
Kasniji Uskrs dovest će više gostiju i na more i u ravnicu
Hoteli su otvoreni, kao i brojni kampovi. U ravnici su spremni cijele godine
Sve pripreme su pri kraju za otvaranje ovogodišnje turističke sezone, koja u većini destinacija kreće upravo s predstojećim Uskrsom. Ove godine blagdan pada na podosta kasnije nego lani, pa se turistički djelatnici nadaju kako bi mogao donijeti i više gostiju. Budući da je dosta onih koji će se za put odlučivati posljednji trenutak, na ukupan turistički promet utjecat će i vremenske prilike.
Očekuju i strance
U Hrvatskoj turističkoj zajednici (HTZ) očekuju dobre uskrsne rezultate.
- Uskrs je prošle godine kalendarski padao krajem ožujka te smo tijekom tog produženog vikenda imali više od 120.000 turističkih dolazaka i 381.000 noćenja. Kako je Uskrs ove godine kasnije, 20. travnja, tijekom tog vikenda predviđamo i nešto veći turistički promet od lanjskog - kazao je Kristjan Staničić, direktor HTZ-a. Dodao je kako, uz domaće goste, očekuje da će među brojnijima biti i gosti s najbližih i najvažnijih tržišta, poput Njemačke, Slovenije, Austrije, Poljske, Italije, Slovačke i drugih.
- Očekujemo da će gosti tijekom produženog uskrsnog vikenda od smještaja najviše birati hotele, a kada gledamo destinacije, očekujemo da će najposjećeniji biti Poreč, Dubrovnik, Zagreb, Rovinj, Split... - dodao je Staničić.
Kvarner svoje goste dočekuje spreman. Osim u hotelima, goste očekuju i u kampovima. Najveći broj gostiju očekuje se u Istri, gdje bi se za priduženi vikend trebalo odmarati oko 50.000 gostiju. Hrvoje Anić, direktor Turističke zajednice Zadarske županije, pak, najavio je da se za Uskrs otvara i veliko turističko naselje Zaton te dio kampova, a 1. svibnja i hotel Hyatt Regency Zadar.
Za blagdanske dane pripremili su se i na kontinentu. U Zagorju, primjerice, čitavu zimu lijepo rade pogonjeni posjećenošću toplica i lječilišta, a i na području Slavonije i Baranje u proljeće očekuju povećane dolaske, mahom domaćih gostiju. Jer, kako će reći ovdašnji domaćini, upravo su proljetni dani, uz jesen, naljepši period godine za uživanje u turističkoj ponudi ravničarskog dijela Hrvatske. Mislav Pavošević, zamjenik direktorice Turističke zajednice Osječko-baranjske županije, pojasnio je kako ovo područje nema sezone, već je smještaj otvoren čitave godine. Doduše, zima je najslabiji dio godine, dok proljeće ponovno donosi brojne vikend-goste, a tako će biti i s produženim uskrsnim vikendom.
Nedostaje grupa
Inače, u Osječko-baranjskoj županiji u prva tri mjeseca bilo je 25 posto više noćenja nego lani.
- Dobro smo krenuli ove godine, a očekujemo i takav nastavak u danima pred nama. Ovo nam je treća godina da je rekordna, ali jasno, riječ je na godišnjoj razini o oko 280.000 noćenja, što je zanemarivo u odnosu na morske destinacije. Međutim, činjenica da rastemo 10-ak posto godišnje nas veseli - kazao je Pavošević dodajući kako se povećavaju ukupni kapaciteti, pa tako i oni u hotelima te godišnje oko polovine noćenja otpada upravo na hotelski smještaj. Lani su ukupni smještajni kapaciteti rasli 20-ak posto, a, primjerice, otvoren je hotel Mattera u Čepinu, koji spaja odmor i zdravstveni turizam te je u prva tri ovogodišnja mjeseca već ostvario cijeli lanjski promet.
- Takvih priča nam nedostaje. Hoteli su nam, bez obzira na imidž naših domaćinstava, ipak značajan dio turističkog sektora i lokomotive razvoja. Ono što želimo je s vikend-dolazaka produžiti ostanke budući da je prosjek noćenja tek dvije noći. Inače, preko tjedna su nam osječki hoteli puni, a vikendima Baranja. Mogu dodati kako nam je ljeto nekad označavalo turističku "rupu", no i tu se stvari mijenjaju, pa nam u tom periodu dolazi sve više stranaca, primjerice Poljaci, koji ovdje ostanu prilikom putovanja na hrvatsku obalu ili čak Albaniju ili Grčku - pojasnit će Pavošević.
Ivan Bogović, vlasnik hotela Savus i Art u Slavonskom Brodu te salaša Savus, po kapacitetima najvećim hotelima na toj destinaciji, kazao je kako za uskrsne blagdane dolaze ljudi koji ovdje imaju obitelj, a rade vani.
- Općenito nam je proljetni dio godine i nešto popunjeniji nego u nekim destinacijama na moru zato što smo konkurentniji cijenama. Drago mi je da imamo sve više kongresnih događanja budući da u Slavoniji sada također imate kvalitetne hotele, s tim da smo po cijenama hrane i pića jeftiniji 30-ak posto - kazao je Bogović. Upozorio je, međutim, kako je najveći problem što i dalje nema dovoljno organiziranog prometa, odnosno grupa. Naime, reći će kako i dalje najviše dolaze individualci, dok se turističke agencije ne bave pretjerano organizacijom putovanja prema kontinentalnim destinacijama.