Zapovjednik uočio problem, rampa je pala prije nego što je stigao upozoriti stradale
U ponedjeljak je nastavljena istraga pomorske nesreće u Malom Lošinju koja se dogodila u nedjelju, kada su u padu ukrcajno-iskrcajne rampe trajekta Lastovo smrtno stradala tri člana posade broda, a četvrti je teško ozlijeđen. Istragu, prema priopćenju Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, provode ovlašteni djelatnici, odnosno inspektori Ministarstva i Lučke kapetanije Rijeka, radi otkrivanja i kažnjavanja počinitelja pomorskih prekršaja koji su u vezi s događajem.
Usporedno s tom istragom Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu provodi sigurnosnu istragu radi utvrđivanja okolnosti i uzroka koji su do pomorske nesreće doveli te predlaganja korektivnih mjera za njihovo sprječavanje i ponavljanje.
Prema neslužbenim informacijama, rampa preko koje se vozila ukrcavaju na trajekt i iskrcavaju s njega nije bila osigurana sigurnosnim klinovima dok je pet članova posade bilo ispod nje, na obali u Malom Lošinju. Zapovjednik broda je, opet prema neslužbenim informacijama, uočio da rampa nije osigurana klinovima, te je krenuo upozoriti članove posade da se maknu, no prije nego što je stigao do njih, rampa je pala, a tri života su izgubljena, jedan je član posade teško ozlijeđen, a peti se član nekoliko sekundi prije pada rampe udaljio nekoliko metara, što mu je najvjerojatnije spasilo život. Prema istom izvoru, članovi posade obavljali su vizualni pregled brtve na rampi, no upitno je zbog čega bi takvu radnju obavljala njih čak petorica.
Više pomorskih stručnjaka, upravitelja stroja i zapovjednika brodova s kojima smo razgovarali kažu kako nitko od članova posade nije smio biti ispod rampe, ako ona nije osigurana sigurnosnim klinovima, no ističu i da bez obzira na taj propust rampa nije smjela naglo pasti ako je sustav za njezino podizanje i spuštanje bio potpuno ispravan. Svi s kojima smo razgovarali kažu da je riječ o hidrauličkom ili električnom sustavu podizanja i spuštanja rampe, na njemu postoje sigurnosni sustavi, poput kočnica, koji onemogućavaju da cijeli sustav naglo popusti i da rampa padne. Isto kaže i Antun Aljinović, nacionalni inspektor Sindikata pomoraca Hrvatske i predstavnik Sindikata za Jadroliniju. "Nadamo se da će istraga biti provedena stručno i korektno. Nisam sklon uvjerenju o kojemu se već priča, da je u pitanju isključivo ljudski faktor, jer nitko neće stajati ispod rampe koju smatra nesigurnom. Što se tiče same hidraulike koja podiže i spušta rampu, ona ne može popustiti tako naglo da rampa doslovno tresne o rivu. Kako hidraulika ostaje bez tlaka, ona popušta postupno. Skloniji sam vjerovati da je u pitanju kvar, ventila ili nekog drugog sustava, bilo da je riječ o hidrauličnom, bilo električnom sustavu, jer i električni sustavi imaju kočnice za slučaj zakazivanja sustava. Mi u Sindikatu pomoraca Hrvatske već dugo upozoravamo na moguće posljedice nedovoljnog održavanja flote, smanjivanja broja članova posade, što utječe na sigurnost. Više puta sam i osobno upozoravao da će sve biti dobro dok se nešto ne dogodi, a, na žalost, sada se dogodila tragedija u kojoj su izgubljena tri ljudska života", kaže Aljinović.