hrana trgovina shopping šoping kupnja
PEXELS
21.11.2024., 19:00
NAVIKE POTROŠAČA

Za odabir trgovine kupcima je bitna blizina

Prilagodba tržišnim trendovima i pravovremeni odgovor na potrebe potrošača ključni su faktori za dugoročno uspješno poslovanje trgovaca, poručeno je s 4. konferencije o trgovini Održivi potrošač – potrošač budućnosti, a u organizaciji Hrvatske gospodarske komore.
Na konferenciji su predstavljeni rezultati istraživanja o kupovnim navikama u Hrvatskoj prema odabiru potrošača te rezultati istraživanja o potrošačkim navikama generacije Z. Istraživalo se šest različitih kategorija potrošnje, i to mješovita roba, odjeća, namještaj i oprema za dom, uređenje doma i vrta, drogerijski proizvodi te sportska oprema, odjeća i obuća. Rezultati istraživanja vezani uz proizvode široke potrošnje upozoravaju na to da su hrvatski građani vrlo aktivni kupci te da mjesečno obave kupnju u 4,62 različita trgovačka lanca. Razlozi odabira trgovine u kojoj se najčešće kupuje dominantno su blizina - i to za 60 posto ispitanika, za 50 posto ispitanika najvažniji su kriterij povoljne cijene, a 42 posto odabire prodavaonicu zbog posebnih promocija i akcija.
Istaknuto je i kako je internetska trgovina i dalje u porastu. Rezultati istraživanja pokazali su da je na razini Hrvatske u posljednja tri mjeseca na specijaliziranim internetskim stranicama kupovalo 71 posto građana. Podjednako kupuju i muškarci (70,3 %) i žene (71,6 %), a prosječna starost 45 godina.
Istraživanje o potrošačkim navikama generacije Z, koje je HGK proveo u suradnji s Ekonomskim fakultetom u Zagrebu, pokazalo je kao oni nove proizvode najčešće otkrivaju preko društvenih mreža, a članovi kućanstva su im najvažniji influenceri pri kupnji prehrambenih proizvoda. Pri kupnji hrane važna im je cijena (82,9 %), da je proizvod domaći (71,96 %) i kontrolirano podrijetlo proizvoda (52,41 %). Blizina, cijena i širina asortimana najvažnije su pripadnicima generacije Z prilikom kupnje u trgovačkom lancu. Posljednjih deset kupnji u najvećoj su mjeri, u 82,09 posto slučajeva, obavili u fizičkoj prodavaonici, a online najčešće kupuju odjeću, obuću, sportsku opremu, kozmetičke proizvode...