ICT IT INŽENJERI URED POSAO PROGRAMERI RADNICI
PEXELS
10.9.2024., 08:00
ISTRAŽIVANJE

Preferencije zaposlenih Hrvata: IT sektor najprivlačniji, trgovina najnepoželjnija

Na pitanje u kojim bi se segmentima htjeli dodatno educirati čak 43 posto sudionika istraživanja istaknulo je strane jezike

Hrvatskim građanima najprimamljiviji je posao u IT-ju, a najnepoželjniji sektor za zapošljavanje je trgovina. Zaposlene osobe u Hrvatskoj relativno pozitivno ocjenjuju svoje poslovne sposobnosti, pritom dajući sebi najviše ocjene u timskom radu, digitalnim kompetencijama kao i komunikacijskim vještinama, a većina se najlošije ocjenjuje u marketinškim kompetencijama.

Edukacije

Dio je to rezultata istraživanja agencije Ipsos u povodu četvrte sezone Mastercardova projekta Uplift, namijenjenog mikro, malim i srednjim poduzetnicima. Kako se navodi u priopćenju za javnost, cilj je istraživanja pružiti uvide u zadovoljstvo i preferencije zaposlenika, pomažući tako tvrtkama da osiguraju bolje radne uvjete te privuku i zadrže talente.

Istraživanje je pokazalo i da ispitanici smatraju kako je za pronalaženje i kvalitetno obavljanje posla najvažnije imati kompetencije poput: izgradnje dobrih poslovnih odnosa (90 %), komunikacijskih vještina (90 %), organizacije rada i upravljanja vremenom (89 %) te digitalnih kompetencija (89 %). Općenito, većina ispitanika slaže se da su među manje važnim kompetencijama za dobro obavljanje posla prezentacijske vještine, administracija kao i znanje iz marketinga.

Na pitanje u kojim bi se segmentima htjeli dodatno educirati čak 43 posto ispitanika ističe strane jezike. Slijede edukacije o upravljanju stresom, digitalnim vještinama kao i prezentacijske vještine te javni nastup. Na začelju potrebnih edukacija su one iz područja izgradnje dobrih poslovnih odnosa (12 %), poslovne administracije (12 %) te timskog rada (9 %).
U sklopu istraživanja građani su upitani u kojoj bi industriji htjeli raditi, a posao u IT-ju opravdava svoju titulu jednog od najpoželjnijih – čak 42 posto ispitanih radilo bi u tom sektoru. Slijedi farmacija pa sektor financija. U ugostiteljstvu i turizmu rado bi se zaposlilo 22 posto građana, čime ovaj sektor ne pripada među najpoželjnije prema analiziranim industrijama u ovom istraživanju, no popularniji je od prehrambene industrije i trgovine.

VJEŠTINE POTREBNE ZA USPJEH NA TRŽIŠTU

“U vremenu kada se sektori poput turizma i ugostiteljstva suočavaju s nedostatkom kvalificirane radne snage, obrazovanje zaposlenika i poduzetnika je ključno. Osiguravanjem stipendija za Uplift akademiju osnažujemo vlasnike malih poduzeća digitalnim i poduzetničkim vještinama potrebnim za uspjeh na današnjem tržištu. Nadalje, povezivanjem naših polaznika s globalnom publikom preko Mastercardove platforme Priceless.com proširujemo njihov doseg”, izjavila je Gea Kariž, direktorica Mastercarda u Hrvatskoj.

S obzirom na to da je turizam najvažnija gospodarska grana u Hrvatskoj, zbog čega je projekt Uplift usmjeren upravo k poduzetnicima u tom sektoru, kroz istraživanje se dodatno ispitalo što zaposleni građani misle o tom sektoru.

Razvoj ideja

Njih 76 posto slaže se s tvrdnjom da bi turistički djelatnici trebali prolaziti posebne edukacije kako bi mogli obavljati posao što efikasnije i u skladu s potrebama turista, a samo njih 21 posto smatra da svatko može raditi u turizmu jer to ne zahtijeva specifična znanja. Nešto manje od polovine ispitanih misli da se ne može dobro živjeti isključivo od sezonskog rada u turizmu, a njih 43 posto drži i da su djelatnici premalo plaćeni za obavljeni posao. Istraživanje je pokazalo i da zaposleni u turizmu i ugostiteljstvu kao najveće probleme vide nedostatak slobodnih dana, previše radnih sati te nisku plaću i loš odnos gostiju. Među svim problemima njih 33 posto navodi i nedostatak prilike za stjecanjem dodatnih vještina.

“Da su dodatne edukacije, posebno u području digitalnih vještina, važne za sve zaposlenike i poduzetnike prepoznao je Mastercard. Upravo je na toj ideji dugoročnog i održivog ulaganja u znanje pokrenuo projekt Uplift, koji je posebno usmjeren na podršku mikro, malim i srednjim poduzetnicima te zaposlenicima u turizmu, ugostiteljstvu i srodnim djelatnostima kao i OPG-ovima. Uplift pruža poduzetnicima potrebna znanja i vještine za razvoj i realizaciju poslovnih ideja. U sklopu projekta, u suradnji s Algebrom, pokrenuta je Uplift akademija, sveobuhvatni obrazovni program namijenjen malim poduzećima u Hrvatskoj. Do sada je Uplift akademiju pohađalo 104 poduzetnika, a do 1. listopada 2024. otvoren je natječaj za četvrtu sezonu", priopćeno je iz Mastercarda.