Zagreb, 02.01.2023. - ILUSTRACIJA: Hrvatska je postala 20. članica eurozone i od 01.01.2023. je moguće podizanje euronovčanica na bankomatima.Na fotografiji ilustracija, bankomat, euro, euronovčanice.foto HINA/ Edvard ŠUŠAK/ es
HINA
19.7.2024., 19:45
SAMO MANJE TEŠKOĆE U DVIJE INSTITUCIJE

Globalni kvar na rad banaka u Hrvatskoj nije znatnije utjecao

Veliki globalni računalni kvar nije znatnije utjecao na rad kompjuterskih sustava i pružanje usluge banaka u Hrvatskoj, izvijestila je u petak Hrvatska udruga banaka (HUB).

“Prema trenutno dostupnim informacijama, teškoće na svjetskoj razini nisu znatnije utjecale na rad kompjutorskih sustava i pružanje usluge banaka u Republici Hrvatskoj. O mogućim zastojima u redovitom pružanju određenih usluga HUB i banke će pravovremeno te ažurno informirati svoje korisnike i cijelu javnost", odgovor je HUB-a na upit Hine.

Uzrok kvara je softver Falcon Sensor tvrtke za kibernetsku sigurnost CrowdStrike, koja je i preuzela odgovornost. Od većih hrvatskih banaka određene tehničke teškoće detektirale su Erste banka i Addiko banka.

BANKE: POMNO PRATIMO SITUACIJU

Hrvatska poštanska banka (HPB), nakon provjere svih svojih aplikacija i servisa, potvrđuje kako nije zahvaćena ovim globalnim problemom. HPB pomno prati situaciju, te će obavijestiti javnost u slučaju promjena, odgovorili su Hini iz najveće hrvatske banke u državnom vlasništvu. Iz OTP banke također su izvijestili da se nisu suočili s problemom i da im svi sustavi funkcioniraju. “Ali nastavljamo detaljno pratiti razvoj cijele situacije i kontinuirano kontroliramo i radimo na prevenciji ovakvih događaja”, napisali su iz OTP banke. RBA digitalno poslovanje odvija se normalno, sve usluge su dostupne klijentima te svi digitalni kanali funkcioniraju uobičajeno, odgovor je Raiffeisen banke. PBZ nema nikakvih problema u radu, sve usluge odvijaju se normalno, napisali su iz te banke.

“Erste banka i Erste Card Club zasad nisu zabilježili veće tehničke teškoće u digitalnim uslugama koje bi bile povezane s globalnim teškoćama. Digitalno bankarstvo, uključujući i aplikacije George i KEKS Pay, kao i transakcijsko i kartično poslovanje uredno funkcioniraju. Zbog teškoća koje ima jedan od naših dobavljača određene tehničke smetnje postoje jedino u segmentu slanja SMS poruka korisnicima, što posljedično podrazumijeva i sporadične teškoće u korištenju nekim manjim uslugama, poput digitalnog zahtjeva za izradu kreditne kartice preko ECC mobilne aplikacije ili digitalnog otvaranja Georgea", navodi Erste banka.

O tehničkim problemima izvijestili su i iz Addiko banke. “Kao i velik broj organizacija diljem svijeta, suočeni smo s tehničkim problemom (The Global CrowdStrike Glitch), zbog kojeg su tijekom jutra bile nedostupne neke od usluga Addiko banke. Bankomati i kartično poslovanje funkcionirali su neometano. Naši timovi su predano i intenzivno radili na nalaženju alternativnih načina za uspostavu nedostupnih usluga te su mobilno i internetsko bankarstvo Addiko banke sada ponovno u funkciji, a u tijeku je i uspostava svih usluga u potpunosti”, stoji u odgovoru Addiko banke u petak, iz koje su se ispričali klijentima zbog neugodnosti koje su mogli osjetiti.