22.09.2009., Slavonski Brod - Europski dan bez automobila zeli potaknuti povratak pjesaka, biciklista i javnog prijevoza u gradsko srediste. Kresimirova je bila zatvorena za sav promet, a djeca su kredom crtala po plocniku. 
Photo: Ivica Galovic/VLM/PIXSELL
22.09.2009., Slavonski Brod - Europski dan bez automobila zeli potaknuti povratak pjesaka, biciklista i javnog prijevoza u gradsko srediste. Kresimirova je bila zatvorena za sav promet, a djeca su kredom crtala po plocniku. Photo: Ivica Galovic/VLM/PIXSELL
IVICA GALOVIĆ/PIXSELL
26.9.2018., 11:08
UČENJE NA OTVORENOM
Vrtićarci će na slikanje i učenje u prirodi

Početak pedagoške godine 2018./19. u Dječjim vrtićima Osijek označava i početak provedbe projekta "Učenje na otvorenom" u dva podcentra: Nevičici i Josipovcu. Projekt u trajanju od dvije pedagoške godine dio je Erasmus + programa čiji je cilj poboljšanje kvalitete odgoja, poučavanja i učenja od predškolske do srednjoškolske razine obrazovanja u školama i vrtićima diljem Europe kroz pružanje prilika za razvijanje profesionalnih vještina i suradnju s partnerima u Europi.

Projektni tim Dječjeg vrtića Osijek u sastavu od četiri odgojiteljice, stručne suradnice pedagoginje i ravnateljice izradio je projekt "Učenje na otvorenom" koji podrazumijeva: svakodnevne boravke i organizirane aktivnosti na vrtićkom dvorištu s ciljem poticanja tjelesnog i psihomotornog razvoja te navikavanja djece na različite vremenske uvjete, zatim planiranje aktivnosti (koje su se do sada provodile u sobi dnevnog boravka) na prostorima dvorišta i bliže okolice, šetnje okolicom i upoznavanje s neposrednim djetetovim zavičajem te korištenje javnih površina (livada, park, šuma) kao prostor za učenje i igru. U sklopu projekta nastojat će se senzibilizirati i potaknuti odgojiteljice i roditelje na češće i sadržajnije boravke na otvorenom bez obzira na vremenske uvjete te oplemeniti dvorišta poticajnim igralima koja će pridonijeti cilju projekta.

- Projektom će se djeci omogućiti raznolikost iskustvenih podražaja, tjelesnih, radno-praktičnih i istraživačkih aktivnosti koje se mogu provoditi na otvorenom. Aktivnosti na otvorenom djeci će biti poticajne te će preko njih steći nove spoznaje i proširiti svoja znanja i iskustva o prirodi koja ih okružuje i njezinim mogućnostima. Projekt podrazumijeva i izobrazbu projektnog tima kroz stručne tečajeve iz područja koja odgovaraju ciljevima projekta kako bi stečene profesionalne i stručne kompetencije mogli primijeniti u radu s djecom. Projektni će tim tako otići na stručna usavršavanja u Italiju, Švedsku i Finsku te znanja, vještine i iskustva dobivena ondje prenijeti u svoje podcentre u kojima će se sustavno, tijekom iduće dvije godine, raditi na uvođenju u praksu elemenata projekta - kaže Marija Štambuk Čabaj, ravnateljica Dječjeg vrtića Osijek. Dodaje kako je boravak djece na otvorenom tema koja u predškolskom sustavu nije nova, ali je njegova zastupljenost u praksi manja no što za to postoje mogućnosti.

Implemetacija bi projekta u konačanici za osječke vrtićarce značila razvijanje spoznaja i razvoja učenjem na otvorenom. Primjerice, sudjelovanje u likovnoj radionici slikarstva ne u sobama, nego u dvorištu, koristeći se pritom lokvom kao posudom za vodu ili pločnikom kao papirom. Ili pak učeći geometrijske likove kreiranjem različitih formacija vlastitim tijelima. I. Solar n