U BiH se napokon otvara most na dijelu koridora 5C, gradilo ga se desetljećima
Veliki most kod Počitelja u BiH koji je sastavni dio autoceste na koridoru 5C, između Budimpešte i Ploča, bit će pušten u promet 4. rujna, a lokalne vlasti planiraju organizirati veliku proslavu, kojoj će u sklopu službenog posjeta BiH nazočiti i predsjednik hrvatske Vlade Andrej Plenković.
Most bi za korisnike trebao biti u funkciji od 5. rujna u podne, te će iz smjera Mostara prema Hrvatskoj autocestom moći doći do graničnog prijelaza Bijača-Nova Sela i nastaviti putovanje autocestom Dalmatina. Most je dug 980 metara, oslanja se na šest stupova visokih gotovo stotinu metara kojima je premoštena Neretva, i nastavlja se na već izgrađenih 11 kilometara autoceste kroz zapadni dio Hercegovine.
- Otvorenjem poddionice Počitelj - Zvirovići i mosta "Hercegovina" ovaj dio BiH izravno će se povezati s Europskom unijom - ističu iz Autocesta FBiH, dodajući da se važnost projekta vidi u tome što će potaknuti razvoj gospodarstva i stvoriti uvjete za razvoj tog dijela BiH. No na taj se most čeka beskrajno dugo, rokovi su odavno probijeni, pa je postao svojevrsni simbol lošeg planiranja i izgradnje cesta kroz BiH, posebice koridora 5C. Autocesta na tom koridoru kroz BiH treba biti duga oko 330 kilometara, gradi se više od 20 godina, a dosad je izgrađeno manje od 130 kilometara iako je financijska konstrukcija odavno zatvorena. Temeljni je problem u pristupu gradnji dionice iscjepkane po nekoliko kilometara, kao i u nedostatku adekvatne procjene stanja na terenu i geoloških analiza, što višestruko povećava troškove i probijaju se rokovi.
Most kod Počitelja, vrijedan 30 milijuna eura, trebao je biti dovršen u listopadu 2022., a posao su dobile dvije kineske tvrtke i azerbajdžanska tvrtka "Azvirt Limited Liability Company". Rasponsku su konstrukciju uspjele spojiti tek u srpnju 2023., ali je u kolovozu na jednom spoju napuknula. Tijekom sanacije eksplodirao je jedan generator, koji je izazvao dodatna oštećenja mosta. Autoceste FBiH u travnju su najavile da će most biti otvoren do 1. svibnja, potom za "početak turističke sezone", a sve se završilo na "kraju ljeta".
Za kašnjenje su izvođačima naplatili penale, a zbog propusta u gradnji te su tvrtke dobile dvogodišnju zabranu sudjelovanja na natječajima i u bilo kakvim poslovima gdje su Autoceste FBiH investitor.