Liječnici: Opasni problemi zbog CEZIH-a, HZZO: Nije bilo zamjene osobnih podataka
Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje (HZZO) demantirao je u nedjelju priopćenje Koordinacije hrvatske obiteljske medicine kojim je u subotu upozorila na potencijalno opasne probleme u radu CEZIH-a, istaknuvši kako je riječ o uznemiravanju javnosti, te je KoHOM pozvao na komunikaciju.
Centralni zdravstveni informacijski sustav (CEZIH) posljednjih mjeseci učestalo prekida rad što čini goleme teškoće pacijentima, ali i zdravstvenom osoblju, upozorio je u subotu KoHOM. Članovi Koordinacije hrvatske obiteljske medicine iz cijele Hrvatske prijavili su nove velike ozbiljne teškoće u sustavu CEZIH, priopćila je ta udruga. "Dogodilo se tako da je CEZIH zamijenio osobne podatke pacijenata, pa se u kartonu jednog pacijenta otvara nalaz drugog pacijenta. Liječnici ne mogu više vidjeti popis svojih pacijenata, pacijenti se vode kao da nemaju svog obiteljskog liječnika iako ga imaju, liječnicima se kao pacijenti pojavljuju oni koji to nisu", upozorio je KoHOM. Osim što je na taj način nemoguće raditi, KoHOM ističe da je takva situacija potencijalna opasnost za to da se dogodi pogreška u liječenju.
“U priopćenju KoHOM-a iznesene su neistine kojima se dovodi u zabludu i uznemiruje javnost. Navod kako u CEZIH-u dolazi do zamjene osobnih podataka pacijenata je netočan i ne postoji ni jedna prijava koja bi to potkrijepila", priopćili su u nedjelju iz HZZO-a. Dapače, dodali su, jedan se liječnik nedavno obratio stručnim službama HZZO-a jer je smatrao da je u slučaju njegova pacijenta došlo do zamjene osobnih podataka, no utvrđeno je da se radi o istoj osobi koja je u međuvremenu promijenila prezime, što je u podatcima osiguranika ažurirano na temelju OIB sustava. Liječniku je odmah to preneseno, naveli su. "Ističemo kako KoHOM prije slanja priopćenja medijima nije službeno kontaktirao HZZO, pa ga i ovim putem pozivamo da bilo kakve nejasnoće i teškoće izravno komuniciraju s nama", poručili su iz HZZO-a. Također su skrenuli pozornost na to da izabrani liječnici primarne zdravstvene zaštite imaju pristup podatcima o pacijentima u svojim aplikacijama za pojedinu djelatnost. Svi pružatelji zdravstvene zaštite uključeni u proces liječenja i osiguravanja zdravstvene skrbi o pacijentu upisuju podatke o zdravstvenim postupcima u medicinskoj dokumentaciji te su odgovorni za njegovu potpunost i vjerodostojnost. "Razmjena elektroničkih zdravstvenih zapisa između ordinacija odvija se preko HZZO portala koji nije dio sustava CEZIH. Napominjemo kako HZZO portal služi za razmjenu datoteka između ordinacija i HZZO-a, gdje se, između ostaloga, može provjeriti i datoteka o neprijepornim pacijentima", naveli su iz HZZO-a.
Pri tome su pojasnili kako ugovorni partneri u primarnoj zdravstvenoj zaštiti sami odabiru tvrtke za održavanje svojih IT sustava, koje nisu ugovorni partneri HZZO-a, niti imaju veze s CEZIH-om, pa ponekad može doći do problema u radu za koje HZZO nije nadležan. "Svaki konkretan problem koji se tiče osobnih podataka pacijenta, a koji je prijavljen HZZO-ovoj službi za korisničku podršku, bilo od strane naših ugovornih partnera bilo od strane pacijenta, odmah se analizira te korigira ako je to potrebno", poručili su.