Umirovljenici kao menadžeri dobrodošlice - osmijeh, mudrost i vrijedno iskustvo
Zaposlenici su mogli nominirati svoje roditelje, bake i djedove, članove obitelji, prijatelje i susjede za rad u T-Centrima diljem Hrvatske
U Hrvatskoj je nešto više od 1,2 milijuna umirovljenika. Među njima je nešto više od 33 tisuće zaposlenih na pola radnog vremena. Hrvatski umirovljenici u tome nisu iznimka, dapače, umirovljenici masovno rade i u zemljama članicama Europske unije, a jedno istraživanje pokazalo je kako trećina njih to čini zato što uživa u poslu i aktivnosti i u kasnijoj dobi.
Generacijska suradnja
Biti umirovljenik i raditi zbog užitka u nas još nije tako učestala pojava, ali
Hrvatski Telekom svojim je projektom pokazao da takvo što nije nemoguće. Hrvatski
Telekom ove je godine odlučio dodatno obogatiti blagdansku atmosferu u T-Centrima jedinstvenim projektom – božićni menadžeri dobrodošlice.
Pod sloganom "Umirovljenike za menadžere" umirovljenicima su pružili priliku da postanu božićni menadžeri dobrodošlice u T-Centrima diljem Hrvatske i pritom zarade. Zaposlenici su, naime, mogli nominirati svoje starije - roditelje, bake i djedove, članove obitelji, prijatelje i susjede, za rad u T-Centrima diljem Hrvatske, koji su tako svoje "umirovljeničke cipele na tjedan dana zamijenili HT-ovskim" i vidjeli pri tome gdje to i što njihova djeca, unuci, rođaci, susjedi... rade.
U dvanaest T-Centara diljem Hrvatske roditelji, bake i djedovi zaposlenika uključili su se u radne timove, od 25. studenoga do 23. prosinca, donoseći osmijeh, mudrost i blagdanski duh kako kolegama tako i korisnicima.
Umirovljenici menadžeri dočekuju korisnike i u pravilu pomažu im oko plaćanja računa preko platomata. Iako je plaćanje na platomatu u T-Centrima moguće već duže, još uvijek ima korisnika, pretežno starije dobi, koji zaziru od njega i radije stoje u redu pred blagajnom. No uz podršku osoba svoje dobi lakše svladavaju novo - generacijska je to suradnja u praksi. Tijekom akcije pokazalo se - i više od toga, jer su mladi kolege iz T-Centra mogli vidjeti kako neke ljudske vrijednosti jednostavno ne blijede.
Potvrdio nam je to Gabro Šimić, koji je odradio smjenu u T-Centru u Osijeku, u trgovačkom centru Supermarket. Tog 65-godišnjeg umirovljenog agronoma za božićnog menadžera dobrodošlice predložila je snaha.
“Ovo je bilo lijepo iskustvo. Platomatom se i sam koristim, tako da nisam trebao posebnu obuku. Kako sam komunikativan, stranke su me dobro prihvatile. Dio korisnika još uvijek nije u cijelosti siguran kako platomat funkcionira, pa ako nešto zapne, nastaje problem. Ili, primjerice, ljudi, kada uđu u centar, nisu sigurni trebaju li uzeti redni broj i ako idu na platomat. Tu sam ih ja odmah na ulazu usmjeravao, tako da je pružanje usluga u centru bilo protočnije", ispričao nam je Šimić.
Matija Klarić, voditeljica tog osječkog T-Centra, kaže kako su oni kao djelatnici sa zadovoljstvom prihvatili ideju realizaciju ovog projekta. "U našem centru imamo šest božićnih menadžera i tri tjedna smo pokriveni i u prvoj i drugoj smjeni. Ako je među nama i bilo straha kako će se oni snaći, sve su te barijere umirovljenici srušili odmah prvog dana svojom komunikativnošću prema nama, a još više spremnošću za pomoć korisnicima, posebice u trenutcima kada ih je bio veći broj u našem centru. Svojom nazočnošću unijeli su i dodatni božični duh", rekla je Matija Klarić.
Vječne vrijednosti
Poseban dojam ostavila je i Danica Kurtović, božićna menadžerica u T-Centru u Vinkovcima. Odradila je svoj tjedan, a potom, na prijedlog kolega iz centra, dodatno još jedan! "Došla sam u tim koji je jako profesionalan, uljudni su i pomogli su mi u početku. Iako većini zaposlenih po godinama mogu biti majka, iznenađena sam kako sam se dobro uklopila. U takvom ozračju bilo mi je još lakše biti na usluzi korisnicima, koji osmijehom na licu pokazuju kako su sretni što im netko može pomoći. Dolaze ovamo i invalidi, od pomoći sam i korisnicima koji su jednostavno zaboravili ponijeti naočale, pa ne vide dobro koji gumb stisnuti... No ima i starih ljudi koji su toliko dobro upoznati s mogućnošću platomata da su i mene iznenadili", kaže nam Danica Kurtović. Za svog profesionalnog vijeka radila je u uredu i u trgovini. Kaže kako je zapravo cijeli radni vijek "radila s ljudima". Za ovaj posao prijavio ju je njezin sin. "Hvala Hrvatskom Telekomu na ovom projektu, jer doista nije baš često da se netko na ovaj način sjeti nas umirovljenika. Vjerujte mi da sam u ova dva tjedna nekako sama sebe više cjenila", iskreno kaže Danica Kutrović, zahvalivši cijelom timu, posebno voditeljici T-Centra u Vinkovcima Željki Salopek.
Ni Željka Salopek nije skrivala oduševljenje. "Zaista nam je bila čast imati u timu gospođu Danicu. Pomogla nam je jako puno, samim time što je draga, savjesna, brižna i veliki oslonac. Pokazala nam je toplinu u odnosu prema korisnicima, ali i prema nama. Mlađe kolege imali su priliku vidjeti koje je to poštovanje koje su donijele godine rada, respekt prema korisnicima, dobrim dijelom zato što je radila sličan posao tijekom svoje karijere. Pokazala nam je da neke vrijednosti nikada ne blijede", zaključuje Salopek.
U Hrvatskom Telekomu ističu kako su blagdani idealno vrijeme za povezivanje generacija i razmjenu iskustava, a božićni menadžeri dobrodošlice pridonijeli su ne samo boljoj usluzi nego i jačanju zajedništva.
Sadržaj nastao u suradnji s Hrvatskim Telekomom