slavonija...vinkovci...25.04.2014.restoran i sala barun trenk; odrzan hrvatski kuharski kup 10. zlatna jabuka; sve delicije pripremljene za natjecanje (hladno predjelo, glavno jelo i desert) gosti su mogli pogledati i kusati; foto gordan panic

Knjigovođe su "istisnuli" kuhare i zauzeli poziciju petog najtraženijeg zanimanja

Gordan Panić
2.10.2024., 18:12
TRŽIŠTE RADA

Najtraženija zanimanja su prodavač, konobar, skladištar, učitelj i - knjigovođa

Indeks slobodnih radnih mjesta OVI u rujnu je na godišnjoj razini pao za 4,5 posto, što je njegov najveći pad od travnja ove godine i drugi mjesec zaredom kako indeks pada, objavio je u srijedu Ekonomski institut, Zagreb (EIZ).

Međutim, istaknuto je u objavi na internetskoj stranici EIZ-a, desezonirana vrijednost indeksa zabilježila je rast u odnosu prema kolovozu za 2,3 posto, što je najveće mjesečno povećanje vrijednosti još od veljače. Ipak, navode EIZ-ovi analitičari, indeks je na mjesečnoj razini padao i u srpnju i u kolovozu, treće tromjesečje završilo je u minusu od 2,3 posto u odnosu prema istom razdoblju prošle godine, te je u odnosu prema drugom tromjesečju zabilježen pad od 0,6 posto.

U uspredbi s rujnom prošle godine, zanimanja prodavač, konobar, skladištar i učitelj ostala su među najtraženijih pet zanimanja, ali su knjigovođe "istisnuli" kuhare i zauzeli poziciju petog najtraženijeg zanimanja. Najveći pad na rang-ljestvici najtraženijih zanimanja imali su teleoperateri te radnici u proizvodnji, koji su sa 17. mjesta pali na 25., odnosno s 9. na 17. mjesto. Istovremeno, najveći skok na ljestvici imala su zanimanja farmaceut i profesor, koja su s 29. mjesta godinu dana prije skočili na 22., a kod profesora sa 33. na 26., najtraženija zanimanja u rujnu 2024. Najveći doprinos stopi rasta oglasa dali su oglasi za knjigovođe i prodavače, a najveći negativan doprinos imali su učitelji i radnici u proizvodnji, navode iz EIZ-a.

Regije istočna Hrvatska i sjeverni Jadran u rujnu su ostvarile povećanje broja oglasa na godišnjoj razini, i to sjeverni Jadran za 0,9 posto, a istočna Hrvatska za 5,3 posto. S druge strane, regija južni Jadran imala je pad od 1,5 posto, a središnja Hrvatska od 2,8 posto, što je zbog velikog broja oglasa dovelo do najvećeg negativnog doprinosa stopi rasta ukupnog broja oglasa od 1,7 postotnih bodova, navode EIZ-ovi analitičari, dodajući da je pad potražnje za učiteljima i radnicima u proizvodnji u najvećoj mjeri odgovoran za pad potražnje u središnjoj Hrvatskoj.