Ilustracija
Poginuo motociklist u Slavonskom Brodu. To je treća žrtva u Slavoniji u manje od tri dana
Pet motociklista i jedan putnik na motociklu smrtno su stradali u četiri prometne nesreće koje su se dogodile na hrvatskim cestama od Slavonije do Dubrovnika, u manje od tri dana.
Posljednja tragična nesreća u nizu dogodila se u četvrtak u Podvinju, naselju u sastavu Slavonskog Broda gdje je život izgubioo 25-godišnji motociklist nakon sudara s automobilom.
Nesreća se dogodila u 15,25 sati kada je prema očevidu 24-godišnji vozač osobnog automobila preko pune razdjelne crte započeo pretjecati automobil ispred svoga. U tom trenutku je 25-godišnjak na motociklu već bio u punoj fazi pretjecanja oba automobila, također preko pune crte. U kočenju je došlo do udara motocikla u stražnji lijevi dio automobila kojim je upravljao 24-godišnjak i pada motocikla zajedno s 25-godišnjim vozačem u odvodni kanal.
Ozlijeđenom 25-godišnjaku je pružena liječnička pomoć u bolnici u Slavonskom Brodu gdje je naknadno od zadobivenih ozljeda preminuo. PU brodsko-posavska priopćila je da protiv 24-godišnjaka podnosi kaznenu prijavu Općinskom državnom odvjetništvu u Slavonskom Brodu zbog sumnje u počinjenje kaznenog djela izazivanja prometne nesreće u cestovnom prometu.
Treći je to motociklist koji je smrtno stradao u prometnoj nesreći u Slavoniji, od utorka predvečer. Naime, u utorak je državnoj cesti D-35, na nadvožnjaku kod Petrijevaca, oko 17.20 sati, smrtno stradao 31-godišnjak. U Vukovarskoj ulici u Eminovcima, oko 19.15 sati, život je izgubio 21-godišnjak. U međuvremenu je oko 18.50 sati ba dubrovačkom području, kod mjesta Slano poginuo još jedan motociklist u sudaru s automobilom oko 18.50 sati.
U četvrtak su dvije mlađe muške osobe, vozač i putnik na motociklu, smrtno stradale u četvrtak oko 00,50 sati u Vukšiću na županijskoj cesti cesti ŽC-6067, na zadarskom području. Riječ je o 22-godišnjaku i maloljetniku, a policija i dalje utvrđuje tko je od njih dvojice vozio motocikl u trenutku nesreće.
U proteklih 10 godina, od početka do 2015. do kraja 2024. godine, prema podatcima iz Biltena o sigurnosti cestovnog prometa hrvatskog Ministarstva unutarnjih poslova, u prometu je smrtno stradalo 526 motociklista. Još ih je 5.174 ozlijeđeno teško i 7.172 lakše. U navedenom vremenskom razdoblju sudjelovali su u 15.714 prometnih nesreća.
Prema podatcima iz Ravnateljstva policije, tijekom 2024. godine zabilježen pad smrtnog stradavanja vozača i putnika na mopedima i motociklima i to 71 u 2024. godini u odnosu na 76 u 2023. godinu, što je smanjenje od 6.6 posto. Međutim, potrebno je posebno istaknuti kako se gotovo svaka treća poginula osoba u prometu na cestama u RH nalazila na mopedu ili motociklu, što svakako predstavlja preveliki broj.
Vozači i putnici motocikala i mopeda često su žrtve drugih nesavjesnih vozača ostalih motornih vozila, koji grubim kršenjem prometnih propisa ugrožavaju njihovu sigurnost, ali i sigurnost svih drugih sudionika u prometu.
Međutim, često zbog svog neodgovornog ponašanja i grubog kršenja prometnih propisa i sami sudjeluju u teškim prometnim nesrećama, gdje u sudarima s drugim vozilima, izlijetanjima s ceste ili naletima na objekte uz cestu, smrtno stradavaju ili zadobivaju teške tjelesne ozljede.
U posljednjih pet godina, od početka 2020. do kraja 2024. godine, vozači motocikala i mopeda skrivili su više od polovice (60,0 posto) svih prometnih nesreća u kojima su sudjelovali, prilikom čega je više od 2/3, odnosno (70,8 posto) nesreća s poginulim osobama.Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju su te što se kreću neprilagođenom i brzinom većom od dozvoljene, ne nose zaštitne kacige, kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila, precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu te pretječu ili obilaze kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera. Vozači na dva kotača nerjetko stradavaju i jer se provlače se između zaustavljenih vozila u kolonama, voze sa neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su, uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike, upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima, voze bez položenog vozačkog ispita) ili uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 45 kilometara na sat.Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motoriste su te što im oduzimaju im prednost prolaska, prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. "mrtvom kutu" bočnog ogledala, skretanje ili prestrojavanje obavljaju neoprezno i bez pokazivača smjera i pri svemu tome često ne vode računa da su motocikli vozila koja obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja.