Luka JELIČIĆ
19.9.2024., 19:23
IZNENAĐENJE ZA ZADRANE

Nakon dugih deset godina vlak se dovezao u Zadar

Nije riječ o redovitoj liniji, nego o privatnom vlaku namijenjenom turistima na relaciji Zürich - Split

Na zadarski je željeznički kolodvor, nakon cijelog desetljeća, stigao putnički vlak Prestige Continental Express. Doduše, na prestižnom putovanju od Züricha do Splita Zadar je bio samo usputna postaja, a kako ističe Josip Bilaver, državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, to je bila iznimna situacija, da je privatni turistički vlak tražio dolazak, i to mu je omogućeno.

Luka JELIČIĆ

Iako nije riječ o stalnoj liniji, upravo je to dokaz, kazuje Bilaver, da pruga Zadar - Knin, čija bi rekonstrukcija trebala početi za desetak dana, ima turističku perspektivu. Uz planiranu rekonstrukciju i modernizaciju pruge te izgradnju tunela, Bilaver najavljuje da će se uskoro krenuti i u nabavu vlakova za dionicu Zadar - Knin.

Luka JELIČIĆ

Premda na zadarski željeznički kolodvor putnički vlakovi ne stižu već deset godina, pruga Zadar - Knin nikada nije zatvorena za promet, nego se njome samo prestalo prometovati. Performanse pruge, kako ocjenjuje Bilaver, trenutno su ograničene, no ona je sigurna za prometovanje. No, ističe pritom, planiranim će se radovima povećati i brzina i sigurnost. Prije prestanka prometovanja tom se prugom vozilo do 80 km/h, a po završetku obnove maksimalna dopuštena brzina iznosit će 100 km/h. Novom prugom moći će bez problema prometovati svi vlakovi, objašnjava Bilaver.

Najzahtjevniji posao u gradnji bit će gotovo tri kilometra dug tunel između Sv. Martina i Sukošana koji će proći ispod postojeće cestovne mreže i infrastrukture.

NA NATJEČAJ STIGLO ŠEST PONUDA

HŽ Infrastruktura projekt obnove pruge Knin - Zadar procijenila je na 112,5 milijuna eura, a javnom nabavom prošli su gotovo 30 posto jeftinije. Na natječaj je stiglo šest ponuda, od kojih je ekonomski najpovoljnija bila ona tvrtke Swietelsky, hrvatske podružnice austrijskog poduzeća koje se bavi izgradnjom velikih infrastrukturnih projekata, s iznosom od 87.138.998 eura. Rok završetka radova je 48 mjeseci od uvođenja u posao, a radovi će početi od Zadra prema Benkovcu.

Inače, obnova kolodvora i postaja na trasi nije obuhvaćena tim projektom, ali je dio dugoročnih planova HŽ Infrastrukture, a u zgradi kolodvora Zadar ovog se ljeta krenulo u uređenje uredskih prostorija u prizemlju za potrebe djelatnika Sektora za promet HŽ Infrastrukture i zakupnika koji u zakupu ima dio prizemlja i prvi kat.

Unutrašnje uređenju prostorija, zamjena dijela postojeće stolarije novom PVC i aluminijskom stolarijom, izgradnja sanitarnog čvora zajedno s novom instalacijom vode i odvodnje te prilagodba elektroinstalacije novoj dispoziciji prostora odvijali su se tijekom kolovoza, a u planu je i sanacija dijela krovišta te obnova fasade. 

Luka JELIČIĆ