Hrvatska tuna i turizam najzanimljiviji Japancima
Često se kaže da Japan već živi u 22. stoljeću, a u to će se sada moći uvjeriti i premijer Andrej Plenković, koji sa suradnicima i predstavnicima šezdesetak tvrtki u organizaciji Hrvatske gospodarske komore boravi ovoga tjedna u Japanu na svjetskoj izložbi Expo. Svjetska izložba EXPO 2025 Osaka održava se od 13. travnja do 13. listopada 2025. godine na otoku Yumashima u Osaki, glavna joj je tema "Dizajniranje budućeg društva za naše živote", a fokusirana je na tri ključne podteme - "Spašavanje života", "Osnaživanje života" i "Povezivanje života".
Predsjednik Vlade Andrej Plenković boravi u Tokiju i Osaki, a imat će niz zanimljivih sastanaka. Osim s predsjednikom Vlade Japana Shigeruom Ishibom i prijestolonasljednikom Akishinom, sastat će se s predstanicima niza tvrtki, a održat će i predavanje na Sveučilištu Keio. U Osaki će sudjelovati na obilježavanju Nacionalnog dana Republike Hrvatske na Svjetskoj izložbi EXPO 2025. Hrvatska će ondje imati svoj štand za predstavnike cijelog niza tvrtki čiji su predstavnici također prisutni u Japanu. Naime, tijekom Nacionalnog dana Hrvatske na EXPO-u održava se i hrvatsko-japanski gospodarski forum koji je prigoda za povezivanje naših poslovnih zajednica te za razgovore o novim prilikama za ulaganja i zajedničke projekte. U tom kontekstu prisutnost Hrvatske na EXPO-u u Osaki dodatni je alat u promociji Hrvatske u Japanu, poručuju iz Vlade.
Uz predsjednika Vlade je ministar gospodarstva Ante Šušnjar, ministar turizma i sporta Tonči Glavina te državni tajnik u Ministarstvu vanjskih i europskih poslova i nacionalni povjerenik za EXPO 2025 Zdenko Lucić.
Robna razmjena Hrvatske i Japana lani je iznosila 101 milijun dolara. Hrvatski izvoz u Japan značajno je porastao, ove godine za gotovo 70 posto, dok se uvoz smanjio. A jedan hrvatski proizvod Japancima je omiljen - to je hrvatska tuna.
- Hrvatska tuna je prepoznata na japanskom tržištu i čini preko 70 posto hrvatskog izvoza. Cilj nam je potaknuti i druge sektore da značajnije pridonose hrvatskom izvozu, ali tuna je trenutno naš glavni izvozni adut - izjavila je Silva Stipić Kobali, direktorica Centra za internacionalizaciju poslovanja HGK-a. Uz izvoz tune, manji dio izvoza ticao se dosad i proizvoda poput prerađenog drva, pripravaka koji se koriste u prehrani životinja, kalupa za ljevaonice metala, te instrumenata za fizikalne i kemijske analize.
A ono što Japance posebno zanima jest, naravno, turizam koji je u znatnom porastu kad je Hrvatska u pitanju. Lani je našu zemlju posjetilo oko 53 tisuće japanskih turista, što je za čak 46 posto više u odnosu na prethodnu godinu. U prvih osam mjeseci 2025. Hrvatsku je posjetilo 39 tisuća japanskih turista, s ostvarenih preko 70 tisuća noćenja, što je povećanje od dodatnih 4,6 posto odnosno 3,7 posto.