Sve je više poslovnih gostiju iz Skandinavije
Zrakoplov s poslovnim gostima, zaposlenicima četiri norveške tvrtke, sletio je proteklog petka na Zračnu luku Rijeka. Oni su u organizaciji norveške turističke agencije Norsk Tour i opatijske agencije Katarlina line na Kvarneru proveli vikend te su bili smješteni u Opatiji. Prema riječima Gorana Biljakovića iz turističke agencije Katarina line, koja je bila zadužena za organizaciju programa njihova boravka, odsjeli su u hotelima s pet zvjezdica i četiri zvjezdice te je za svaku grupu organiziran poseban itinerar. Posjetili su i neke od najboljih opatijskih restorana, dio njih otišao je na izlet u Istru, a dio na izlet brodom. Dolazak grupe norveških gostiju nastavak je trenda koji se primjećuje posljednje dvije, tri godine.
- Sa skandinavskog područja, kao i iz zemalja Beneluxa osjećamo pojačani interes za taj takozvani corporative travel koji podrazumijeva odmor, kombinaciju odmora i posla ili čak samo posao na destinaciji, odnosno "workation". Naime, u mnogim tvrtkama je od pandemije covida zaživio i ostao rad od kuće pa na ovaj način tvrtke pokušavaju na neki način povezati svoje djelatnike. Ove godine smo tako, primjerice, već imali poslovnu grupu iz Finske koja je boravila i u Dubrovniku i u Opatiji. Riječ je bila o udruženju finskih ugostitelja koji su ovako imali prilike upoznati i našu gastronomiju. U Dubrovniku smo imali i grupu od stotinjak djelatnika jednog skandinavskog hotelskog lanca koji su došli na odmor nakon zimske sezone, kaže Biljanović.
Za korporativna putovanja se veže i jedna zanimljivost, a to je da neki žele organizirati u svojevrsnoj tajnosti tako da organizatori ne smiju otkrivati detalje kamo se ide i što je organizirano. U svakom slučaju, trend povećanog broja dolazaka poslovnih gostiju i korporativnih grupa sa sjevera Europe definitivno je primjetan, potvrdio je naš sugovornik, dodajući i kako su primjerice imali i kompletan buy out hotela, dakle, slučaj da je prije dvije godine jedna švedska tvrtka zakupila čitav hotel na Rabu i onamo dovela svoje djelatnike, njih 150, te su ondje nekoliko dana ustvari radili.
- Situacija ima različitih, nije riječ samo o odmoru, već se dolazi raditi ili se kombinira rad i odmor, pojasnio je Biljanović.
Ono što je također za naglasiti, jest i činjenica da su poslovni gost, odnosno poslovne grupe, dio turizma koji nije vezan za samo glavnu sezonu. Riječ je o putovanjima koja se mahom realiziraju u pred i posezoni, a što je i bit održivog turizma kakav Hrvatska želi razvijati.
Opatija kao jedna od najjačih kongresnih destinacija u Hrvatskoj općenito ove godine po pitanju kongresnog turizma bilježi rast. Potvrdio nam je to Goran Pavlović, voditelj opatijskog Kongresnog ureda, navodeći kako je procjena kako se u destinaciji godišnje održi preko 500 kongresa i poslovnih događanja.
- Ima više kongresa, svakako je vidljiv porast, nego prije pandmije tako da smo zadovoljni. U pravilu se radi o kongresima čiji su organizatori iz Hrvatske, ima nešto stranih kongresa i to više korporativni dio nego udruženja, ukazao je Pavlović.