Osijek, 22. 10. 2024., Trg A. Starčevića, hladno jutro, mobitel, svi na mobitelima - ilustracija, slobodnjak, slobodnjaciSNIMIO BRUNO JOBST
BRUNO JOBST
20.2.2025., 10:28
Građani i telekomi

Skupi su im, a operatora ne mijenjaju

Bojkot se nastavlja i četvrti tjedan zaredom, a sada se širi i na dodatne usluge. Uz trgovine i pekarnice, na meti su se našle banke i teleoperatori. Platforma “’Halo, inspektore” time želi upozoriti na nezadovoljstvo građana zbog podizanja cijena telekomunikacijskih usluga. No, unatoč generalnom nezadovoljstvu, činjenica je da samo deset posto građana doista mijenja svog teleoperatora, pokazuje analiza portala kompare.hr.
“Čak i ako je netko nezadovoljan svojim operatorom – bilo zbog brzine, pucanja veze, visoke cijene – većinom odustaje od prelaska na drugu mrežu. Razlog tome je uvriježeno mišljenje da je prijelaz kompliciran i dugotrajan, što zapravo nije točno”, navodi predsjednik Uprave kompare.hr-a Bojan Radlović i podsjeća da prilikom prelaska s jednog operatora na drugi u fiksnim mrežama nema prekida u isporuci usluge, proces instalacije traje pola sata i sve se realizira u roku od dva tjedna, a u pokretnim mrežama postupak se realizira u roku od pet dana.

Razlog tome je
uvriježeno mišljenje da je prijelaz kompliciran i dugotrajan,
što nije točno


Početkom 2023. godine svi operatori uveli su usklađivanje svojih cijena s godišnjom stopom inflacije, a građani su imali pravo besplatno raskinuti ugovor do sredine ožujka jer je došlo do promjena uvjeta ugovora, no iskoristio ga je mali broj građana, napominju u kompare.hr-u, jer je od ukupnih 1.115.144 korisnika u nepokretnim mrežama 114.658 promijenilo mrežu, odnosno njih 10,28 posto. Kod pokretne telefonije, od ukupno 4.562.734 korisnika, 254.936 je zatražilo prebacivanje, odnosno za novog operatora odlučilo se tek 5,59 posto korisnika.