Žito grupa izlazi na burzu
Žito je preoblikovano iz društva s ograničenom odgovornošću u dioničko društvo
Za osječku Žito grupu prošla je godina, mimo uobičajenih i uhodanih poslovnih aktivnosti, bila izuzetno dinamična. U 2024. ušli su s netom otvorenim hotelom Materra kao iskorakom u turizam i svojevrsnom nadogradnjom renomiranog restorana Terra Negra. Materra je svojim poslovanjem oslonjena na novu medicinsku kliniku Priora, koja ipak nije dio portfelja Žito grupe.
Sredinom godine Žito grupa se, podsjetimo, natjecala za kupnju poljoprivednog poslovanja Fortenove, odnosno Belja, Vupika i PIK-a Vinkovci, koja je naposljetku pripala Podravci.
Krajem godine, odnosno 27. prosinca iz Žito grupe su izvijestili partnere kako je u sudski registar Trgovačkog suda u Osijeku upisano njihovo preoblikovanje iz društva s ograničenom odgovornošću - u dioničko društvo. U tehničkom smislu to znači da su poslovni udjeli u društvu Žito d.o.o. zamijenjeni dionicama Žito d.d. Članovi Uprave Žito d.o.o. postali su članovima uprave Žito d.d., imenovani su članovi nadzornog odbora, a jedni i drugi na mandat sukladno sa Statutom društva i pozitivnim propisima. Bio je to jasan znak kako se spremaju za javnu ponudu dionica, tzv. IPO, na Zagrebačkoj burzi. Iz same tvrtke o tome smo za sada dobili tek šture informacije. "S obzirom na to da se radi o osjetljivom pitanju koje je još uvijek u procesu, smatramo da je u ovom trenutku preuranjeno pružiti opsežnije informacije", odgovoreno nam je iz Uprave te nam je proslijeđena i službena izjava Marka Pipunića, predsjednika Uprave.
“Žito grupa je krajem prošle godine preoblikovana iz društva s ograničenom odgovornošću u dioničko društvo, u kontekstu razmatranja strateških opcija koje uključuju i potencijalni izlazak na burzu kroz inicijalnu javnu ponudu. Zahvaljujemo na velikom interesu i brojnim upitima, ali za sada nismo u mogućnosti iznositi više detalja. U slučaju da se IPO pokaže kao izgledna opcija za ispunjenje strateških ciljeva Žito grupe, osigurat ćemo cjelovitu, konkretnu i pravovremenu informaciju svim zainteresiranim stranama", odgovara Pipunić.
Uobičajen procedura u ovakvim situacijama je takva da s tzv. prospektom - pokazateljem rezulata u poslovanju, te s ponudom cijene dionice izlazi pred izlagače, a potom nastavlja s trženjem, odnosno poslovanjem na Zagrebačkoj burzi.
Nakon višegodišnje pauze u domaćim uvjetima za IPO su se nešto ranije odlučile još dvije domaće tvrtke. IT tvrka Span prikupila je 100 milijuna eura i stekla tisuću novih dioničara. Suprotno tome tvrtka Studenac, poznata po maloprodajnom lancu, nije prikupila očekivani ulagački iznos, pa je obustavila svoju ponudu i daljnje trgovanje.
Žito je najpoznatije po svome poslovanju u sektoru poljoprivrede, koje obuhvaća ratarstvo i stočarstvo, peradarstvo, brojne silose. U njihovu je vlasništvu i tvornica ulja u Čepinu, a od finalnih proizvoda s kojim su tražili vidljiv nastup na tržištu jesu mesni proizvodi okupljeni oko brenda "Dobro".