Znatan pad duhanskog crnog tržišta u Hrvatskoj
Prepolovljen je udio crnog tržišta duhana i duhanskih proizvoda u Hrvatskoj. Pokazalo je to istraživanje koje su proveli magazin Ja trgovac i agencija Hendal. Istraživanje je pokazalo ubrzani pad crnog tržišta jer je udjel onih koji su duhanske proizvode nabavljali preko kanala nelegalne trgovine u 2023. bio 12 posto, u 2024. smanjen je na 10 posto, a na početku 2025. bio je samo 5 posto.
Po otprilike trećina konzumenata na duhanske proizvode troši do 30 odnosno do 70 eura mjesečno. Broj potonjih je ipak smanjen za znatnih 12 posto u usporedbi s prošlom godinom. Nasuprot tomu, rastao je broj konzumenata koji troše veće iznose, pa tako onih koji troše do 140 eura ima 20 posto, ili pet posto više nego prije, a konzumenata koji troše više od 140 eura mjesečno je 8 posto, ili dvostruko više nego lani. Čini se da inflacija utječe na potrošačke navike. Premda je 53 posto konzumenata izjavilo da poskupljenja ne utječu na iznos koji planiraju potrošiti, čak je 39 posto ispitanika ipak istaknulo kako zbog poskupljenja sada troši manje na duhanske proizvode.
Njih, inače, konzumira nešto više od trećine hrvatskih građana, ili 37 posto, a po vrstama na vrhu su cigarete sa 74 posto udjela među konzumentima duhanskih proizvoda, što je šest posto više u usporedbi s prošlom godinom. Nakon cigareta slijede uređaji nove generacije s 19 posto udjela, koji su u blagom rastu od jedan posto u odnosu prema prošloj godini, ali su u usporedbi s 2023. godinom u padu za tri posto.
Tek za nijansu iza je duhan za motanje, s također 19 posto udjela, ali uz snažan pad broja konzumenata, kojih je lani bilo 24 posto, a preklani 31 posto. Električne cigarete imaju 13 posto udjela, koliko su imale i lani, ali su zato 2023. bile na 18 posto. Po jedan posto udjela u broju konzumenata imaju cigare i duhan za žvakanje.