05.10.2015., Osijek - Na raskrižju Ulice M. Divalta i Kirove dogodila se prometma nezgoda izmedju auomobila "Opel" i motocikla (moped). Vozač mopeda kolima Hitne pomoći odvežen je Klinički bolnički centar Osijek, promet je obustavljen i preusmjeren u Kirovu ulicu.Photo: Željko Šepić

Ilustracija

ŽELJKO ŠEPIĆ
17.4.2025., 11:41
POTRAGA ZA ODBJEGLIM BICIKLISTOM

Motociklist (17) i mopedist (27) ozlijeđeni u nesrećama u Požegi

Sedamnaestogodišnji motociklist i 27-godišnji mopedist lakše su ozlijeđeni u prometnim nesrećama koje su se dogodile u srijedu u Požegi.

U Ulici kralja Krešimira, oko 12.55 sati, 17-godišnji vozač motociklom je nepropisno pretjecao automobil kojim je upravljala 54-godišnjakinja koja je nepropisno skretala ulijevo. Pri tome je došlo do udara prednjeg lijevog dijela automobila u desnu stranu motocikla.

U prometnoj nesreći 17-godišnjak je lakše ozlijeđen, a protiv oboje policija podnosi izvješće o počinjenom prekršaju zbog počinjenog prekršaja iz Zakona o sigurnosti prometa na cestama.

U požeškoj Zagrebačkoj ulici, oko 10.50 sati, nepoznati vozač se biciklom uključivao u promet te oduzeo prednost prolaska 27-godišnjem mopedisti koji je pri tome pao na kolnik i lakše se ozlijedio. Nakon udara biciklist se odvezao dalje, a da nije ostavio svoje podatke te policajci tragaju za njim.

Kako bi se smanjio broj stradavanja motociklista i mopedista te povećala njihova sigurnost u cestovnom prometu, iz policije upozoravaju sve sudionike u prometu da se pridržavaju prometnih propisa.

Motociklisti se moraju kretati sredinom obilježene prometne trake kako ne bi bili u tzv. mrtvom kutu drugih sudionika u prometu. Jako je bitno za motocikliste da se u zavojima ne kreću sredinom prometnice jer motor je u nagibu i tada se nalaze u suprotnom kolničkom traku.

- Vozači i putnici tih vozila često su žrtve drugih nesavjesnih vozača ostalih motornih vozila, koji grubim kršenjem prometnih propisa ugrožavaju sigurnost svih sudionika u prometu. Međutim, često i zbog svog neodgovornog ponašanja i grubog kršenja prometnih propisa i sami motociklisti sudjeluju u teškim prometnim nesrećama, gdje u sudarima s drugim vozilima, izlijetanjima s ceste ili naletima na objekte uz cestu, smrtno stradavaju ili zadobivaju teške tjelesne ozljede - ističu iz policije.

Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju su kretanje neprilagođenom i brzinom većom od dozvoljene, ne nose zaštitne kacige, kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila, precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu. Uz to, obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera, provlače se između zaustavljenih kolona vozila te voze sa neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su, uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike. Bude tu i onih koji upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima, voze bez položenog vozačkog ispita,

ali i uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 45 kilometara na sat.Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motoriste su oduzimanje prednosti prolaska, prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. "mrtvom kutu" bočnog ogledala ili skreću i prestrojavaju se neoprezno i bez pokazivača smjera. Pri navedenom često ne vode računa da su motocikli vozila koja obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja.