epa05007035 Workers roll out the first C919 passenger jet plane at the state-owned Commercial Aircraft Corporation of China Ltd (COMAC) in Shanghai, China 02 November 2015. China has spent seven years and huge amount to develop the 158-seat jet to boost its aviation industry, posing a challenge to Airbus and Boeing. EPA/STRINGER CHINA OUT
EPA
16.7.2025., 17:15
PUTNIČKI I TERETNI ZRAKOPOV

Kineski avioni zamalo se sudarili iznad Sibira

Kineski putnički i teretni zrakoplov jedva su izbjegli sudar u zraku iznad Rusije ranije ovog mjeseca, prema izvješćima South China Morning Posta i talijanske La Repubblice. U incidentu su sudjelovali Airbus A350 tvrtke Air China i Boeing 767 kojim upravlja kineski teretni avioprijevoznik SF Airlines. Dva su se zrakoplova navodno mimoišla 6. srpnja na udaljenosti imeđu samo 90 i 120 metara, na visini od gotovo 11 kilometara iznad Sibira, pišu novine.

90 metara bila je udaljenost dvaju zrakoplova na 11.000 metara visine

Let CA967 tvrtke Air China bio je na putu iz Šangaja u Milano i prevozio je veliki broj talijanskih i drugih europskih putnika, prema pisanju La Repubblice. Teretni zrakoplov SF Airlinesa letio je iz Budimpešte u kineski grad Ezhou. Prema izvještaju South China Morning Posta, kineske zračne vlasti sada istražuju zašto je zrakoplov Air China nastavio uspon s visine od oko 10.400 metara, te je li taj manevar bio u skladu s uputama ruskih kontrolora zračnog prometa. Navodi se da su ruski kontrolori izdali hitnu zapovijed kokpitu da poduzmu manevar izbjegavanja čim je rizik bio identificiran.

Kineske novine spomenule su mogućnost problema u komunikaciji između ruskog kontrolora i posade Air Chine.

U izvješću se navodi da se na snimci čuo glas s tla koji na engleskom pita: "Penjete li se prema uputama? Potvrdite, molim." Odgovor iz kokpita bio je: "Ne, hvala." U svojim izvješćima u utorak oba su lista citirala podatke servisa za praćenje leta Flightradar24 kako bi potkrijepila izvješća o vremenskoj liniji i visini. H n