epa11732366 A protestor carries a tombstone for German automobile manufacturer Volkswagen during a protest supporting a third round of wage negotiations between IG Metall and Volkswagen AG, in Wolfsburg, Germany, 21 November 2024. Germany's largest carmaker Volkswagen may close three factories dedicated to its core brand in Germany and reduce employee wages, according to the company's workers council. This announcement sets the stage for a potentially prolonged dispute with unions representing around 120,000 German workers. EPA/FILIP SINGER
EPA
9.12.2024., 15:20
TRAŽE POMAK U PREGOVORIMA

Volkswagenovi radnici opet štrajkaju

Zaposleni u pogonima Volkswagena stupili su u ponedjeljak, uoči novog kruga pregovora s poslodavcima, u novi štrajk, a predstavnici sindikata su najavili neograničene štrajkove ako ne bude pomaka u pregovorima.

„Ako danas ne bude pomaka, 2025. će započeti nemirno. Sindikat je već dao kompromisne prijedloge“, rekao je sindikalni voditelj pregovora Thorsten Groeger pred nekoliko tisuća okupljenih radnika u glavnom pogonu Volkswagena u Wolfsburgu.

Predstavnik sindikata IG Metall Groeger je najavio da će, ako uprava bude i dalje ustrajala na svojoj politici štednje, radnici stupiti u neograničeni štrajk.

I predsjednica radničkog vijeća VW-a Daniela Cavallo od uprave je zatražila da odustane od svojih maksimalnih zahtjeva.

Uprava je prije nekoliko tjedana najavila da, zbog smanjene prodaje električnih automobila, mora smanjiti plaće za 10 posto, a prijete i zatvaranja pogona.

„Samo tako možemo ostati konkurentni na tržištu“, rekao je predstavnik uprave u pregovorima Arne Meiswinkel.

Zaposleni predlažu osnivanje financijskog fonda koji bi bio financiran dijelom plaće koje se radnici odreknu, a iz kojeg bi se financirale nadoknade plaća onim radnicima koji budu prisiljeni na skraćeno radno vrijeme.

Prošlog vikenda i kancelar Olaf Scholz se uključio u raspravu oko posrnulog automobilskog giganta i zatražio od uprave VW-a da ne zatvara pogone u Njemačkoj.

„Ne bi bilo u redu da se zatvaraju pogoni i otpuštaju radnici prije svega zato jer je do toga došlo zbog krivih procjena uprave“, rekao je Scholz.

Njemačka automobilska industrija se zbog smanjene potražnje za električnim automobilima nalazi u krizi. I Ford Njemačka je prije nekoliko dana najavio otpuštanje nekoliko tisuća radnika.