HZZO: Teškoće su moguće, optimizacija sustava je pri kraju
Do lijekova na recept u ljekarnama se u ponedjeljak opet nije moglo, i to zbog još jednog pada Centralnog zdravstvenog informacijskog sustava (CEZIH), koji liječničke ordinacije povezuje s ljekarnama i bolničkim sustavom. Zbog teškoća u radu tog sustava pacijenti se posljednjih tjedana sve češće moraju vraćati liječniku po klasični papirnati recept, a i prijam pacijenata u bolnicama je otežan jer se uputnice ne mogu povući iz sustava.
"Čekala sam na šalteru u poliklinici duže nego inače jer se uputnice nisu vidjele. Pregled sam obavila, rekli su da će to zbog problema u sustavu staviti na dug, a nakon pregleda morala sam se ponovno javiti na šalter da vidim je li to riješeno. Zapravo nisam bitno duže čekala na pregled", ispričala je pacijentica na zagrebačkom Rebru. Iz ljekarni se pacijente vraćalo neobavljena posla jer se e-recepti nisu mogli učitati.
Problemi s CEZIH-om sve su češći posljednjih tjedana, a u HZZO-u to opravdavaju radovima na poboljšanju informacijskog sustava na kojem počiva kompletno zdravstvo. Posljednji prekid rada zabilježen je 2. kolovoza, a do pada sustava došlo je i nekoliko dana prije, 30. srpnja. Između 26. i 29. srpnja CEZIH je pak bio potpuno nedostupan zbog radova na migraciji sustava, o čemu su pacijenti i liječnici, za razliku od ostalih "ispada" sustava, bili prethodno informirani. U tom razdoblju su se recepti i uputnice morali izdavati na papiru kako bi se osiguralo nesmetano pružanje zdravstvene zaštite.
Iz HZZO-a su poručili da se ne radi o padu sustava, nego o otežanom radu dijela njegovih funkcija, a do teškoća je, tumače, došlo zbog optimizacije sustava, koja bi u konačnici trebala spriječiti nove ovakve incidente. "Točno je da trenutno postoje problemi s korištenjem funkcionalnosti e-uputnica i e-recepata u dijelu sustava, međutim, nije riječ o padu kompletnog sustava CEZIH, nego o otežanom radu navedenih funkcionalnosti. Radi se na otklanjanju problema, te se normalizacija rada očekuje tijekom dana", poručili su u ponedjeljak iz Direkcije HZZO-a. Podsjećaju pritom da su od 26. do 29. srpnja trajali opsežni radovi na modernizaciji CEZIH-a. "Zbog optimizacije sustava na novoj platformi, koja je u tijeku, te zbog činjenice da se radi o iznimno kompleksnom sustavu, moguće su određene teškoće u radu dijela sustava dok se radi na optimizaciji, koja je pri kraju", stoji u odgovoru koji smo dobili iz HZZO-a. "Molimo korisnike sustava CEZIH da prijeđu na način rada koji se koristi u ovakvim okolnostima (rad u papirnatom obliku, odnosno izdavanje uputnica i recepata na papiru), kako bi se osiguralo nesmetano i kontinuirano pružanje zdravstvene zaštite našim osiguranicima", pozvali su liječnike iz Direkcije HZZO-a.
"Ispričavamo se svim korisnicima sustava, kao i osiguranicima Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje (HZZO), na povremenim teškoćama. HZZO je operator središnjeg dijela sustava CEZIH, te nije nadležan za njegovo održavanje", zaključuju.