IVICA GETTO
29.6.2021., 00:00
PUTNICI ČEKAJU "SIGNAL"?!
Vlak Osijek - Beli Manastir već danima kasni 20-ak minuta
Iz HŽ-a potvrđuju nam kašnjenje, ali ističu kako je riječ o "tehničkim problemima, koje otklanjaju"
Ljudi su već odavno prošetali Mjesecom, NASA-in rover voza se Marsom, vlakovi u Japanu (i još nekim zemljama) jure i 300 kilometara na sat, kao i neki automobili, a vlakovi na relaciji Osijek - Beli Manastir kasne dvadesetak minuta, tek nešto manje od vremena potrebnog da prevale spomenutu relaciju.
Ne kasne, doduše, svi vlakovi, nego onaj koji s osječkog kolodvora kreće u 7.33, a u Beli Manastir treba stići u minutu nakon osam sati. No umjesto u spomenuto vrijeme putnici se na belomanastirskom željezničkom kolodvoru iskrcavaju 20-ak minuta kasnije.
- To se događa sigurno dva tjedna, a možda i duže. Iz Osijeka vlak kreće normalno, na svim je usputnim postajama u točno predviđeno vrijeme, ali kada dođe do Belog Manastira, zapravo kada iziđe iz šume prije ulaska u grad, zaustavlja se. Prvoga dana mislila sam da se vlak pokvario ili da se dogodila neka nesreća. No kada se to dogodilo i dan poslije, bila sam potpuno sigurna da posrijedi nije ni kvar ni nesreća - priča naša sugovornica (podatci poznati redakciji), koja svakodnevno iz Osijeka u jutarnjim satima putuje na posao u Beli Manastir. Na upit što se događa, kaže kako im na isto pitanje kondukter odgovara da čekaju neki signal.
- Neki putnici tvrde da je problem s nedostatkom skretničara na belomanastirskom kolodvoru, u što jednostavno ne mogu povjerovati. Ni za sporni signal nisam sigurna. Kakav signal? O čemu se zapravo radi, nitko ne govori - ogorčena je putnica, koja je u ponedjeljak na posao u Beli Manastir krenula vlakom koji iz Osijeka polazi u 6.24, a stiže u 6.52 i ne čeka na ulaz u kolodvor. Najveći problem je, naglašava, radno vrijeme njezine tvrtke, u kojoj joj svakodnevna polusatna kašnjenja na posao više ne mogu tolerirati. Nije joj, dakle, preostalo ništa drugo do ranijeg ustajanja i dolaska u jedini baranjski grad sat vremena prije početka radnog vremena. I tako će činiti sve dok "njezin" vlak ne bude prometovao onako kako je navedeno u voznom redu.
- Što god bilo, neshvatljivo je da se takvo što događa u 21. stoljeću. Sreća je u nesreći da temperature u to jutarnje vrijeme još nisu tako visoke - ističe.
Da na kolodvoru zaista nedostaje djelatnika, neslužbeno saznajemo od tamošnjih zaposlenika. Potvrđuju da taj vlak već danima kasni i da je problem isključivo u nedostatku ljudi i slaboj organizaciji posla. Ne žele raditi mimo propisa, a izravna posljedica toga - besmisleno je čekanje na ulazu u belomanastirski željeznički kolodvor. Objašnjenje smo potražili u Korporativnim komunikacijama HŽ-a Infrastrukture.
- Kolodvor Beli Manastir granični je kolodvor na pruzi Beli Manastir - Magyarboly (MAV). Radnim danom kroz taj kolodvor prometuje 18 vlakova za prijevoz putnika, a vikendom deset vlakova. Prosječno, kroz njega dnevno prođu i tri teretna vlaka. Informacija o nedostatku radnika nije točna - odgovaraju iz HŽ-a, nastavljajući kako se kašnjenja vlakova koje smo spomenuli u poslanom im upitu događaju zbog tehničkih teškoća, na čijem se otklanjanju intenzivno radi.
- I ovim se putem ispričavamo putnicima - stoji u dopisu. Kako saznajemo iz HŽ-a Putničkog prijevoza, od siječnja do svibnja 2021. na relaciji Osijek - Beli Manastir - Osijek prevezeno je prosječno 450 putnika dnevno.
Ivica Getto
{embed_infobox_gray}264388{/embed_infobox_gray}