spica zadar 26.07 2025 zadar

Zadar

Ustupljeno
30.7.2025., 9:00
turizam

Unatoč cijenama, Mediteran je prvi izbor - Nijemci i dalje vole Hrvatsku, ali su oprezniji

Posljednjih je nekoliko godina na njemačkom tržištu Hrvatska uz bok Španjolskoj i Grčkoj, a Italija i Francuska su na vrhu

Nijemci su lani potrošili 1.544 eura po osobi za glavni godišnji odmor, pokazalo je ovogodišnje istraživanje Deutsche Tourismusanalyse. Iako je to novi rekord, troškovi se nisu bitno mijenjali u odnosu na godinu ranije. Odmor u vlastitoj zemlji bio je u prosjeku oko 500 eura jeftiniji od putovanja u europske zemlje, dok su ispitanici najviše novca potrošili za odmore u Španjolskoj (1.843 eura) i Skandinaviji (1.728 eura), a najmanje za Benelux države (1.006 eura), Austriju (1.176 eura) i Hrvatsku (1.314 eura), iako je prema toj analizi odmor u Hrvatskoj po danu najviše poskupio, za 16 eura.

Školski praznici

Pitanje cijena i kupovne moći Nijemaca i ove je godine ključno u svim raspravama oko toga kamo i hoće li Nijemci uopće ove godine putovati. U Hrvatskoj je, nakon izvrsnog lipnja, početak srpnja donio pad s njemačkog tržišta u nizu destinacija, međutim, već od ovoga tjedna očekuje se povećani broj njemačkih dolazaka s obzirom na početak školskih praznika u južnim njemačkim pokrajinama odakle u Hrvatsku i dolazi najviše njemačkih turista.

Na pitanje što se u nastavku sezone može očekivati vezano uz dolazak turista iz Bavarske i Baden-Württemberga te kakva je općenito situacija oko putovanja na tom tržištu, Nera Miličić, direktorica Predstavništva Hrvatske turističke zajednice (HTZ) u Münchenu, kazala nam je kako školski praznici u Bavarskoj i Baden-Württembergu počinju 1. kolovoza, za kada je ADAC već najavio najveći ljetni prometni zastoj na prometnicama prema jugu. U šest tjedana praznika, odnosno do 15. rujna, kao i uvijek, očekuju se najznačajnija kretanja putnika iz ovih pokrajina. Tome treba dodati da do 25. kolovoza traju i praznici u Nord-Rhein Westfallenu.

Veće platežne moći

- Što se pak tiče trendova, prema podacima posljednjeg istraživanja Reiseanalyse, 75 posto Nijemaca je izjavilo da planira putovati u 2025. godini. A i za sljedeće tri godine najvažniji im je odmor za opuštanje i odmor na plažama, koji prednjače ispred obiteljskog odmora te odmora u prirodi i gradovima. U 2025. očekuje se realizacija 67 do 72 milijuna putovanja, što bi bio povratak na trendove prije pandemije, odnosno na brojke iz 2019. Od ukupnog broja putovanja očekuje se da će 25 posto biti realizirano u njemačkim destinacijama, a 42 posto na Mediteranu. Dakle, Nijemci putuju i dalje, putuju i u Hrvatsku, ali zbog deindustrijalizacije i dugotrajne ekonomske krize veću pozornost pridaju novcu i destinacijama koje nude vrijednost za novac -upozorila je Miličić.

Pojasnila je, naime, kako njemačka država propagira ostanak u Njemačkoj, no kako se unatoč tome navike u putovanjima nisu mijenjale, osim što se, jasno, povećao oprez s budžetom koji je njemački gost planirao potrošiti na odmoru.

- Nijemci, kao i svaki narod, jako vole svoje poznate turističke destinacije, na Sjevernom moru ili u Bavarskoj, iako su ove godine te destinacije pod velikom kritikom visokih cijena, pogotovo Sjeverno i Baltičko more, tako da ta područja bilježe minuse u dolascima, ali i u potrošnji. Ipak, jedna četvrtina Nijemaca godišnji odmor provodi na nekoj od domaćih destinacija. S druge strane, 56 milijuna Nijemaca prošle je godine ostvarilo 68 milijuna putovanja, a pritom su potrošili 90 milijardi eura, što ih svrstava na visoko treće mjesto nacija s najvećim izdacima na putovanja u svijetu, odmah iza Kineza i Amerikanaca. Unatoč gospodarskoj krizi, pokazuje se kulturološki fenomen da su putovanja dobila još veću važnost na listi prioriteta i njih se Nijemci ne odriču, ali će istovremeno uvijek vrlo racionalno evaluirati koja destinacija im nudi adekvatnu vrijednost za novac. Vezano za Hrvatsku, s rastom cijena u našoj zemlji dolazi i do određenih promjena u strukturi njemačkih gostiju, pa nam fokus mora biti na privlačenju novih gostiju veće platežne moći - rekla nam je direktorica minhenskog predstavništva HTZ-a, dodajući i kako je gospodarska situacija u Njemačkoj općenito smanjila standard i kupovnu moć građana.

Nijemci, međutim, reći će Miličić, na Hrvatsku i dalje gledaju kao na destinaciju koja se tijekom posljednjih godina razvila u smislu kvalitete i ponude, pa znaju da ne mogu očekivati cijene od prije nekoliko godina te prihvaćaju činjenicu da Hrvatska postaje sve prestižnijom destinacijom te su u tom kontekstu uglavnom zadovoljni omjerom cijene i kvalitete.

Dobre najave

- Važno je da ove godine dokažemo da taj proces prilagodbe prati i proces povećanja kvalitete ponude te da u 2026. uđemo kao u godinu stabilizacije - naglasila je naša sugovornica.

Budući da je Hrvatska za njemačke goste još uvijek većinom destinacija u koju rado dolaze automobilom te u individualnom aranžmanu, udio last minute ponuda i odluka je prisutan, ali u nešto manjem opsegu nego na drugim tržištima.

- Nijemci su tradicionalno gosti koji putovanja, kao i sve ostalo, planiraju dosta unaprijed. Može se, naravno, dogoditi da, računajući na neke jako povoljne ponude, čekaju last minute, međutim, rekla bih da su trenutačno njemački turoperatori fokusirani na posezonu, za koju me vesele jako dobre najave za Hrvatsku - otkrila je Miličić.

Na pitanje kakav općenito imidž Hrvatska ima među njemačkim gostima, pojasnila je kako se Hrvatsku dugo godina po imidžu svrstavalo u skupinu turističkih destinacija poput Bugarske i Turske, međutim, posljednjih je nekoliko godina na njemačkom tržištu uz bok Španjolskoj i Grčkoj, dok su Italija i Francuska još uvijek u percepciji njemačkih gostiju na vrhu.

- Hrvatska je svakako jedna od omiljenijih destinacija njemačkih gostiju u Bavarskoj i Baden-Württembergu, i to već dugi niz godina - zaključila je direktorica Predstavništva HTZ-a u bavarskom glavnom gradu. 

Kvarner omiljen u Baden-Württembergu

Istra i Kvarner oduvijek su popularne destinacije za autogoste iz južnih saveznih pokrajina zbog blizine, a tu je i Splitsko-dalmatinska županija kojoj raste popularnost posljednjih godina na tom tržištu. Direktorica predstavništva HTZ u Münchenu, upozorila je, međutim, kako se dugo godina smatralo da je Nijemcima preduga vožnja od 10 sati, koliko je ljeti potrebno, primjerice, od Münchena do Splita, ali u pandemiji se to promijenilo.

- Naime, sada se jako često čuje da se autom putuje i u južne dijelove Hrvatske. Što se tiče avioprometa, udio aviogostiju za južne je regije veći nego za sjever Hrvatske, ali se vidi prostor za uvođenje dodatnih sjedala. Većina gostiju iz ovog dijela Njemačke u Hrvatsku ipak putuje osobnim automobilom i kamperom, a tradicionalno velik interes regija Kvarner ostvaruje u Baden-Württembergu -pojasnila je Miličić.