epa10376103 A detail of the elaborate Christmas decorations put up annually on houses in the Dyker Heights neighborhood of the Brooklyn borough of New York, New York, USA, 21 December 2022. The neighborhood has been known for its expansive Christmas displays as a result of a tradition generally traced back to holiday decorations put up in 1986 by resident Lucy Spata, whose house is pictured here. EPA/JUSTIN LANE
HINA
28.11.2024., 15:04
POSEGNUT ĆE DUBLJE U DŽEPOVE

Amerikanci će ove godine više trošiti na božićne poklone

Amerikanci planiraju ove godine potrošiti više na božićne i druge blagdanske darove i spremni su izričito priznati da će dublje posegnuti u džep, utvrdio je Gallup u tradicionalnoj anketi.

Amerikanci će tako ove godine za blagdanske darove u prosjeku izdvojiti 1.012 dolara, pokazuje Gallupovo istraživanje, provedeno od 6. do 20. studenog.

U studenom prošle godine bili su naveli da će na darove potrošiti u prosjeku 975 dolara.

Ispitanici su istodobno bili manje suzdržani u ocjenama blagdanske potrošnje i gotovo polovina njih izričito je navela da će na darove potrošiti više, otkrio je Gallup.

Prosječni iznos istodobno je gotovo isti kao i u preliminarnoj procjeni objavljenoj u listopadu, napominju u Gallupu, naglašavajući otklon od rezultata iz prethodnih godina koji su obično pokazivali manji iznos pred same blagdane.

Blagdanska prodaja obično raste iz godine u godinu, i to u prosjeku za četiri posto godišnje u razdoblju od 2000., pokazuju podaci udruge maloprodajnih tvrtki.

„Gallupova analiza povijesnog odnosa između planirane blagdanske potrošnje Amerikanaca u studenom i konkretnih rezultata u maloprodaji za blagdane navodi na zaključak da će za ovogodišnje blagdane prodaja vjerojatno porasti snažnije od prosjeka, blizu pet posto”, procjenjuju u udruzi.

Gallup pak procjenjuje da bi mogla porasti i blizu šest posto.

„Budući da se inflacija zadržala ispod razine od tri posto, da je neizvjesnost u pogledu ishoda predsjedničkih izbora minula i da su izgledi za američko gospodarstvo poboljšani, čini se da su potrošači spremni na blagdanske darove potrošiti nešto više nego obično", zaključuju u Gallupu.