Slavonski Brod, 26.9.2012 - Arhivska fotografija prikazuje traktor prevrnut u nesreći na bjelovarskom području 12.6.2010. godine. Prošle noći, nešto iza ponoći u Gornjem Lipovcu u općini Nova Kapela u prometnoj nesreći poginuo je 32-godišnjak kada je pokušao izvesti traktor s poljskog puta na kolnik lokalne ceste. foto FaH/ MUP/ ua
FAH
21.10.2025., 15:49
NASTAVAK NESREĆA S POLJOPRIVREDNIM STROJEVIMA

Smrt nakon prevrtanja traktora

Još jednom se pokazalo da je traktor, ako se njime ne služi pravilno, opasno vozilo. Dokaz su tomu dvije nesreće koja su se u ponedjeljak dogodile na širem zagrebačkom području, u kojima je jedna osoba poginula, a druga teško ozlijeđena. Kako je priopćila PU zagrebačka, nesreća sa smrtnim stradavanjem zbila se na području Vrbovca. Oko 13 sati u ponedjeljak u mjestu Valetić 76-godišnjak je svojim traktorom, bez kabine, marke Zetor, zagrebačkih registracijskih oznaka orao njivu, pri čemu se traktor prevrnuo u nisko raslinje, na nižu razinu parcele. Poljoprivredno vozilo prikliještilo je tijelo vozača i nanijelo mu ozljede zbog kojih je na mjestu događaja preminuo. Tijelo 76-godišnjaka prevezeno je u Zavod za sudsku medicinu i kriminalistiku.

Nekoliko sati prije traktorska nesreća zbila se i u šumi kod Velike Gorice. Policija je priopćila kako je oko 8.50 u mjestu Roženica, u šumi, 56-godišnjak svojim neregistriranim traktorom IMT, na koji su bili priključeni vitlo i prikolica, izvlačio trupce. U jednom trenutku i u tom je slučaju došlo do prevrtanja traktora, pri čemu je 56-godišnjak teško ozlijeđen. Helikopterskom hitnom medicinskom službom prevezen je u Kliničku bolnicu Dubrava, gdje je zadržan na liječenju.

Po posljedicama za vozače i osobe u vozilu ili prikolici, traktor je jedno od najopasnijih vozila, jer nesreće nerijetko završavaju smrtnim stradavanjem. Uglavnom je riječ o prevrtanjima na neravnom tlu, najčešće nizbrdicama, gdje vrlo lako dolazi do izbacivanja traktora iz ravnoteže. Problem je što puno traktora nema kabinu, čija bi metalna konstrukcija štitila vozača u prevrtanju. Ona je obvezna od 1983. godine, no jako je puno traktora u Hrvatskoj starije od te zakonske odredbe. Posljedica toga je i visoka smrtnost te teško ozljeđivanje vozača prilikom prevrtanja traktora na nizbrdici ili “vagašima”.