18.08.2020., Split - Promet u splitskoj trajektnoj luci nakon nedavnog povecanja broja zarazenih koronavirusom.rPhoto: Ivo Cagalj/PIXSELL
PIXSELL
1.9.2024., 10:09
Sopta nakon pada rampe na trajektu “Mljet”

Interna istraga i vještačenje sajli

Nakon pada rampe na trajektu "Mljet" prilikom uplovljavanja u luku Supetar u subotu navečer, o uzrocima najnovijeg incidenta na brodovima Jadrolinije razgovarali smo s njegovim čelnim čovjekom Davidom Soptom.

– Rampa nije pala tijekom navigacije, nego tijekom pristajanja u luku. U navigaciji ne može doći do pada jer hidraulički sustav koji rampu podiže i spušta osigurava da do toga ne dođe. Do pada rampe došlo je prilikom prilaska obali, kada je puklo čelik-čelo. Rampa nije pala u more, jer ima i lance koji sprečavaju da se to dogodi. Čelik-čela se na trajektima ovog tipa mijenjaju svake godine pri čemu se redovito obavljaju vizualni pregledi i u slučaju da se primijeti istrošenost, ona se zamjenjuju jer na svim brodovima imamo rezervna. Ako se vizualnim pregledom utvrdi da je čelik-čelo istrošeno, naša služba održavanja ga zamjenjuje novim - rekao je Sopta, dodajući kako prilikom pada rampe nije došlo do prelijevanja morske vode u garažu trajekta te da nije bilo oštećenih vozila.

“Sustav ne postoji, posada iscrpljena”

Pad rampe na trajektu “Mljet” komentirao je i glavni tajnik Sindikata pomoraca Hrvatske Neven Melvan. “Najnoviji incident pokazuje ono što već i vrapci na grani znaju, jedino nije jasno Upravi Jadrolinije i nadležnom ministarstvu. Koliko još rampi treba pasti, koliko ljudi poginuti, koliko brodova plutati bez pogona da se shvati kako sustav u Jadroliniji ne funkcionira. Zapravo, ne da ne funkcionira, nego ne postoji. Osim tehničkog razloga moguće je da i posada zbog iscrpljenosti i prevelikog broja radnih sati nije uočila eventualnu istrošenost sajle. Pitam se što bi bilo da su rampu krenuli spuštati kad je brod pristao, a ne prije pristajanja. Bi li bilo još poginulih na rivi?”, rekao je Melvan.

Zanimalo nas je kako je, ako se redovito obavljaju vizualni pregledi čelik-čela, došlo do puknuća sajle.

- Koji je točan uzrok puknuća u ovom slučaju ne znamo još uvijek, ali provest ćemo internu istragu kao i vještačenje čelik-čela na ovom i drugim brodovima kako bismo utvrdili odgovaraju li ta čelik-čela tehničkim specifikacijama iz postupka javne nabave putem kojeg su nabavljena - rekao nam je Sopta.

Jadroliniji smo uputili upit kada su zadnji put mijenjana čelik-čela, odnosno koliko često se mijenjaju sajle za podizanje i spuštanje rampi na trajektima s podiznim sustavom kakvim je opremljen trajekt "Mljet". Prema službenom odgovoru, čelik-čela bi se trebala mijenjati svakih pet godina, ali se u pravilu mijenjaju svake dvije godine, ili i češće, ovisno o zatečenom stanju u knjizi održavanja broda. Konkretan odgovor kada su posljednji put mijenjana na "Mljetu" nismo dobili.