Prosvjednici kod Jablanice zatražili brz početak obnove pruge prema luci Ploče
Stotine zaposlenih u Željeznicama Federacije BiH i u tvrtkama čiji je rad ugrožen zbog oštećenja pruge koja vodi k luci Ploče okupili su se na prosvjedu u Jablanici postavivši ultimatum vlastima da u roku od sedam dana osiguraju početak obnove tog željezničkog pravca.
U katastrofalnim poplavama koje su 4. listopada pogodile područje Jablanice, Konjica i središnje Bosne poginulo je 27 osoba, a teško je oštećeno na stotine kuća, ali i brojni cestovni pravci, te je u cijelosti uništen dio nasipa na kojemu je bila željeznička pruga koja povezuje BiH s Pločama. Radovi obnove još nisu počeli, a vlada Federacije BiH u srijedu je smijenila direktora Željeznica FBiH Enisa Džafića i sve članove uprave, koje je označila najodgovornijima za takvo stanje. Tom je odlukom novoj privremenoj upravi postavljen rok od 15 dana za početak obnove, no zaposleni u Željeznicama FBiH, kao i u tvrtkama čiji opstanak ovisi o sirovinama koje se transportnim vlakovima dopremaju iz Ploča, time nisu zadovoljni, pa su organizirali prosvjed kako bi poslali poruku da više neće čekati.
Mario Biloš, zaposlenik Željeznica i jedan od organizatora prosvjeda, kazao je da su ogorčeni jer mjesec i pol od poplava nisu počeli nikakvi radovi za obnovu pruge. Kaže kako odluka o smjeni članova uprave ŽFBiH sama po sebi ništa neće riješiti jer nitko ništa ne radi. "Sramota je da se za 50 dana nije ništa učinilo", ističe i smatra da je entitetska vlada najodgovornija za takvo stanje. Ne bude li popravak pruge odmah započeo, kako je svojom odlukom najavila entitetska vlada, zaposleni u Željeznicama BiH, ali i u svim drugima čiji rad ovisi o opskrbi sirovinama željeznicom iz luke Ploče, kaže Biloš, doći će u Jablanicu u tisućama i blokirati cestovni promet od Sarajeva prema Mostaru.
Emin Halilović, predsjednik sindikalne organizacije tvornice za preradu koksa Gikil iz Lukavca kod Tuzle, kazao je kako je oštećenje pruge ugrozilo radna mjesta stotina zaposlenih. "Dok se pokazuje koliko je vlast nesposobna, Gikil trpi ogromne gubitke", kazao je. Do kraja godine Gikil bi mogao zabilježiti gubitke veće od pet milijuna eura zbog troškova koji nastaju jer se sirovine iz Ploča do Tuzle moraju prevoziti kamionima.
U skladištima u Pločama stoje na stotine tisuća tona robe namijenjene BiH jer prijevoz kamionom ne može nadomjestiti teretne vlakove, posebice prijevoz ugljena i koksa, o kojima ovisi rad Gikila i željezare u Zenici.