Hrvatska pošta, Ivan ČuloprilogUstupljena fotografija

Ivan Čulo

Ustupljena fotografija
25.10.2024., 06:04
Ivan Čulo, predsjednik Uprave

Hrvatska pošta - 25 godina dinamičnog razvoja, digitalne transformacije i uspješne prilagodbe novim zahtjevima tržišta

Hrvatska pošta u listopadu je obilježila 25 godina postojanja kao samostalno poduzeće, nakon što je 1999. tadašnji HPT razdvojen na Hrvatsku poštu i HT. U četvrt stoljeća Hrvatska pošta prošla je transformaciju bez presedana, ne samo u našoj industriji nego i šire. Ostvaren je iskorak koji se nije dogodio u proteklih nekoliko desetljeća. Dinamičan razvoj tehnologije i digitalna transformacija hrvatskog društva umnogome su oblikovali poslovanje Pošte, osobito u posljednjih pet-šest godina, istaknuo je predsjednik Uprave Ivan Čulo, a Nacionalni skladišno-sortirni centar u Velikoj Gorici najbolji je dokaz uspjeha strategije Hrvatske pošte.

Spremni dočekujemo promjene

“Poslujemo u vremenu temeljitih promjena u poštanskoj i logističkoj industriji. Promjene u strukturi pošiljaka jasno ocrtavaju budućnost našeg poslovanja. Tradicionalna pisma postupno ustupaju mjesto paketima, što je odraz globalnih trendova digitalizacije i rasta e-trgovine. Očekivali smo takav razvoj događaja i te smo promjene dočekali spremni”, naglasio je Čulo, dodavši da se Pošta uspješno prilagodila novim zahtjevima tržišta, svake godine obara rekorde u broju paketa, a ove će ih godine dostaviti više od 16 milijuna.

Hrvatska pošta ustupljena fotografija
ustupljena fotografija

Društvena odgovornost

“Za razliku od naše konkurencije, obaveza, ali i društvena odgovornost, Hrvatske pošte jest dostavljati u sva područja Republike Hrvatske, preko svih 1600 poštanskih ureda i u svako kućanstvo. To naša konurencija ne mora raditi, a iako time dodatno opterećujemo poslovanje, svjesni smo naše uloge u društvu. Od nje ne bježimo, jer naša je zadaća pružati usluge svim korisnicima”, naglasio je prvi čovjek Pošte, objasnivši pritom zašto se kvaliteta njihova rada u medijima ponekad spominje u negativnom kontekstu.

“Ako pošaljete milijun pošiljaka dnevno, ne postoji ta služba koja to obavi sa stopostotom efikasnošću. Onih nekoliko posto iako se ne uzima u obzir širi kontekst. Upravo stoga morat ćemo dodatno ulagati u edukaciju ne samo naših djelantika negi i šire društvene zajendice. S budućim implementacijama naših novih rješenja očekujemo da će transparentnost korištenja uslugom biti puno jednostavnija, odnosno da će informacija o pošiljci koja dolazi biti puno bliže svakom korisniku, pa će i ta potreba za negativnim istupima vjerojatno biti znatno manja”, kaže Čulo. Dodaje da suvremeni korisnici žele potpuno upravljati svojim uslugama i sami odlučiti gdje i kad žele primati pošiljke, a Pošta im je upravo to i ponudila kad je prva na domaćem tržištu postavila paketomate kao dostavni kanal.

HP – pouzdan regionalni partner

Iako Hrvatska pošta odavno nije monopolist, još uvijek drži između 35 i 40 posto tržišta poštanskih usluga u Hrvatskoj, a njezinih dvije tisuće poštara i dostavljača dnevno obavi više od milijun dostava, od čega više od 80 tisuća paketa. Prije samo deset godina Pošta je dnevno mogla sortirati do 12 tisuća paketa, a danas više od 100 tisuća, dok se broj obrađenih pisama popeo na 230 tisuća dnevno!

Hrvatska poštaprilogUstupljena fotografija
Ustupljena fotografija

“U takvom okruženju, jedan od naših ključnih ciljeva je nastavak gradnje reputacije pouzdanog regionalnog partnera. Naše iskustvo i kapacitete prepoznale su globalne tvrtke poput Amazona, za kojeg organiziramo dostavu ne samo u Hrvatskoj nego i u Sloveniji, Grčkoj, Malti i Cipru. To partnerstvo na međunarodnoj razini svjedoči o visokoj kvaliteti naše usluge. Na iznimno konkurentnom tržištu, na kojem se natječemo sa svim najvećim svjetskim logističarima, Amazon je odabrao upravo Hrvatsku poštu i to govori jako puno”, rekao je Čulo.

Održivo poslovanje

Održivo poslovanje jedan je od temeljnih stupova korporativne strategije Hrvatke pošte do 2030. godine, a do 2040. HP planira postići nula posto emisije CO2. Predanost tom cilju u Pošti potvrđuju konkretnim potezima: posjeduju najveći vozni park električnih vozila u Hrvatskoj, s više od 420 vozila, razvijaju vlastitu mrežu više od 70 punionica i grade energetski učinkovite poslovne objekte, a paketomate, koje su prvi ponudili tržištu, smatraju svojim “zelenim kanalom dostave”. U dosadašnjem procesu zelene tranzicije, zahvaljujući električnim vozilima, koja im čine 23 posto ukupnog voznog parka, Pošta je godišnje uštedjela više od 870 tona ugljikova dioksida. Odnosno, od ukupno 52 milijuna kilometara, koliko su poštanska vozila prevalila u prošloj godini, pet milijuna bilo je zelenih kilometara zahvaljujući električnim vozilima.

Hrvatska pošta ustupljena fotografija
ustupljena fotografija

Investicija u visoko regalno skladište

Osim toga, Pošta radi i na uvođenju naprednih digitalnih alata i nastavlja sa snažnom digitalizacijom svih segmenata poslovanja, a velik potencijal vidi u digitalizaciji računa i obavijesti poslovnih korisnika, koje građani još uvijek primaju u papirnatom obliku. Time ćemo ubrzati komunikaciju, smanjiti troškove, ali i pridonijeti očuvanju okoliša. E-trgovina posljednjih godina ima sve veći utjecaj na maloprodaju, a fokus se s tradicionalnih maloprodajnih mjesta prebacio na distribucijske centre, koji su postali ključni za poboljšanje kvalitete usluge. “Kao odgovor na sve veće potrebe tržišta, pokrenuli smo novu investiciju u visokoregalno skladište. Uskoro započinjemo izgradnju automatiziranog skladišta, čime ćemo optimizirati operativne procese, stvoriti dodatne kapacitete i ubrzati obradu robe. Tim potezom pozicioniramo se kao lideri u logistici, koja je, uz paketno poslovanje, budućnost Hrvatske pošte”, poručio je prvi čovjek Pošte.

Zagreb, 10.10.2024 (novosti) - Hrvatska posta, HP, fotografije za prilog Glasa Slavonije, na slici Ivan Culo.foto Davor Kovacevicnovosti

Ivan Čulo

Davor Kovačević

Čulo kaže da je većina njihovih projekata usmjerena na unaprjeđenje korisničkog iskustva, na koje su snažno orijentirani, a jedan od najvažnijih projekata bit će uvođenje Jedinstvenog upravnog mjesta.

“Hrvatska pošta ima najveću maloprodajnu mrežu u državi – 1016 poštanskih ureda u 800 naselja, a otprilike polovina ureda nalazi se u ruralnim sredinama, uključujući i otoke. Svim ćemo građanima omogućiti pristup uslugama državne uprave u njihovu susjedstvu. Time ćemo eliminirati potrebu za obilaskom više šaltera ili putovanja u veće gradove, čime pojednostavljujemo svakodnevni život naših sugrađana”, ističe Čulo.

Fokus na korisniku i radniku

“Sve što smo dosad ostvarili — od uvođenja paketomata do mogućnosti upravljanja pošiljkama — i sve što tek planiramo realizirati, radimo s fokusom na korisniku i njegovu iskustvu. No fokusirani smo i na naše radnike, jer Pošta su upravo naši ljudi. Poboljšanje materijalnih prava radnika i poticanje ugodnog radnog okruženja izgradnjom pozitivne korporativne kulture najbolji su odgovori na izazove tržišta rada. Vjerujem, odnosno siguran sam, da zadovoljan radnik znači i zadovoljnog korisnika”, rekao je Čulo, iskreno zahvalivši svim sadašnjim i bivšim radnicima na njihovu trudu, predanosti i doprinosu.

 

Sadržaj nastao u suradnji u suradnji Glasa Slavonije i Hrvatske pošte.