Vlada RH: Odbijena interpelacija o Jadroliniji
Vlada RH odbila je interpelaciju o stanju u Jadroliniji i odgovornosti Skupštine tog društva koju je inicirao Most, a podržalo ukupno 17 saborskih zastupnika, nakon nesreće ovog ljeta na Malom Lošinju u kojoj su poginula tri pomorca. Ipak, Vlada i Ministarstvo pomorstva iskoristili su priliku da u izvješću opširnije progovore o stanju u Jadroliniji.
“Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture pripremilo je stručno te objektivno izvješće u kojem odgovara na sve navode iz interpelacije, a koje, između ostalog, uključuje detaljno opisane poslove te odgovornost Uprave, Nadzornog odbora i Skupštine društva Jadrolinija", kazao je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković. Vladi je predložio odbijanje interpelacije, što je Vlada i učinila. Vezano uz tragediju na Jadrolinijinu trajektu u Malom Lošinju iz Ministarstva, između ostalog, ističu da se provode izvidi iz dijela pomorskih prekršaja i sigurnosna istraga. "U trenutku pomorske nesreće broda Lastovo utvrđeno je kako je imao svjedodžbu o klasi izdanoj od strane HRB-a sa zadnjim datumom pregleda obavljenim 6. studenoga 2023. godine, o sigurnosti putničkog broda od 6. studenoga 2023., o sposobnosti broda za plovidbu sa zadnjim datumom pregleda obavljenim 6. studenoga 2023., potvrdu upravljanja sigurnošću s rokom važenja do 22. srpnja 2027. i svjedodžbu o baždarenju - trajnu svjedodžbu", navode u odgovoru.
“Vezano uz navode kako je većina nabavljenih brodova mjesecima u brodogradilištima prije nego što krenu u redovne linije, to upravo govori o politici Jadrolinije usmjerenoj prema sigurnosti kroz redovne godišnje remonte brodova koji održavaju redovne linije te svakodnevno povezuju otoke s kopnom", dodaju. Jadrolinija flotu obnavlja sukladno s planovima poslovanja odobrenim od Nadzornog odbora, a od 2018. do kraja 2024. realizirano je ukupno 14 investicija u flotu, ističu.
Što se tiče kvara na brodu "Oliver", u odgovoru se kaže da je tehnički problem nastao kao posljedica prodora komprimiranog zraka u sustav rashladne vode, što je potencijalno moglo rezultirati i pregrijavanjem glavnih motora, te su motori preventivno ugašeni, a da je otklonjen u roku od 24 sata te da posjeduje sve dozvole Hrvatskog registra brodova i Lučke kapetanije.