Željeznica je sada apsolutni prioritet jer nije na razini koju građani očekuju

Tomislav Mihotić

HINA/Daniel SPONZA
24.11.2025., 21:30
SIGURNOST I RAVNOMJERNI RAZVOJ

Željeznica je sada apsolutni prioritet jer nije na razini koju građani očekuju

Hrvatsko društvo za ceste i željeznice "Via Vita" u Rovinju je otvorilo 12. kongres pod nazivom "Infrastruktura na raskrižju razvoja", a tom je prigodom državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Tomislav Mihotić rekao kako je cilj svih projekata u prometnom sustavu uspostaviti povezanost, sigurnost i ravnomjerni razvoj svih krajeva Hrvatske te da je željeznica sada apsolutni prioritet.

Kongres je i ove godine okupio 400-tinjak predstavnika cestovnih i željezničkih tvrtki, izvođača, projektanata, prometnih stručnjaka odnosno dionika prometnog sektora kako bi zajednički raspravljali aktualne teme, razmijenili iskustva i promišljanja o sadašnjosti i budućnosti sektora. Program ovogodišnjeg Kongresa ima naglasak na snažnije povezivanje struke s razvitkom prometne politike Republike Hrvatske, a sudionici će imati priliku upoznati se s dobrim praksama i primjerima uspješnih projekata zahvaljujući konceptu platforme za otvoreni dijalog svih relevantnih dionika.

- Sustav bez zaustavljanja, s beskontaktnim načinima plaćanja i kraćim vremenom putovanja bit će veliki tehnološki iskorak i kvalitativna promjena za milijune korisnika, naglasio je Mihotić. Dodaje kako je unatoč ovim novinama u cestovnom prometu, željeznica danas apsolutni prioritet jer trenutno, kako je rekao, "nije na razini koju građani očekuju". Stoga se, istaknuo je, ulazi u desetljeće u kojem se u željezničku infrastrukturu planira uložiti šest milijardi eura, što je "investicijski val kakav Hrvatska nije imala desetljećima". "Ulaganja u željezničku infrastrukturu prate i ulaganja u vozni park, pa će tako HŽ Putnički prijevoz ovu godini završiti s ukupno 70 novih vlakova vrijednih 360 milijuna eura", poručio je okupljenima državni tajnik Mihotić.

Predsjednik Hrvatskog društva za ceste i željeznice te predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Ivica Budimir rekao je kako se prometna infrastruktura razvija i raste brže nego ikad prije i zato je, kako ističe, "cilj Via Vite ubrzati procese izvedbe projekata, od same pripreme, zakonskih okvira i regulative do odabira projektanata i samog izvođenja".

- Sve što radimo, od velikih infrastrukturnih projekata do modernizacije vozila i digitalizacije, dio je iste vizije - stvaranja suvremenog, učinkovitog i održivog prometnog sustava koji će Hrvatsku učiniti još konkurentnijom, sigurnijom i bolje povezanom. I zato je je ovaj kongres prilika da sagledamo nove tehnologije i oblikujemo smjer kojim hrvatski prometni sektor treba ići, zaključio je Budimir.

ZA AUTOCESTE KLJUČNA 2027.

Ustvrdivši kako je resorno ministarstvo ovih dana učinilo važan korak te službeno uvelo izvođača u posao na jednom od najvećih cestovnih infrastrukturnih projekata u RH - brzoj cesti koja će Požegu povezati s autocestom, projektu vrijednom 160 milijuna eura - Mihotić je naveo kako se intenzivno gradi i Podravski ipsilon na oba njegova kraja, kao i dio brze ceste od Varaždina prema Krapini. Međutim, smatra on, ključna godina za sustav autocesta bit će 2027., kada se dovršava puni profil istarskog ipsilona i uvodi se novi model elektroničke naplate cestarine na autocestama diljem Hrvatske.