ALKOHOL I VOŽNJA

ilustracija

Pexels
4.8.2024., 13:40
HRVATSKA NA NESLAVNOM MJESTU

Akcija Roadpol: Koje nacije u Europi najčešće piju i voze?

Roadpol je udruga koja okuplja europske prometne policije i koordinira zajedničke akcije. Na primjer, nedavno su na cijelom području provedene kontrole vozača na alkohol i drogu. Sada ide statistika koja nam ne ide u prilog, Hrvatska i Slovenija prijavile su stope vožnje pod utjecajem alkohola veće od 3%, što je najviše tijekom Roadpolove akcije u Europi, piše revija HAK.

Akcija je tradicionalno provedena u lipnju, mjesecu obilježenom povećanim druženjima, festivalima, priredbama za kraj školske godine i početkom godišnjih odmora, što vodi do povećanja konzumacije alkohola i droge.

Petnaest zemalja članica sudjelovalo je u paneuropskoj akciji cestovne policije. Prema njihovim izvještajima, kontrolirano je više od 700.000 vozača, što je znatno više od 495.000 vozača koliko je prošle godine u istoj akciji kontrolirano. Od toga su 12.132 vozača bila pod utjecajem alkohola (1,71%), a 1.896 (0,27%) pod utjecajem droga. Za alkohol je porast stope prekršaja gotovo 9% (u odnosu na 1,57% u prosjeku prošle godine), dok je za droge zabilježen pad od 28% (pad u odnosu na 0,38% prošle godine). Prema podacima, tijekom akcije čak 2820 vozača ostalo je bez vozačke dozvole.

Premda je teško utvrditi koja je zemlja imala najveći postotak prekršaja zbog različitih metoda otkrivanja tvari, najnoviji operativni podaci otkrivaju zanimljive nalaze. Hrvatska bilježi i najveći postotak prekršaja – 683 vozača bilo je ‘pod utjecajem’ od 17.670 kontroliranih vozača (3,87%), a slijede Slovenija (3,55%) i Srbija (2,78%). Na pozitivnom kraju bile su Litva (0,31%), Švedska (0,35%) i Slovačka (0,42%). Još jedno intrigantno otkriće je da je u Njemačkoj stopa kršenja droga (1185 prekršitelja) gotovo sustigla stopu vozča pod utjecajem alkohola (1385 prekršitelja).

Možda se brojke na hrvatskim cestama mogu opravdati i početkom turističke sezone, ali u biti za njih nema opravdanja. Vozači koji sjedaju za upravljač pod utjecajem alkohola i droga nisu samo s druge strane zakona nego i pameti. Oni su ozbiljan problem i opasnost za sigurnost prometa.