Najviše pratili Milanovića, Jelavić je naškodio Kekin
Determ, alat za praćenje medija i prva hrvatska platforma koja prati spominjanja predsjedničkih kandidata u online i tradicionalnim medijima, objavila je svoju analizu koja obuhvaća razdoblje od 23. studenoga do 23. prosinca. Ta analiza, ističu, nudi kompletan uvid u razgovore koji se odvijaju izvan kontrole samih kandidata i pruža jedinstven uvid u medijske trendove i sentiment javnosti prema predsjedničkim kandidatima.
Prema podatcima koje su prikupili i analizirali preko Determa, najveći broj spominjanja u online i tradicionalnim medijima u mjesec dana imao je aktualni predsjednik Zoran Milanović (13.190), a najmanje Niko Tokić Kartelo. Ako se usporedi njihova zastupljenost u vrstama medija, podatci pokazuju znatne razlike. Internetski portali glavni su izvor spominjanja za većinu kandidata (Milanović, Dragan Primorac, Marija Selak Raspudić, Branka Lozo i Tokić Kartelo), a društvene mreže, posebice X (nekadašnji Twitter), ključne su za rasprave o preostala tri kandidata (Ivana Kekin, Miro Bulj i Tomislav Jonjić). Milanović, Primorac, Lozo i Kartelo dominiraju portalima. Kekin ima znatnu pristupačnost na specifičnim platformama, poput Reddita, gdje je spomenuta 275 puta. Kartelo dobiva najveću pažnju na televiziji u usporedbi s ostalim izvorima gdje se spominje, a većina ostalih kandidata više spominjanja ostvaruje na Youtubeu. Analiza distribucije izvora pokazala je kako je 42,1 % svih spominjanja došlo s internetskih portala, što ih, logično, čini najdominantnijim kanalom. Društvena mreža X zauzima drugo mjesto s 37,7 %, a Facebook je treći s 9,5 %. Tradicionalni mediji, poput novinskih članaka (3,3 %) i televizije (1,8 %), i dalje igraju izuzetno važnu, ali sporednu ulogu u kompletnom broju spominjanja, ističu autori analize. Ostali kanali, poput YouTubea, Reddita i TikToka, imaju manji udio, ali su zanimljivi za specifične skupine publike.
Ako se u Determu promotre spominjanja predsjedničkih kandidata prema broju impresija koje ta spominjanja ostvaruju, slika je ponešto drukčija. Na samom vrhu i dalje su Milanović, Primorac i Kekin, a četvrto mjesto zauzima Selak Raspudić. Na samom začelju te liste nalazi se Jonjić, jer objave o njemu ostvaruju najmanje impresija. Kod gotovo svih najveći broj impresija ostvaruju njihova spominjanja na Facebooku, a kod svih važnu ulogu igra i TikTok. U slučaju spominjanja Nike Tokića Kartela najveći broj impresija ostvaren je preko tradicionalnog medija - TV-a. Usporedba broja spominjanja kandidata po danima pokazuje različite dinamike, s povremenim skokovima, ovisno o vijestima koje su najviše odjeknule u javnosti. Primjerice, Dragan Primorac bilježi velik skok 6. prosinca, kada je komentirao Milanovića i predsjednika Srbije Aleksandra Vučića. Ivana Kekin doživljava skok u spominjanjima 13. prosinca (analaizirano s pomoću UI alata), kada se najviše govorilo i pisalo o potencijalnim vezama s Nikicom Jelavićem, nakon susreta Jelavića i njezina supruga. Determ analizira podatke koje prikupi te automatski dodjeljuje svakom vrijednost sentimenta, a ona može biti: pozitivno, negativno i neutralno.
Dubinskom analizom komentara zaključili su da su negativni komentari uglavnom bili vezani uz slučaj povezanosti s Jelavićem, što je izazvalo široku raspravu na društvenim mrežama. Sukladno s tim, prema podatcima Determa, kandidatkinja s najviše negativnih komentara u praćenih mjesec dana bila je Ivana Kekin.