Učenicima četvrtih razreda osnovne škole bolje ide matematika od hrvatskog, a osmašima je kemija bila najlakša, a fizika najteža. Pokazali su to rezultati nacionalnih ispita predstavljeni u Nacionalnom centru za vanjsko vrednovanje obrazovanja (NCVVO).
Nacionalne ispite iz osam predmeta pisalo je 40.996 učenika osmih razreda i 37.118 učenika četvrtih razreda osnovne škole iz tri predmeta. Kada je riječ o četvrtašima i hrvatskom jeziku, postotna riješenost je 53,5 posto, ispod osnovne razine je 4,1 posto učenika, osnovnu razinu ima 36,3 posto učenika, srednju 51,2 posto, a naprednu razinu 8,4 posto. Ove godine učenici su postigli znatno bolje rezultate kada je riječ o pisanom ispitu. Lani ih je nula bodova imalo 43 posto, a ove godine 20 posto manje, istaknuo je ravnatelj NCVVO-a Vinko Filipović. To su oni učenici koji nisu imali dovoljan broj riječi, na ispitu iz hrvatskog jezika za četvrti razred to je sto riječi, ili su promašili temu ili su predali prazan ispit.
Kada je riječ o matematici, postotna riješenost u četvrtom razredu je 62,1 posto. Ispod osnovne razine je jedan posto, s osnovnom razinom 20,1 posto, srednjom 63,4 posto i naprednom razinom 15,5 posto. Postotna riješenost prirode i društva je 61,79 posto, s 0,7 posto ispod osnovne razine, 19,9 posto iznosi osnovna, 66 posto srednja i 13,4 posto napredna razina. Iako su matematika te priroda i društvo vrlo slični po rezultatima, Filipović ističe kako to nikako ne znači da djeca manje znaju hrvatski, a bolje matematiku i prirodu i društvo, nego su stručne radne skupine dale nešto više lakših zadataka. Filipović je istaknuo da bi idealno bilo kada bi postotna zastupljenost riješenosti na ispitima bila 50 posto. Tri su učenika riješila 100 posto ispit iz hrvatskog, njih 60 iz matematike te 20 iz prirode i društva.
Kada je riječ o rezultatima osmaša, postotak riješenosti hrvatskog jezika je 56,18 posto, 1 posto je nedovoljnih, 15 posto dovoljnih, 38,4 posto dobrih, 39,6 vrlo dobrih i 6 posto odličnih. Riješenost ispita na zadatku pisanja lani je bila 24,4 posto s nula bodova, a ove godine postoji napredak, takvih je ispita 16,1 posto. Matematika je imala prosječnu riješenost 48,16 posto. Nedovoljnih je 4 posto, 31,5 posto dovoljnih, 35,8 posto dobrih, 21 posto vrlo dobrih i 7,7 posto odličnih. U STEM području ispit iz biologije imao je 47,26 postotak riješenosti, s 1,9 posto nedovoljnih, 31,7 posto dovoljnih, 41,9 posto dobrih, 20,2 posto vrlo dobrih i 4,3 posto odličnih. Ispit iz kemije, čija je prosječna riješenost 57,18 posto, kako je naglasio Filipović, za razliku od biologije, ove je godine bio nešto lakši. Od svih predmeta kemija ima najviše odličnih, 17 posto, vrlo dobrih je 30,1 posto, 33 posto dobrih, 18,6 dovoljnih i nedovoljnih samo 1,3 posto. Fizika je s 43,31 posto riješenosti ispita nešto teža, ali ne pretjerano, kaže Filipović. Nedovoljnih je bilo 18,1 posto, 33,4 posto dovoljnih, 22,2 posto dobrih, 16,9 posto vrlo dobrih i 9,4 posto odličnih. Filipović je dodao da bi ispit iz fizike u budućnosti trebao biti nešto lakši, a kemija nešto teža.
Engleski jezik imao je 55,69 posto riješenosti, 8,2 posto učenika riješilo ga je za nedovoljan, 14,6 posto za ocjenu dovoljan, 27,2 posto za ocjenu dobar, 41,4 za vrlo dobar i 8,6 posto za odličan. Njemački jezik imao je postotak riješenosti od 47,7 posto, 12,6 posto je negativnih ocjena, 25 posto dovoljnih, 30,1 posto dobrih, 27,3 posto vrlo dobrih i 5,1 posto odličnih. Francuski jezik pisala su samo 74 učenika, a taj je ispit imao 62,52 posto riješenosti. Nedovoljan je dobilo 8 posto, dovoljan 7 posto, dobar, 30, vrlo dobar 27 posto, a odličan 28 posto. Iz povijesti, čiji je ispit imao 46,87-postotnu riješenost, nedovoljnih je bilo 3,2 posto, dovoljnih 37,7 posto, 35,4 posto dobrih, 19,8 posto vrlo dobrih i 4 posto odličnih. Ispit iz geografije imao je 54,33-postotnu riješenost, s 2,2 posto nedovoljnih, 21 posto dovoljnih, 36,3 posto dobrih, 33,8 posto vrlo dobrih i 6,7 posto odličnih. Među osmašima jedino iz hrvatskog i francuskog jezika nije bilo stopostotne riješenosti ispita, 29 ih je bilo iz matematike, a najveći broj bio ih je iz fizike (70) i njemačkog (72). Sljedeće godine nacionalni ispiti počet će 10. ožujka i trajat će do 3. travnja.