Makarska, 07.08.2024 - Turisti i kupa?i na makarskim pla?ama. foto HINA/ Jure DIVI?/ ik
HINA/ JURE DIVIĆ
20.8.2024., 19:30
OŽIVJELA GOTOVO ZABORAVLJENA TURISTIČKA PONUDA

Visoke cijene vraćaju europske turiste all-inclusive aranžmanima

Europski turisti pojačano se okreću putovanjima u sklopu paket-aranžmana jer je snažan rast cijena hotela i letova oživio potražnju za all-inclusive ponudama, a među popularnim destinacijama za takvu vrstu putovanja je i Hrvatska.

Kombinacija krize životnog standarda i poremećaja prouzročenih štrajkovima pridonijela je ponovnoj privlačnosti aranžmana s fiksnom cijenom, bez neočekivanih dodatnih troškova i lakšeg rješavanja problema ako nešto pođe po zlu. Analitičari kažu da se trend kupnje gotovih aranžmana, koji je započeo prošle godine, ubrzao ovog ljeta, kada je zabilježen najveći broj putovanja od pandemije. "To je nešto za što mislite da je izumrlo još u 1970-ima. No od pandemije sve više ljudi rezervira paket-aranžmane", ističe glavni ekonomist analitičke tvrtke IBA Stuart Hatcher.

Očekuje se da će potrošnja na paket-aranžmane u Europi, najpopularnije među Britancima i Nijemcima, ove godine dosegnuti 117 milijardi dolara, što je 11 posto više nego godinu prije. Sljedećih bi godina trebala oboriti novi rekord, od 125,9 milijardi dolara, pokazuju podatci Euromonitora. Ponovna popularnost aranžmana pomogla je i najvećem europskom turoperatoru TUI-ju, koji je prošlog tjedna objavio kvartalne rezultate, koji su nadmašili očekivanja.

SVE PRIVLAČNIJI I MLADIM PUTNICIMA

Paket-aranžmani obično su privlačni turistima s nižim do srednjim prihodima, koji traže sunce i more s all-inclusive opcijama i aktivnostima prilagođenim obiteljima, rekla je Caroline Bremner. Grčka, Italija i Španjolska su među najpopularnijim destinacijama. Isplanirani odmori, koji uključuju malu fleksibilnost, čine oko polovine aranžmana rezerviranih prošle godine, pokazuju podatci britanske putničke agencije ABTA. Inače su ih posebno favorizirali stariji od 65 godina. No sad su za njih zainteresirani i mlađi putnici, privučeni manje strogim paketima u usporedbi s onima iz prošlosti.

Fiksni početni troškovi i vrijednost koja se dobiva za novac u takvim aranžmanima imaju svoju privlačnost, smatra viša industrijska menadžerica za putovanja u Euromonitoru Caroline Bremner. “U trenutku vrhunca inflacije, kao u protekle dvije godine, aranžmani potrošačima omogućuju učinkovitije budžetiranje”, kazala je. Britanci potroše oko 450 dolara po stanovniku na takav tip putovanja, pokazuju brojke Euromonitora, pri čemu pružatelj paket-aranžmana pregovara s hotelima, prijevozničkim tvrtkama i drugim tržišnim igračima kako bi smanjio troškove. No i paketi će poskupjeti, prognozira tvrtka za istraživanje tržišta. Očekuje da će cijene rasti po godišnjoj stopi od 3,5 posto u razdoblju od 2024. i 2029., brže nego prije pandemije, kada su rasle tempom od oko 1,3 posto, u razdoblju od 2014. do 2019.