USTUPLJENO
24.7.2024., 17:38
RAST NA SVIM TRŽIŠTIMA

Grupa Podravka povećala prihode od prodaje i dobit

Najveći rast prihoda Podravka je u segmentu Prehrane ostvarila na tržištu zapadne Europe, gdje se posebice izdvaja Njemačka, s rastom od čak 78,4 % u odnosu prema istom razdoblju lani

Grupa Podravka u prvih je šest mjeseci 2024. ostvarila gotovo deset posto veće prihode od prodaje nego u istom razdoblju lani. Oni su iznosili 380,4 milijuna eura, odnosno 34,1 milijun eura više. Prihodi segmenta Prehrane pritom su porasli za 25,3 milijuna eura, ili 9,6 posto u odnosu prema prvih šest mjeseci 2023., a rast prihoda segmenta Farmaceutike iznosio je 8,8 milijuna eura, ili 10,8 posto.

Kako navode u priopćenju iz Podravke, najveći rast prihoda zabilježen je u segmentu Prehrane u prvih šest mjeseci 2024., a ostvaren je na tržištu zapadne Europe, gdje se posebice izdvaja Njemačka, s rastom od čak 78,4 posto u odnosu prema istom razdoblju lani. Na tržištu SAD-a prihodi od prodaje vlastitih brendova rasli su za 25,4 posto, a projekt pozicioniranja Podravke USA kao središta za izvoz brendova jugoistočne Europe u SAD napreduje prema planu te je volumen distribusijskih aktivnosti u SAD-u povećan za pet puta u odnosu prema istom razdoblju lani. Prodaja je snažno rasla i u jugoistočnoj Europi, ukupno za deset posto, a najznačajnije u BiH i Crnoj Gori. Na tržištu Hrvatske zabilježen je rast prodaje od 7,5 %.

Nastavak s ulaganjima u modernizaciju

“Tijekom cijele godine nastavlja se s ulaganjima u modernizaciju poljoprivredne proizvodnje. Jedan od ključnih ciljeva jest i daljnje ulaganje u sustave navodnjavanja, odnosno proširenje poljoprivrednih površina pod navodnjavanjem, što je preduvjet za uspješnu proizvodnju povrća i jačanje konkurentnosti domaće poljoprivredne proizvodnje. Ove je godine intenzivirana i suradnja s poljoprivrednim kooperantima, posebno u proizvodnji rajčice. Samo za tu povrtnu kulturu sklopljeno je dvostruko više ugovora nego prošle godine. Sve ovo omogućit će sigurnost opskrbe tvornica kvalitetnim sirovinama, jačanje liderske pozicije i konkurentnosti te, u konačnici, zadovoljstvo krajnjih potrošača”, navode u priopćenju iz Podravke.

“Rezultati ostvareni u prvoj polovini godine potvrda su ispravnosti odluka o transformaciji nastupa na inozemnim tržištima, ali i upornosti u provedbi tih odluka kojima smo bili posvećeni u proteklom razdoblju. Posebno možemo biti zadovoljni širenjem poslovanja i povećanjem profitabilnosti na tržištima zapadne Europe, naročito Njemačke, ali i Austrije te Amerike. To su tržišta na koja smo posebno usmjerili svoju pozornost.

USTUPLJENO

Rast prodaje na inozemnim tržištima rezultat je povećanih količina prodaje, ali i odluke da cijene po kojima prodajemo naše proizvode na bogatijim tržištima ne mogu biti niže od onih po kojima ih prodajemo u Hrvatskoj. Iako je pred nama još puno posla, ovi rezultati potvrđuju da su aktivnosti na unutarnjoj transformaciji Podravkina poslovanja jednako uspješne, kao i naše brojne investicije koje su često vidljivije zbog svoje opipljivosti. Naravno, zasluge za ova postignuća idu svim zaposlenicima i potrošačima”, poručila je Martina Dalić, predsjednica Uprave Podravke.

Kako je istaknula, cijelo prvo polugodište, kao i ostatak godine, obilježeni su dovršetkom velikih investicija. Otvorena je nova Tvornica tjestenine u Koprivnici, a nedavno i novi pogon za preradu rajčice u Varaždinu. Investicija u novi pogon za preradu rajčice središte je Podravkina projekta povećanja proizvodnje rajčice i ostvarivanja samodostatnosti u ovoj sirovini. To znači da će sva rajčica u Podravkinim najvažnijim proizvodima, koje izvozimo diljem svijeta, biti rajčica s hrvatskih polja. Dovršena je i modernizacija pogona pekare u Mariboru, u Koprivnici je započela gradnja novog Transportnog centra.

Uz sve navedeno, početkom godine predstavljen je i novi vizualni identitet prilagođen potrebama i ciljevima kompanije. Time je korporativni logotip Grupe Podravka prvi put odvojen od proizvodnog logotipa brenda Podravka. Završetak prvog polugodišta obilježen je odlukom Fortenova grupe o izboru Podravke kao preferiranog partnera za kupnju poljoprivrednih kompanija Belje, PIK Vinkovci, Vupik, Energija Gradec, Belje Agro-vet i Felix.