epa11832179 An iPhone user with the TikTok app and other social media apps in Decatur, Georgia, USA, 17 January 2025. The US Supreme Court has backed a law banning the Chinese-owned TikTok app in the United States unless it is sold to a US-based company by 19 January 2025. EPA/ERIK S. LESSER
EPA
15.5.2025., 19:49
KORISNICI BEZ INFORMACIJA

EK: TikTok krši pravila o oglasima

Europska komisija preliminarno je utvrdila da repozitorij oglasa društva TikTok krši Akt o digitalnim uslugama i o tome obavijestila tu popularnu internetsku platformu.

Kako je priopćeno iz EK, takav repozitorij oglasa ključan je za istraživače i civilno društvo za otkrivanje lažnih oglasa, kampanja hibridnih prijetnji te koordiniranih operacija informiranja i lažnih oglasa, između ostaloga, i u kontekstu izbora. Komisija je utvrdila da TikTok ne pruža potrebne informacije o sadržaju oglasa korisnicima na koje su oglasi usmjereni i koji su platili oglase. Nadalje, repozitorij oglasa društva TikTok ne omogućuje javnosti sveobuhvatno pretraživanje oglasa na temelju tih informacija, čime se ograničava korisnost alata. "Preliminarni nalazi Komisije temelje se na detaljnoj istrazi, koja je, između ostaloga, uključivala analizu internih dokumenata o trgovačkim društvima, testiranje alata društva TikTok i razgovore sa stručnjacima u tom području", navodi EK.

TikTok sada ima mogućnost ostvariti svoje pravo na obranu ispitivanjem dokumenata iz istražnog spisa Komisije i pisanim odgovorom na preliminarne nalaze. Ako se u konačnici potvrde preliminarna stajališta, Komisija može izdati odluku o neusklađenosti, što može dovesti do novčane kazne u iznosu do šest posto ukupnog godišnjeg prometa pružatelja usluga na svjetskoj razini, kao i do pojačanog nadzora kako bi se osigurala usklađenost s mjerama koje pružatelj namjerava poduzeti kako bi ispravio povredu. Komisija može izreći i periodične novčane kazne kako bi prisilila platformu na usklađivanje.

- Transparentnost internetskog oglašavanja – tko plaća i kako je ciljana publika – ključna je za zaštitu javnog interesa. Bez obzira na to branimo li integritet naših demokratskih izbora, štitimo li javno zdravlje ili štitimo potrošače od lažnih oglasa, građani imaju pravo znati tko stoji iza poruka koje vide. Prema našem preliminarnom stajalištu, TikTok ne postupa u skladu s Aktom o digitalnim uslugama u ključnim područjima svojeg repozitorija oglasa, čime se sprječava potpuna inspekcija rizika koje donose njegovi sustavi oglašavanja i ciljanja - istaknula je Henna Virkkunen, izvršna potpredsjednica EK-a za tehnološki suverenitet, sigurnost i demokraciju.