Najveći broj impresija

Najveći broj impresija

DETERMA
26.12.2024., 19:50
ANALIZA DETERMA: PREDSJEDNIČKA KAMPANJA U MEDIJIMA

Najviše pratili Milanovića, Jelavić je naškodio Kekin

Determ, alat za praćenje medija i prva hrvatska platforma koja prati spominjanja predsjedničkih kandidata u online i tradicionalnim medijima, objavila je svoju analizu koja obuhvaća razdoblje od 23. studenoga do 23. prosinca. Ta analiza, ističu, nudi kompletan uvid u razgovore koji se odvijaju izvan kontrole samih kandidata i pruža jedinstven uvid u medijske trendove i sentiment javnosti prema predsjedničkim kandidatima.

Prema podatcima koje su prikupili i analizirali preko Determa, najveći broj spominjanja u online i tradicionalnim medijima u mjesec dana imao je aktualni predsjednik Zoran Milanović (13.190), a najmanje Niko Tokić Kartelo. Ako se usporedi njihova zastupljenost u vrstama medija, podatci pokazuju znatne razlike. Internetski portali glavni su izvor spominjanja za većinu kandidata (Milanović, Dragan Primorac, Marija Selak Raspudić, Branka Lozo i Tokić Kartelo), a društvene mreže, posebice X (nekadašnji Twitter), ključne su za rasprave o preostala tri kandidata (Ivana Kekin, Miro Bulj i Tomislav Jonjić). Milanović, Primorac, Lozo i Kartelo dominiraju portalima. Kekin ima znatnu pristupačnost na specifičnim platformama, poput Reddita, gdje je spomenuta 275 puta. Kartelo dobiva najveću pažnju na televiziji u usporedbi s ostalim izvorima gdje se spominje, a većina ostalih kandidata više spominjanja ostvaruje na Youtubeu. Analiza distribucije izvora pokazala je kako je 42,1 % svih spominjanja došlo s internetskih portala, što ih, logično, čini najdominantnijim kanalom. Društvena mreža X zauzima drugo mjesto s 37,7 %, a Facebook je treći s 9,5 %. Tradicionalni mediji, poput novinskih članaka (3,3 %) i televizije (1,8 %), i dalje igraju izuzetno važnu, ali sporednu ulogu u kompletnom broju spominjanja, ističu autori analize. Ostali kanali, poput YouTubea, Reddita i TikToka, imaju manji udio, ali su zanimljivi za specifične skupine publike.

Najveći broj impresija

Najveći broj impresija

DETERMA
Dubinskom analizom komentara zaključuje se da su negativni komentari uglavnom vezani za slučaj povezanosti s Nikicom Jelavićem

Dubinskom analizom komentara zaključuje se da su negativni komentari uglavnom vezani za slučaj povezanosti s Nikicom Jelavićem

DETERMA

Ako se u Determu promotre spominjanja predsjedničkih kandidata prema broju impresija koje ta spominjanja ostvaruju, slika je ponešto drukčija. Na samom vrhu i dalje su Milanović, Primorac i Kekin, a četvrto mjesto zauzima Selak Raspudić. Na samom začelju te liste nalazi se Jonjić, jer objave o njemu ostvaruju najmanje impresija. Kod gotovo svih najveći broj impresija ostvaruju njihova spominjanja na Facebooku, a kod svih važnu ulogu igra i TikTok. U slučaju spominjanja Nike Tokića Kartela najveći broj impresija ostvaren je preko tradicionalnog medija - TV-a. Usporedba broja spominjanja kandidata po danima pokazuje različite dinamike, s povremenim skokovima, ovisno o vijestima koje su najviše odjeknule u javnosti. Primjerice, Dragan Primorac bilježi velik skok 6. prosinca, kada je komentirao Milanovića i predsjednika Srbije Aleksandra Vučića. Ivana Kekin doživljava skok u spominjanjima 13. prosinca (analaizirano s pomoću UI alata), kada se najviše govorilo i pisalo o potencijalnim vezama s Nikicom Jelavićem, nakon susreta Jelavića i njezina supruga. Determ analizira podatke koje prikupi te automatski dodjeljuje svakom vrijednost sentimenta, a ona može biti: pozitivno, negativno i neutralno.

Dubinskom analizom komentara zaključili su da su negativni komentari uglavnom bili vezani uz slučaj povezanosti s Jelavićem, što je izazvalo široku raspravu na društvenim mrežama. Sukladno s tim, prema podatcima Determa, kandidatkinja s najviše negativnih komentara u praćenih mjesec dana bila je Ivana Kekin. 

NET SENTIMENT: PRIMORAC 22, MILANOVIĆ -2

Zanimljiva je tablica koja prikazuje kakvi su bili prevladavajući osjećaji (pozitivni, negativni ili neutralni) pojedinih medijskih priča vezanih uz kandidate. Prema njoj, najbolje prolazi autsajder Niko Tokić Kartelo, čiji je “net sentiment” najviši - čak 30, vjerojatno zbog suza kada je prikupio dovoljan broj potpisa i obraćanja majci, što je izazvalo pozitivan osjećaj u većine gledatelja, a to su svi mediji isticali. Slijedi ga Primorac s “net sentimentom” od 22, pa Branka Lozo sa 8 i Tomislav Jonjić sa 5. U minusu su Milanović (-2), Selak Raspudić (-4), Miro Bulj (-16) i Ivana Kekin, s najlošijim net-sentimentom (-18), očito zbog Jelavića.

DOŽIVLJAJ PREDSJEDNIČKIH KANDIDATA

Analiza Determa pokazuje kako različiti medijski kanali imaju znatan utjecaj na percepciju kandidata. Dok internetski portali i društvene mreže dominiraju kao ključni izvori spominjanja, tradicionalni mediji i nišne platforme nude prilike za doseg specifične publike. Determ se pokazao korisnim alatom za dubinsku analizu, pružajući precizne uvide u dinamiku komunikacije o kandidatima. To može biti ključno za razumijevanje javne percepcije i planiranje, ističu autori, dodajući kako Determ omogućava objektivno praćenje i analizu medijskog prostora pružajući uvid u informacije ključne za razumijevanje kampanje.