RIJEKA,08. 10.2024. RIJEKAPALACA JADRAN ADRIA UPRVNA ZGRADA JADROLINIJA ZAPETLJAN CVOR PROBLEMA....SNIMIO SERGEJ DRECHSLER
NOVI LIST
11.10.2024., 18:43
O CURENJU NEPROVJERENIH PODATAKA

Jadrolinija: Moguć pokušaj destabiliziranja tvrtke u korist konkurencije

Iz Jadrolinije su u petak priopćili da su stručne službe te tvrtke analizirale Nacrt završnog izvješća o istrazi u predmetu pomorske nesreće broda Lastovo i ocijenile kako je taj tekst neobjektivan, te da ugrožava sve hrvatske brodare i sustav Hrvatskog registra brodova (HRB).

“U svjetlu koncesijskih natječaja za linijski pomorski promet, koji su u tijeku i slijede, plasiranje neprovjerenih dokumenata može se gledati i kao ozbiljan pokušaj destabilizacije Jadrolinije u korist konkurencije, ali i dovođenje u pitanje cijelog sustava nadzora u tom sektoru”, tvrdi Jadrolinija.

Jadrolinijin sustav upravljanja sigurnošću učinkovito funkcionira, što potvrđuju podatci da je dosad u 2024. godini Jadrolinija prevezla rekordnih deset milijuna putnika i tri milijuna vozila, što je 1,5 posto putnika i četiri posto vozila više nego u istom razdoblju lani. U 2024. godini realizirano je 98 posto putovanja, a od dva posto neobavljenih 0,12 posto ih je zbog tehničkog problema broda i 1,8 posto zbog nepovoljnih vremenskih uvjeta. Ocjenjuju da je tekst Nacrta “sastavljen neobjektivno, moguće i tendenciozno te dovodi u pitanje cijeli sustav izdavanja svjedodžbi i odobrenja HRB-a i time ugrožava sve hrvatske brodare”. To dovodi u sumnju vjerodostojnost potvrda što ih je HRB izdao bilo kojem hrvatskom brodaru, a takve tvrdnje, iznesene kao formalno mišljenje javnopravnog tijela, mogu izazvati dalekosežne posljedice za Jadroliniju i druge hrvatske brodare.

“Zbog napada na kvalitetu i ispravnost rada HRB-a i njegovih potvrda o sukladnosti u režimu ISM pravilnika proizlazi da bi Jadrolinija potpuno trebala obustaviti svoju osnovnu djelatnost, jer vrijedeća potvrda o sukladnosti Jadrolinije kao kompanije nema vrijednost”, a takav ishod paralizirao bi sustav povezivanja hrvatskih otoka s kopnom. “Pokaže li se da su hrvatska javnopravna tijela ozbiljno dovela u pitanje vjerodostojnost dokumentacije koju izdaje HRB kao ‘priznata organizacija’, to će na međunarodnom brodarskom tržištu ugroziti i otežati poslovanje svih hrvatskih brodara kojima je ISM dokumentaciju izdao HRB, izlažući ih češćim inspekcijskim pregledima u stranim lukama jer će hrvatska zastava postati ‘sumnjivom’ u smislu poštovanja sigurnosnih standarda”. Zbog toga bi hrvatski brodari mogli svoje brodove masovno ispisivati iz hrvatskog upisnika i upisivati u upisnike drugih zemalja, što bi smanjilo flotu hrvatskih brodova i poništilo napore koje Hrvatska ulaže u povećanje ugleda Hrvatskog upisnika pomorskih objekata na međunarodnom tržištu.

Iz Jadrolinije navode kako utvrđivanje elemenata prekršaja koji se navode u tekstu ne znači automatski i krivnju za tragediju. Nacrt se poziva na Pomorski zakonik, prema kojem Ministarstvo provodi upravnu istragu s ciljem otkrivanja i kažnjavanja počinitelja pomorskih prekršaja, ali ne i utvrđivanja uzroka pomorske nesreće, što je predmet sigurnosne istrage. “Međutim, dio medija je pogrešno požurio elemente prekršaja izjednačiti s krivnjom za tragediju, što je pravno neosnovano”, dodaju.