Na novi riječki terminal stigao vlak s kontejnerima, brodom će u Kinu
VEDRAN KARUZA
19.8.2025., 19:58
obuka djelatnika

Na novi riječki terminal stigao vlak s kontejnerima, brodom će u Kinu

Vlak ENNA Transporta s teretom praznih kontejnera iz Srbije u utorak je stigao na intermodalni terminal u sklopu kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali Rijeka Gateway (RGW), gdje će kontejneri biti iskrcani u sklopu obuke djelatnika terminala, uoči početka komercijalnog rada terminala, te uskladišteni do njihove otpreme u Kinu, nakon što počne održavanje komercijalnih brodskih servisa između Dalekog istoka i RGW-ova terminala.

Prva željeznička kompozicija na terminal je stigla još prije gotovo dva tjedna, a na terminalu su, osim jučer stiglog vlaka, još dvije kompozicije, na dva kolosijeka, koje služe za obuku zaposlenika za rad na željezničkim kontejnerskim dizalicama (RMG).

Vlak koji je stigao iz Beograda, a čijem je dolasku na intermodalni terminal svjedočila i naša novinarska ekipa, morao je biti podijeljen u dvije kompozicije, koje su lokomotive ENNA Transporta zatim "pogurale" na dva slobodna kolosijeka. Sve je prošlo relativno brzo, za dvadesetak minuta obje su kompozicije bile na predviđenim pozicijama, a cijelom operacijom koordinirao je Leon Dolušić, voditelj u ENNA Transportu.

RIJEKA, 19. 08. 2025. Reportaža s RGW kontejnerski terminal, tema željeznički promet, Zagrebačka obala, kontejnerski terminal, uvoz, izvoz, pretovar, željeznica, vlak, kontejner, dizalica, vagon, maersk, Rijeka Gateway SNIMIO: VEDRAN KARUZA
VEDRAN KARUZA

Pripreme za početak rada terminala u ENNA Transportu i ENNA Logicu traju već oko dvije godine, od čega su u posljednjih godinu dana odrađena brojna testiranja, u koordinaciji s RGW-om i HŽ Infrastrukturom, a dosad je, ističe, sve prošlo u najboljem redu.

Do kraja kolovoza, u svrhu testiranja, a prije službenog otvorenja kontejnerskog terminala RGW, očekuje se šest parova kompletnih vlakova, a do tada će se testirati i automatski nadzor i sustav detekcije vagona/kontejnera (OCR) i druge radnje kako bi se RGW zajedno sa željezničkim prijevoznikom ENNA Transport što bolje uhodao za početak rada terminala u Rijeci.

Dolazak prvog broda s komercijalnim teretom kontejnera s Dalekog istoka na Zagrebačku obalu najavljen je za 12. rujna, čime će početi operativni rad kontejnerskog terminala RGW. Brodovi za prijevoz kontejnera na Zagrebačku će obalu u početku rada terminala pristajati petkom, a postupno će se broj pristajanja povećavati. Godišnji kapacitet RGW-a u prvoj fazi je maksimalno 650 tisuća TEU-a, a s izgradnjom dodatnih 280 metara u drugoj fazi povećat će se na oko milijun TEU-a. Zasad je u RGW-u zaposleno 220 osoba, a predviđeno je da će ih uskoro, kada terminal bude radio punim kapacitetom, biti više od tristo.

Dnevno 350 kamiona manje na cesti

Kompozicija se, uz lokomotivu, sastoji od 19 vagona, na koje stane 76 kontejnerskih jedinica (TEU), odnosno dvadesetstopnih kontejnera. “Prijevoz kontejnera vlakovima važan je osim s ekonomskog i s ekološkog aspekta, kao i prometnog, jer kada bi, u teoriji, vlak bio nakrcan isključivo dvadesetstopnim kontejnerima, jedan vlak zamijenio bi 76 kamiona. U praksi, kako se vlakom vozi velik broj većih kontejnera, prevozimo oko pedeset kontejnera, pa vlak zamjenjuje jednako toliko kamiona. Kako svakog dana planiramo na terminalu RGW imati sedam vlakova, to znači da će oni ukupno zamijeniti 350 kamiona na dnevnoj bazi i time znatno rasteretiti cestovne prometnice u Rijeci i okolici”, kaže Dolušić.