Interna istraga i vještačenje sajli
Nakon pada rampe na trajektu "Mljet" prilikom uplovljavanja u luku Supetar u subotu navečer, o uzrocima najnovijeg incidenta na brodovima Jadrolinije razgovarali smo s njegovim čelnim čovjekom Davidom Soptom.
– Rampa nije pala tijekom navigacije, nego tijekom pristajanja u luku. U navigaciji ne može doći do pada jer hidraulički sustav koji rampu podiže i spušta osigurava da do toga ne dođe. Do pada rampe došlo je prilikom prilaska obali, kada je puklo čelik-čelo. Rampa nije pala u more, jer ima i lance koji sprečavaju da se to dogodi. Čelik-čela se na trajektima ovog tipa mijenjaju svake godine pri čemu se redovito obavljaju vizualni pregledi i u slučaju da se primijeti istrošenost, ona se zamjenjuju jer na svim brodovima imamo rezervna. Ako se vizualnim pregledom utvrdi da je čelik-čelo istrošeno, naša služba održavanja ga zamjenjuje novim - rekao je Sopta, dodajući kako prilikom pada rampe nije došlo do prelijevanja morske vode u garažu trajekta te da nije bilo oštećenih vozila.
Zanimalo nas je kako je, ako se redovito obavljaju vizualni pregledi čelik-čela, došlo do puknuća sajle.
- Koji je točan uzrok puknuća u ovom slučaju ne znamo još uvijek, ali provest ćemo internu istragu kao i vještačenje čelik-čela na ovom i drugim brodovima kako bismo utvrdili odgovaraju li ta čelik-čela tehničkim specifikacijama iz postupka javne nabave putem kojeg su nabavljena - rekao nam je Sopta.
Jadroliniji smo uputili upit kada su zadnji put mijenjana čelik-čela, odnosno koliko često se mijenjaju sajle za podizanje i spuštanje rampi na trajektima s podiznim sustavom kakvim je opremljen trajekt "Mljet". Prema službenom odgovoru, čelik-čela bi se trebala mijenjati svakih pet godina, ali se u pravilu mijenjaju svake dvije godine, ili i češće, ovisno o zatečenom stanju u knjizi održavanja broda. Konkretan odgovor kada su posljednji put mijenjana na "Mljetu" nismo dobili.