Mikropoduzeća, pa i freelanceri, sve su važniji čimbenici
Sve donedavno gospodarstvo Osječko-baranjske županije, najveće, najnaseljenije i najnaprednije županije hrvatskog kontinentalnog istoka, počivalo je na ramenima pet, šest velikih tvrtki. To nije ocijenjeno dobrim jer svako pojedinačno posrtanje neke od tih tvrtki osjetno bi se moglo odraziti na ukupne županijske gospodarske rezultate.
To se, srećom, nije dogodilo, no još je bolja činjenica kako se unatrag tri godine dogodio pozitivan pomak, pritisak uspjeha velikih se disperzirao na lijepom broju malih i srednjih tvrtki koje su se ustalile na svome poslovanju. Bilježi se i sve veći broj novoosnovanih tvrtki, a posebice obrta.
To veseli jer gospodarski analitičari uvijek u prvi plan stavljaju paradigmu kako su upravo mali i srednji gospodarstvenici, poduzetnici ti koji su nositelji prosperiteta i stabilnosti lokalnog gospodarstva, jedan od razloga tome je i brzina njihove prilagodbe na tržišne trendove, jednako tako i brzina odgovora na eventualne poremećaje.
Bilježi se i pojava, koja, istina, nije nova u svjetskom poslovnom okruženju, ali u nas relativno jest. Riječ je o freelancerima. Definira ih se kao samozaposlene osobe koje same organiziraju svoje poslovanje, pronalaze suradnike/klijente i za njih odrađuju poslove za koje imaju potrebne vještine i znanja. Poslove rade na određeno vrijeme, no najprepoznatljiviji su po tome što nemaju klasično radno mjesto, najčešće rade od doma ili iz coworking prostora, preko interneta, a posao i radno vrijeme organiziraju onako kako njima najbolje odgovara.
I u pravilu ne vole previše papirologiju... U tom smisli njima će naruku ići projekt Fiskalizacija 2.0 jer ona uvodi obveznu digitalnu razmjenu računa između poduzetnika (B2B). Što to znači za freelancere, odnosno mikropoduzetnike? Upravo to što vole - manje papirologije, računi se razmjenjuju elektronički, bez prepisivanja i gomile papira. Dokumenti dolaze direktno u sustav, bez ručnog unosa, manja je mogućnost pogreške i bolja kontrola poslovanja. I, naravno, tu je i usklađenost sa zakonom.
Je li to moguće bez dodatnih skupih softvera, certifikata i dugotrajnih integracija? Na tržištu postoje platforme koje su razvijene upravo za male i srednje poduzetnike – one omogućuju brzu i sigurnu digitalnu razmjenu računa, bez nepotrebnih komplikacija i velikih ulaganja.
Primjerice, - Sveračun pod pokroviteljstvom Hrvatske pošte.
Sveračun je poziv na digitalnu revoluciju svakom poduzetniku, računovođi, svakom timu koji zna da se vrijeme više ne smije gubiti na nepotrebno. Sve što vam treba za upravljanje računima dostupno je na klik. Brže, jednostavnije, pametnije. Za svijet bez registratora, bez ispisivanja, bez arhiviranja, bez kuvertiranja. Svijet u kojem vam račun ne dolazi poštom, nego stiže tamo gdje ga trebate — odmah, digitalno, sigurno. Zamišljamo ured bez papira, bez kaosa, bez izgubljenih dokumenata. Zamišljamo poslovanje koje štedi vrijeme, prostor i živce. To nije budućnost. To je sadašnjost — sa Sveračunom, kažu u Hrvatskoj pošti.