tvornica djelatnici
PEXELS
26.11.2024., 21:02
Istraživanje SELECTIO Grupe

Zaposlenici u Hrvatskoj uglavnom su zadovoljni međusobnim odnosima s kolegama i nadređenima

SELECTIO Grupa, grupacija za HR konzalting i potragu za talentima, provela je ispitivanje organizacijske klime i angažiranosti za neke od najvećih poslodavaca u Hrvatskoj kojim je obuhvatila 50.000 zaposlenika. Rezultati pokazuju da tvrtke koje razumiju i adresiraju ključne potrebe svojih zaposlenika ne samo da povećavaju njihovu angažiranost nego bilježe i mjerljiv povrat ulaganja. Zaposlenici u Hrvatskoj uglavnom su zadovoljni odnosima s kolegama i nadređenima.

Rezultati ispitivanja organizacijske klime i angažiranosti provedenih tijekom ove godine za više poslodavaca u Hrvatskoj pokazali su da tvrtke koje provode kontinuirano ispitivanje nakon kojeg slijedi analiza i akcijski plan imaju 15 posto manje apsentizma (izostajanja s posla) i 20 posto manju fluktuaciju zaposlenika, a uz to imaju i povećanje produktivnosti za 10 - 15 posto. Sve se to odražava i na inovativnost, gdje se bilježi povećanje unutar odjela za čak 25 posto.

Isto ispitivanje pokazuje da zaposlenici traže radno okruženje koje im pruža osjećaj smisla, razvoj i sigurnost. Kao najvažniji prediktori angažiranosti pokazali su se: svrhovitost posla, mogućnost učenja i usavršavanja, dobrobit zaposlenika na radnom mjestu, inovacije, mogućnost unaprjeđenja te leadership kompetencije nadređene osobe.

Najbolje procijenjeni aspekti rada su odnos s kolegama na poslu, vještine vođenja i odnos s nadređenom osobom, smisao i svrha posla te organizacija rada. Najslabije procijenjeni segmenti su međusobna komunikacija, razvoj vlastite karijere, visina plaće i nagrađivanje za trud i rad, dobrobit zaposlenika te učenje i usavršavanje. Ti segmenti imaju najniže ocjene i njima zaposlenici u Hrvatskoj uglavnom nisu zadovoljni. Prema procjenama SELECTIO Grupe, grupacije za HR konzalting i potragu za talentima u tim segmentima itekako ima prostora za poboljšanje, a to bi automatski i zadovoljstvo djelatnika podignulo na višu razinu, od čega bi koristi imali i poslodavci.

ISPITIVANJE KLIME PA AKCIJSKI PLAN

Najbolje pomake imaju tvrtke koje redovito provode jednogodišnje cjelovito ispitivanje i kvartalna ili polugodišnja Pulse Check ispitivanja kojima ispituju jesu li ispravno adresirali ključne prioritete i jesu li na dobrom putu prema implementaciji poboljšanja. “Ispitivanje klime i angažiranosti nema svrhu ako nakon njega ne slijedi akcijski plan. Follow up aktivnosti koje provodi SELECTIO Grupa podrazumijevaju radionice za timove i radionice koje pomažu HR-u i menadžerima u predstavljanju rezultata zaposlenicima, a najčešće uključuju i savjetovanje menadžera kako bi mogli postaviti akcijske planove nastavno na rezultate klime i angažiranosti za svoj odjel. Obvezno je i praćenje implementacije takvih planova na kvartalnoj razini jer se jedino tako može održati fokus na pokretačima angažiranosti i zadovoljstva zaposlenika”, zaključila je Erna Tomiša.

“Podatci prikupljeni ispitivanjem organizacijske klime i angažiranosti zaposlenika nisu samo obične brojke. Naime, oni pružaju duboki uvid u to kako zaposlenici doživljavaju svoje radno mjesto, što ih motivira da rade još više i gdje leže ključne prilike za poboljšanje. Hrvatska kultura rada snažno je usmjerena na međuljudske odnose, što znači da zaposlenici u svom radnom okruženju poseban fokus pridaju međusobnoj podršci, timskom duhu te povezanosti s kolegama i nadređenima. Zato ne čudi da je najveće zadovoljstvo zabilježeno upravo u tim kategorijama. Komunikacija, razvoj vlastite karijere i visina plaće su najlošije procijenjena područja u kojima postoji najveći prostor za poboljšanja, a upravo su ta područja često neadekvatno adresirana", objasnila je Erna Tomiša, Senior People and Culture Consultant iz SELECTIO Grupe.

Prema istraživanju SELECTIO Grupe, tvrtke koje provode i implementiraju follow-up aktivnosti nakon provedenih ispitivanja organizacijske klime i angažiranosti imaju u prosjeku 10 posto veće zadovoljstvo zaposlenika iz godine u godinu. I. Korman n