SME EnterPRIZE 2024.: Pobjednicima 18.770 €, Heroj održivosti je Hrvatski kišobran
Natječaj je ove godine privukao 179 malih i srednjih poduzeća iz Hrvatske, što je rast od gotovo
30 % u odnosu prema prošlogodišnjem izdanju
Generali osiguranje d.d., u suradnji s partnerima inicijative Privrednom bankom Zagreb, udrugom Glas poduzetnika, Hrvatskim poslovnim savjetom za održivi razvoj, Talijansko-hrvatskom gospodarskom komorom i mrežom Women in Adria, proglašenjem pobjednika uspješno je zaključio još jedno izdanje natječaja SME EnterPRIZE.
Natječaj je usmjeren na mala i srednja poduzeća u (MSP) Hrvatskoj koja predvode transformaciju prema održivim poslovnim praksama. Sudjelovati su mogla poduzeća koja su klijenti Generali osiguranja ili članovi partnerskih organizacija, a prijave su bile otvorene unutar dvije kategorije – Okoliš i Zajednica. Stručni žiri, sastavljen od akademskih stručnjaka, medijskih profesionalaca i poduzetnika, odabrao je po dva finalista u svakoj kategoriji, te su nagrađeni najbolji projekti koji pridonose održivim poslovnim praksama.
Zajednica Hrvatski kišobran i ZEZ
U kategoriji Zajednica prvo mjesto osvojilo je poduzeće Hrvatski kišobran d.o.o., koje se ističe dugogodišnjom tradicijom i posvećenošću održivim praksama. Kontinuirano ulažu u razvoj svojih zaposlenika i jačanje tima, a posebno su ponosni na interaktivnu radionicu koja omogućava zapošljavanje i edukaciju osoba s invaliditetom uz stručnu podršku. Kroz niz volonterskih inicijativa, poput programa “Advantage Austria” i projekta “Moja mala tvornica”, aktivno podržavaju obrazovanje i poduzetništvo.
l Drugo mjesto u kategoriji Zajednica pripalo je Zelenoj energetskoj zadruzi (ZEZ), organizaciji koja već više od desetljeća aktivno djeluje u području građanske energetike. Zadruga omogućuje građanima postavljanje vlastitih sunčanih elektrana, kao i ulaganje u projekte solarnih elektrana na javnim zgradama i površinama, čime postaju suvlasnici tih inicijativa. Kroz edukativne i zagovaračke aktivnosti ZEZ potiče lokalnu proizvodnju čiste energije, promovirajući održive energetske prakse i doprinosi energetskoj neovisnosti zajednice.
Prilikom svečane dodjele nagrada i proslave inicijative u Hrvatskoj predsjednik Uprave Generali osiguranja d.d., Mario Carini, uz zahvalu partnerima incijative, istaknuo je: “Iznimno mi je zadovoljstvo što je ovogodišnje izdanje SME EnterPRIZE-a izazvalo veliki interes među poduzećima jer smo primili 179 prijava, što je gotovo 30 posto više prijava nego prošle godine. To samo govori da sve više poduzeća prepoznaje važnost održivih poslovanja. Odali smo priznanja onim MPS-ovima koji su se osobito istaknuli svojim radom, kreativnošću i vizijom. Njihovi uspjesi trebaju biti inspiracija za nas sve, jer nas oni podsjećaju da je sve moguće uz predani trud i upornost.”
Okoliš Metal-marketing i Zeleni krovovi
U kategoriji Okoliš prvo mjesto pripalo je poduzeću Metal-marketing d.o.o. čija je primarna djelatnost proizvodnja strojeva za reciklažu, kao što je primjerice reciklaža starih kabela i elektronike, gdje se izdvajaju bakar i aluminij za ponovnu uporabu te plastika, koja se jednako tako koristi za nove proizvode. Također koriste i strojeve pri reciklaži umjetne trave gdje se nakon prerade materijali ponovno koriste za nove proizvode poput plastike i gume te se izdvaja u pijesak.
l Drugo mjesto u kategoriji Okoliš osvojilo je poduzeće Zeleni krovovi d.o.o. koje pridonosi očuvanju okoliša primjenom zelenih krovova. Spomenuti krovovi smanjuju potrebu za grijanjem i hlađenjem zgrada, produžuju vijek trajanja krovišta i smanjuju izljeve vode nakon oluja. Ovi krovovi također smanjuju isijavanje topline u urbanim područjima, filtriraju zagađenja iz zraka i kiše te poboljšavaju kvalitetu življenja. Tako poduzeće pridonosi ekološkoj održivosti i zdravijem urbanom okruženju.
Pobjednika svake kategorije Generali je nagradio iznosom od 4000 eura bruto i godišnjom Digital only pretplatom za Bloomberg Adria. Drugoplasirane projekte u svakoj kategoriji Generali osiguranje nagradio je poslovnim paketom godišnjeg putnog zdravstvenog osiguranja i menadžerskog osiguranja od nezgode u iznosu od 2000 eura bruto ili ekvivalentnom nagradom, kao i godišnjom Digital only pretplatom za Bloomberg Adria u iznosu od 130 eura bruto.
Generali osiguranje d.d., dio Generali Grupacije i jednog od najvećih svjetskih davatelja usluga osiguranja i upravljanja imovinom, i Abeceda komunikacije, jedna od vodećih PR agencija u Hrvatskoj, za komunikacijsku kampanju u Hrvatskoj koja je pratila prošlogodišnje izdanje natječaja SME EnterPRIZE 2023. osvojili su zlato u kategoriji Corporate responsibility - IPRA Golden World Awards for Excellence (IPRA GWA). Riječ je o jednoj od najprestižnijih svjetskih nagrada u odnosima s javnošću, što znači da su vrijednosti komunikacijske kampanje i natječaja prepoznali komunikacijski stručnjaci diljem svijeta.
Između pobjednika kategorija, Hrvatski kišobran d.o.o. ponio je titulu Heroj održivosti natječaja SME EnterPRIZE-a 2024. u Hrvatskoj. Ovu najbolju održivu nacionalnu poduzetničku praksu Generali je nagradio nagradnim oglašivačkim paketom na Bloomberg Adria platformama u iznosu od 6250 eura bruto te će imati jedinstvenu priliku sudjelovati na međunarodnom događaju Generali SME EnterPRIZE u Bruxellesu 26. ožujka 2025. godine.