na raskrižjima na kojima se promet ne upravlja semaforima tako da se ukine jedan od dva pješačka prijelaza na glavnoj cesti. Tako bi se, obrazlažu, smanjila opasnost od naleta vozila na pješake, jer upravo takve nezgode događaju se na takvim raskrižjima.

Predložili su 36 konkretnih lokacija. Grad Osijek, njegov resorni odjel - onaj za komunalno gospodarstvo, promet i mjesnu samoupravu - u prošloj je godini odobrio brisanje na dvadesetak lokacija.

No, kako u svom pisanom podnesku odgovara pročelnik Siniša Gregoran, obišli su sve predložene lokacije i stava su da takvi zahvati ne povećavaju sigurnost sudionika u prometu, naprotiv, mišljenja su kako se njihova sigurnost smanjuje.

- U naseljenom se mjestu ne postavljaju znakovi koji upozoravaju na nailazak na raskrižje. Jedini prometni znak koji na to upozorava jest prometni znak "obilježen pješački prijelaz", koji se stavlja neposredno ispred obilježenog prijelaza. Ispred obilježenog prijelaza obveza je bojenje zaustavne ili stop-crte. Takvim načinom obilježavanja vozač je upozoren da nailazi na raskrižje te je dužan smanjiti brzinu vozila. Kada na jednom kraku raskrižja nije obilježen pješački prijelaz, vozač nema informaciju da se priblilžava raskrižju - ne postoji znak jer se on ne postavlja unutar raskrižja, a ne postoji ni zakonska mogućnost unutar raskrižja bojenja stop-crte - stoji u objašnjenju zašto na određenim lokacijama gradske službe nisu brisale zebre (i neće). Dodatno će se analizirati i predloženi pješački prijelazi koji su kao potencijalno opasna mjesta izvan zone raskrižja, pa će se tako brisati pješački prijelaz kod zapadnog ulaza u Tvrđu - ondje je dvotračna cesta, tramvaj koji smanjuje vidljivost, pa i lijevo skretanje iz smjera centra. Ukinut će se i pješački prijelaz koji vodi do bivšeg Getroa, kao i pješački prijelaz kod parkirališra "Rupa" u visini bivšeg kina Zvečevo.

- Službeni izlazak s prostora tog parkinga je onaj kod stepenica pa je ondje i obilježen pješački prijelaz - upozoravaju u Gradu Osijeku. n