
Bol zbog gubitka dragih ljudi pretočena u stihove
Tama u stihovima punim oblaka i kiše, neugodnog vjetra
i hladnoće, praćena je osjećajima potpune izgubljenosti...
Čekati ih je trebalo punih šesnaest godina. Toliko je, naime, prošlo od njihovog zadnjeg studijskog rada, albuma "4:13 Dream". I sad kad su ih njihovi brojni fanovi dočekali, oduševljenju i strahu nema kraja. Oduševljenju stoga što je četrnaesti studijski album britanskih goth rock majstora iz grupe The Cure definitivno među njihovim ponajboljim uradcima, još tamo od davnašnjeg debija "Three Imaginary Boys" iz 1979. godine.
Vatra je ugašena
Strah stoga jer nakon ovoliko isporučenog pesmizma, boli, straha i ogorčenja zbog prolaznosti i starosti postaje ne samo upitno hoće li Robert Smith i The Cure ikada više napraviti nešto novo, već i treba li mu pomoć psihologa jer je, budimo iskreni, niz stihova ovog mračnog albuma na krajnjoj granici pesimizma, preblizu čak i prelasku te granice. No, s druge strane, to je mračnjaštvo stilska i ideološka odlika gotičara, te su možda strepnje nepotrebne.
Pjesme ovog albuma, njih osam, nastajale su tijekom proteklih desetak godina, a album je trebao biti objavljen još 2019. godine. No, najprije je korona sve poremetila, potom su se dogodile i brojne druge jako loše stvari (smrt Smithovog brata, majke i oca...) te je u konačnici album ispao još teži, mračniji i pesimističniji. Tama u stihovima punim oblaka i kiše, neugodnog vjetra i hladnoće, praćena je osjećajima potpune izgubljenosti, očaja i tuge, a sve to zbog prolaznosti i starosti koju Robert Smith, autor svih stihova i glazbe, očigledno jako bolno osjeća i proživljava. Mračne stihove uokvirio je isto tako mračnom glazbom u kojoj često u uvodu čujemo orkestralnu pratnju puhača, mada je srž svake pjesme tipičan gitaristički rock pristup The Curea.
Tako i uvodna "Alone" počinje tri i pol minute dugim instrumentalnim dijelom u kojem uz gitare slušamo i dramatične klavijature i još dramatičnije bubnjarske dionice, a sve to uvodi nas u stihove kojima Smith govori kako je to kraj njihove posljednje pjesme, kako je vatra ugašena i pretvorena u prašinu, sjaj zvijezda prigušen je suzama, a oni sami tek su duhovi onoga što su bili. Kamo je sve ono otišlo, kamo je otišlo – pjeva mračnim i očaja punim vokalom Robert Smith u pjesmi koja, kako je i sam rekao, "otključava" idejni svijet albuma. Naravno, u tom stilu je i nastavak. Dojmljiva "And Nothing Is Forever" ima nepune tri minute dug instrumentalni uvod s puhačkom i brass sekcijom koju potom nadopunjuju gitare koje na snažnu podlogu klavijatura okrenutih dodirima s crkvenom glazbom stvaraju pravo ozračje za poruku uobličenu već u naslovu, koji tvrdi kako ništa nije vječno te u stihovima kroz koje pjevač moli nekoga da bude uz njega na samom kraju.
Smrtnost i prolaznost
Nakon ovog iznimno elegijskog uvoda slijedi mala promjena pa nam "A Fragile Thing" kroz agresivniji i žustriji pristup određen gitarama donosi novu tužnu priču, ovog puta o osamljenosti i bolnoj činjenici da se ništa ne može učiniti kako bi se to promijenilo. Još je bolja izvrsna antiratna "Warsong", moćna, mračna i prijeteća jer rat uvijek, pjeva Smith, dovodi do gorkog kraja, pri čemu su za njega krivi i oni koji ratuju jer, kažu stihovi, "Ja želim tvoju smrt. Ti želiš moj život. Jedni drugima pričamo laži, kako bismo sakrili istinu.". Opće društvene tematike, točnije košmara i nesigurnosti te opasnosti gubitka identiteta, Smith se potom dotiče i u temi "Drone:Nodrone" da bi se zatim u tri snažne završne pjesme opet vratio središnjoj temi albuma – prolaznosti i smrtnosti.