12.07.2021.,Skradin-Skradin je opet pun turista.Najatraktivnjia destinacija je nacionalni park Krka, a turisti u redovima cekaju brod koji ce ih odvesti da vide i osjete cari cuvenih Slapova Krke.rPhoto: Dusko Jaramaz/PIXSELL
PIXSELL
9.8.2024., 07:54
TRADICIONALNI GOSTI

Jadran je njemačkim turistima i dalje destinacija koja nudi kvalitetu za uloženo

Školske ferije u južnim njemačkim pokrajinama razdoblje su najjačih dolazaka

Jadran je bavarsko more, poznata je uzrečica gostiju koji iz njemačke pokrajine Bavarske redovito dolaze na more u Hrvatsku. Krajem srpnja konačno su počele školske ferije u južnim njemačkim pokrajinama, tako da se nalazimo u razdoblju najjačih dolazaka s ovog tržišta. Prošlu su godinu u odnosu prema godini prije Nijemci zaključili s nekih pet posto manje noćenja, međutim, u usporedbi s 2019. njemačko je tržište ostvarilo najveći rast od 12 posto u noćenjima u odnosu prema svim drugim vodećim tržištima za hrvatski turizam.

Osim rasporeda blagdana, na glavnu sezonu u 2024. utjecalo je i Europsko nogometno prvenstvo. Komentirajući za naš list ovogodišnja kretanja na njemačkom tržištu, najvažnijem emitivnom tržištu za hrvatski turizam, Romeo Draghicchio, direktor Predstavništva Hrvatske turističke zajednice (HTZ) u Frankfurtu, kazao je da je Europsko nogometno prvenstvo za Nijemce bilo događanje desetljeća. Zbog toga je velik dio njih pomaknuo svoje godišnje odmore, što je svakako imalo utjecaj na kretanje njemačkih putnika.

Trendovi

- Koliko je konkretno prvenstvo utjecalo na turističke tijekove teško je reći jer nam nisu poznati podaci i rezultati inozmenih destinacija tijekom lipnja i srpnja, no neke od vodećih njemačkih turističkih destinacija, u kojima Nijemci pretežno provode svoje odmore, bilježe pad od čak 30 posto. Kada govorimo o Hrvatskoj, dosadašnji su trendovi u skladu s očekivanjima, a da je Njemačka i dalje naše najvažnije emitivno tržište, najbolje potvrđuju ostvarena noćenja, pa su tako, od ukupnih 56 milijuna noćenja ostvarenih u dosadašnjem dijelu godine u našoj zemlji, samo Nijemci ostvarili više od 10 milijuna noćenja - rekao je direktor njemačkog Predstavništva HTZ-a.

Održivost u turizmu može pridonijeti boljoj ili lošijoj percepciji destinacija

U Hrvatsku je lani stiglo nešto više od 3,3 milijuna Nijemaca. Na pitanje možemo li očekivati da će se ti gosti ponukani prosvjedima okrenuti drugim destinacijama, moguće i Hrvatskoj, te možemo li iz tih primjera izvući neke pouke o ravnomjernom, odnosno održivom razvoju turizma, direktor njemačkog Predstavništva HTZ-a istaknuo je kako je održivost u turizmu postala jako važna tema koja može pridonijeti boljoj ili lošijoj percepciji samih destinacija.

- Svakako će ta tema u sljedećim razdobljima dobivati još više na važnosti, tako da moramo pozorno pratiti što se događa kako bismo na vrijeme prevenirali izazove s kojima se već sada susreću destinacije koje spominjete. Međutim, valja reći da se Nijemci neće sada u kratkom roku odreći putovanja, primjerice na Mallorcu. Smatram da se u našoj zemlji na vrijeme detektirala potreba za konkretnim djelovanjem kada govorimo o održivosti i da će se na vrijeme poduzeti sve odgovarajuće mjere - rekao je Draghicchio.

Pojašnjavajući koliko ove godine ekonomska situacija utječe na odluke o putovanjima kod njemačkih gostiju, istaknuo je da, iako se Njemačka nalazi u određenoj ekonomskoj stagnaciji, to nužno ne znači da se i stanovništvo našlo u financijskoj krizi. Naravno da je prisutni rast cijena smanjio kućne budžete, odnosno kupovnu moć, ali s obzirom na to da se godišnji odmori nalaze visoko na listi prioriteta Nijemaca, oni ne planiraju štednju u tom segmentu. Reći će i da su to govorila i sva istraživanja provedena ususret sezoni te se po dobivenim rezultatima dalo zaključiti da će Nijemci putovati te da će biti spremni potrošiti i nešto više novca.

- Drugim riječima, glavni ljetni odmor Nijemaca nije upitan, eventualno će skraćivati broj dana ili aktivnosti kad govorimo o drugom godišnjem odmoru ili kraćim putovanjima. Posljednjih godina interes za Hrvatsku porastao je u cijeloj Njemačkoj. Hrvatska turistička zajednica je na dijelovima tržišta, odnosno u središtu zemlje, kao i na sjeveru, stavila dodatni naglasak u promociji, pa se iz tih krajeva očekuje dodatni rast. Broj aviolinija je povećan, povećane su i neke rotacije, no njemačko aviotržište je specifično, osobito za low-cost prijevoznike koji naglašavaju da su za njih letovi iz Njemačke i prema Njemačkoj skuplji u odnosu prema drugim tržištima - pojasnio je Draghicchio.

U pitanju turističkog prometa s ovog tržišta u Hrvatskoj prednjače Istra i Kvarner, a značajnijim se prometom mogu izdvojiti i Splitsko-dalmatinska te Zadarska županija. Kad se govori o destinacijama, u dosadašnjem dijelu ove godine Nijemci su najviše noćenja ostvarili u Rovinju, Poreču, Medulinu, Umagu, Puli, Krku…

Konkurencija

Konkurencija se nakon pandemije konsolidirala na njemačkom tržištu. Prema riječima našeg sugovornika, u Njemačkoj među najtraženijim destinacijama nije bilo većih promjena. Uvijek su u vrhu, osim same Njemačke, i Španjolska, Italija, Turska, Hrvatska, Grčka te Austrija.

Uspješno smo zadržali poziciju na tržištu

- Isto tako Hrvatska je još uvijek, gledano u prosjeku, jeftinija od destinacija koje su nam na njemačkom tržištu izravna konkurencija, kao što su Austrija, Italija, pa i sama Njemačka. Međutim, treba voditi računa da se za naplaćene usluge isporuči dobra kvaliteta, i onda ne bi trebalo biti problema s daljnjim procesom repozicioniranja destinacije među one s većom dodanom vrijednošću. Pojedini naši gosti iz Njemačke primijetili su da su cijene u Hrvatskoj porasle, ali to nije fenomen koji se odnosi samo na Hrvatsku i oni su toga svjesni - upozorio je direktor Predstavništva HTZ-a u Frankfurtu dodajući da su u pitanju dolazaka i noćenja dosadašnji trendovi u skladu s očekivanjima, a još više Nijemaca očekuje se u aktualnom razdoblju s obzirom na to da su praznici u određenim pokrajinama tek krenuli u srpnju. - Važno je znati da se naša zemlja nalazi među top 5 inozemnih destinacija Nijemaca, što znači da smo uspješno zadržali svoju poziciju na tržištu, pa samim time očekujemo snažan doprinos tržišta i tijekom razdoblja posezone - zaključio je Draghicchio.

- Operatori u branši su primijetili, a što se moglo i očekivati, rast interesa za daleke destinacije, pogotovo za long-haul destinacije koje su posljednjih godina bilježile najveće gubitke s njemačkog tržišta. U posljednjim sezonama bilo je dosta putnika koji su željeli putovati u daleke krajeve, ali to nisu mogli ili su od toga odustajali zbog raznih okolnosti, pa je interes sada veći od prosjeka - upozorio je Draghicchio.

Na pitanje percipiraju li nas Nijemci kao skupu destinaciju, kazao je da nas trenutno tako ne percipiraju. Imidž Hrvatske među njemačkim gostima temeljio se na principu da je Hrvatska destinacija koja nudi dobru kvalitetu za uložen novac, i to je davalo rezultate.