Predstavio se ženi kao sin, ukrao joj više od 3800 eura
Osobe starije životne dobi najlakše su mete svih prevaranata, a od kada se više služe internetom, prevarantima je posao dodatno olakšan. Jedna 69-godišnja Slavonka 20. srpnja je kontaktirala s nepoznatom osobom na društvenoj mreži koja joj se predstavila kao njezin sin. Neznanac joj je "prodao" priču, pa mu je žena u dva navrata uplatila 3831 euro.
Nakon što je shvatila da je prevarena, žena je o svemu obavijestila policiju, koja je pokrenula kriminalističku istragu i traga za prevarantom.
Kako se sve veći broj umirovljenika koristi internetom u poslovnim transakcijama, održavanju kontakata sa svojim bližnjima i prijateljima, ali i prilikom narudžbe raznih roba i usluga, potencijalno postaju i žrtve različitih kaznenih djela preko interneta. Uz one koji nazivaju telefonski i zvone na vrata nudeći kojekakve usluge, umirovljenicima doista nije lako obraniti se od lopova. Unatoč brojnim upozorenjima iz policije građani, uglavnom starije životne dobi, i dalje vjeruju nepoznatim osobama koje ih nazove i predstavljaju im se kao službene osobe, pa ih pokradu.
Jedan je način da se žrtvama lopovi predstave kao operateri banke, obavještavaju ih da je došlo do zlouporabe njihovih bankovnih kartica i traže od njih kartice s pripadajućim PIN-om, kako bi ih mogli poništiti i dostaviti im druge kartice. Ubrzo na kućnu adresu građana dolazi osoba ili više njih te uzimaju kartice s PIN-om radi njihove ''promjene'', a žrtva ubrzo saznaje da joj je s računa podignut sav novac.
U dugom slučaju neznanci se predstavljaju kao da zovu iz veleposlanstva RH u nekoj stranoj zemlji te traže novac za troškove liječenja rođaka koji prebiva u inozemstvu. Većinom pozivatelj ima saznanja da žrtva doista ima rođaka u inozemstvu, pa kaže da je rođaku pozlilo te se nalazi u bolnici na liječenju ili mu je potreban novac za doplatu karte i nastavak putovanja prema Republici Hrvatskoj. Novac za troškove liječenja traže hitno da se uplati, a kada kontaktiraju rodbinu žrtve, shvate da su prevarene.
U trećem slučaju starije osobe, uglavnom žene, dobivaju poziv muškarca koji im se predstavlja kao policajac kriminalističke policije koji radi tajne provjere zbog sumnje da netko od djelatnika banke krade novac s računa klijenata. Traži od žena da odu u banku i podignu sav novac s računa i da ga predaju osobi koja će doći po novac i odnijeti ga radi provjere. U svim slučajevima radi se o tome što vremešna generacija poštuje autoritet i uopće ne sumnja u to da osobe s druge strane telefonske veze nisu ono za što se predstavljaju.
Iz policije upozoravaju građane da budu oprezni kad prime neočekivani telefonski poziv, uzmu broj pozivatelja i kažu im da će ih nazvati.