Zadar, 24.08.2024. - Turisti uživali u šetnji starom gradskom jezgrom a neki su osvježenje pronašli u moru na zadarskoj rivi.Foto HINA/Zvonko KUCELIN
HINA
26.8.2024., 19:51
SREDNJA EUROPA JEDNO OD NAJJAČIH TRŽIŠTA

Last-minute na Jadran doveo Mađare, a Čehe je odveo na Karibe

Gostiju iz Češke je manje zbog ponude u egzotičnim mjestima

Od pet najjačih tržišta za hrvatski turizam u srpnju je jedino Poljska bila u plusu, i to za oko tri posto. S time što je Poljska treće najjače emitivno tržište, iza Njemačke i Slovenije, a u pet najjačih bile su još i Austrija i Češka. Tržišta srednje Europe posljednjih godina napravila su velik iskorak, s time da je ove godine Slovačka stabilna, Češka je u minusu, a u srpnju velik plus zabilježen je i kod Mađara, koji su ostvarili gotovo devet posto više noćenja nego lani, te se nalaze na visokom sedmom mjestu najjačih emitivnih tržišta za hrvatski turizam.

Omiljena destinacija

Pojašnjavajući kakva je situacija s Poljskom, čiji su gosti u srpnju u Hrvatskoj ostvarili više noćenja čak i od tradicionalnih gostiju iz Austrije, Małgorzata Kowalska, direktorica Predstavništva Hrvatske turističke zajednice (HTZ) u Poljskoj, podsjetila je kako je Hrvatska već godinama jedna od omiljenih destinacija Poljaka. "Poljaci se u Hrvatskoj osjećaju dobro i prije svega sigurno, te tradicionalno godinama odabiru našu zemlju za svoje ljetovanje. Činjenica je da je Hrvatska atraktivna destinacija kako za vrijeme glavne sezone tako i u mjesecima izvan nje. Svakako vrijedi naglasiti i da su rezultati ovogodišnje predsezone ostvareni od Poljaka vrlo dobri. Ne treba zanemariti ni da su Poljaci kvalitetno iskoristili 'dugi svibanjski vikend' te neradne dane u Poljskoj, pri čemu su mogli realizirati višednevna putovanja", kazala je Kowalska, dodavši kako i u posezoni također očekuje veliku posjećenost Poljaka, koji Hrvatsku redovito obilaze u rujnu i listopadu. "Putovanja u predsezoni i posezoni sve su traženija, zbog ugodnijih temperatura i manjih gužvi u destinaciji, ali i zbog pristupačnijih i povoljnijih cijena", kazala je direktorica poljskog predstavništva HTZ-a.

Kaže i kako su Poljaci znatiželjni gosti. Vole upoznavati kulturu i gastroponudu zemlje domaćina. Glavni motivi dolaska gostiju iz Poljske su sunce i more, ali i bogata kulturna baština Hrvatske. Aktivni turizam je isto nešto što privlači Poljake, posebice kada je riječ o nautici, ronjenju, i biciklizmu. Sve su popularniji i city breakovi, pogotovo u kontekstu direktnih aviolinija iz poljskih gradova prema hrvatskoj obali i Zagrebu.

Zadar, 24.08.2024. - Turisti uživali u šetnji starom gradskom jezgrom a neki su osvježenje pronašli u moru na zadarskoj rivi.Foto HINA/Zvonko KUCELIN
HINA

Ovog ljeta i Mađari su u velikom broju stigli na Jadran. Ivana Herceg, direktorica Predstavništva HTZ-a u Mađarskoj, kazala je kako mađarsko tržište ostvaruje rast dolazaka i noćenja iz godine u godinu, pa ni ova nije iznimka. "Ono što treba naglasiti jest rast dolazaka i noćenja mađarskih gostiju u gotovo svim mjesecima u godini, pri čemu je taj rast najmanji u mjesecima glavne sezone, a u predsezoni i posezoni neki mjeseci bilježe i dvoznamenkasti rast. Naime, s obzirom na blizinu Hrvatske, mađarski turisti vrlo su fleksibilni i skloni donošenju odluka u posljednji čas, naročito nakon ulaska Hrvatske u Schenghen, čime se skratilo vrijeme putovanja i višesatno čekanje na granicama. Turistima koji odluku o destinaciji za godišnji odmor donose u posljednji čas ovog je srpnja Hrvatska bila odabir zbog više razloga. Last-minute cijene, koje su bile povoljnije, svakako su utjecale na njihovu odluku o posjetu Hrvatskoj, ali tu su i problemi u zračnom prijevozu kao što su otkazivanja letova, kašnjenja i slično, što je uvelike pomoglo Hrvatskoj u odnosu prema konkurenciji, s obzirom na to da je naša zemlja odlična autodestinacija za Mađare", pojasnila je Herceg.

Preskupo

Češka je, pak, ove godine imala pad od oko osam posto, a u srpnju od 12 posto, s ostvarenih 246.000 dolazaka i 1,8 milijuna noćenja, čime je ipak zadržala visoko peto mjesto najjačih tržišta. Ove godine nema prepoznatljivog žutog Regiojetova vlaka za Hrvatsku, no tu su i drugi utjecaji koji su doveli do pada. Miodrag Mlačić, direktor Predstavništva HTZ-a u Češkoj, pojašnjavajući situaciju na češkom tržištu, kazao je kako je u prošloj godini došlo do oporavka avioprometa, a ove godine češke zračne luke obaraju rekorde.

UDAR INFLACIJE

“Češka je pogođena inflacijom i pokušava se na svemu uštedjeti. No tek će se vidjeti je li taj pokušaj uštede s određenom povoljnom last-minute ponudom donio i adekvatnu kvalitetu. Međutim, Česi su i dalje spremni platiti i najskuplji proizvod ili uslugu ako je ona kvalitetna”, kaže direktor praškog predstavništva HTZ-a. Istaknuo je i kako je s češkog tržišta u svibnju i lipnju zabilježen blagi rast u odnosu prema prošloj godini, te isto očekuje i u posezoni, što je, reći će, i cilj, kao i veći posjet kontinentalnom dijelu Hrvatske.

“Očekuje se najuspješnija godina što se tiče avioprometa i broja prevezenih putnika. Naime, uz najveću zračnu luku u Pragu, iz koje se leti i u Hrvatsku, ove se godine dosta prometa odvija iz zračnih luka u Brnu, Ostravi, Karlovim Varima, Pardubica i iz Čeških Budejovica prema popularnim egzotičnim destinacijama. Dakle, konkurencija je zaista nikad jača, a izbor destinacija nikad veći. Razlog ovogodišnjeg pada broja dolazaka i noćenja Čeha u srpnju su dakako i povoljne last-minute - all inclusive ponude u brojnim destinacijama. Osim povratka konkurencije padu su ove godine pridonijeli i senzacionalistički napisi o cijenama u Hrvatskoj. I ovdje se vidi popularnost Hrvatske u Češkoj, jer mediji prenose najviše objava iz hrvatskih medija", pojasnio je Mlačić.