






Nadahnute vizije mode za sezonu jesen/zima 2025./6.
Kreativni direktor McQueena, Sean McGirr dao je sve od sebe, a inspiraciju je vukao iz koncepta kiča viktorijanske Engleske
Pariški tjedan mode još je jednom prostro svoje modne piste na kojima su dizajneri pokazali svoje vizije mode za sezonu jesen/zima 2025./2026. Za početak, sve su oči bile uprte u novu kreativnu direktoricu kuće Givenchy Saru Burton, a čekalo se i na drugu kolekciju Alessandra Michelea za Valentino. Bilo je tu i nešto alternativnijih pristupa pa je, recimo, Valentino, umjesto tradicionalnog formata hodanja po pisti, novu kolekciju predstavio - u crvenoj kupaonici.
Usto, brojni su dizajneri izlazili iz krutih okvira i poigrali se kreacijama (neke su bile čista umjetnost, a neke... pa, kreativni pokušaji), a ima i onih već toliko etabliranih da nismo ni iznenađeni njihovom kreativnom genijalnošću.
Modna kuća Vaquera revijom je službeno otvorila PFW, donoseći na "stol" eleganciju pretjeranosti. U svoje kreacije uvrstili su elemente ogromnih razmjera koji su, zapravo, gledajući kreacije u cjelini, totalni pogodak. Inspiracija dolazi iz nedavnog preseljenja kreativnih direktora brenda Bryn Taubensee i Patrica DiCaprija u Pariz, što je dvojac nazvao "nostalgijom za budućnosti" koju je direktno utkao u svoje kreacije. Na reviji je brend ujedno predstavio drugo partnerstvo s brendom nakita D'Heygere Jewelry koji je za ovu specifičnu priliku izradio predimenzionirane privjeske u obliku srca.
Zomer je brend ženske odjeće pariškog dizajnerskog dua Daniala Aitouganova i Imruh Ashe koji u svojim kreacijama itekako njeguje odnos sa suvremenom umjetnošću. Na FPW-u su se poigrali pitanjem koji je uopće pravi način nošenja odjevnog predmeta, pa su tako servirali kolekciju koja je razmontirala uobičajen standard. Njihova kolekcija istražuje ideju o izokretanju, poništavanju i opiranju tradicionalnim oblicima odijevanja, pa su se tako mogle vidjeti jakne nošene naopačke, prevelike košulje s izvrnutim ovratnikom, hlače na glavi, kao i urnebesne - torbe "bez budžeta".
Japanski brend Anrealage modi također pristupa veoma artistički. Ovoga puta, platna su iskoristili ne bi li prikazali vlastitu viziju odnosa između tehnologije i kreativnosti. Kreativni direktor Kunihiko Morinaga predstavio je kolekciju "The Screen", počevši s pikseliziranim tkaninama koje su, kako je revija odmicala, postajale sve više ekranske! Doista, Morinaga je napravio "tkaninu" od milijun LED dioda koje mijenjaju izgled haljine ovisno o raspoloženju nositelja!
Maria Grazia Chiuri je za Dior ponudila reinterpretaciju klasike, spajajući modne inspiracije prošlosti i budućnosti sa suvremenom estetikom. Osim što je vratila majicu "J'adore Dior" Johna Galliana, podsjetila je na klasičnu ljepotu bisera, strukturiranih kaputa, kao i zavodljivost prozirnih košulja i čipkastih ovratnika.
Stella McCartney odlučila je na Tjednu mode u Parizu etablirati novi smjer mode - corpcore. Drugim riječima, ponudila je svoju viziju svakodnevnog "korporativnog" odijevanja koristeći inovativne materijale poput veganskog materijala izrađenog od micelija gljiva, recikliranog poliestera i poliuretana na biološkoj osnovi, pa je time još jednom dala podsjetnik svima da moda ne mora podrazumijevati upitne etičke izbore. Na reviji je pokazala svjetlucave svilene haljine i nadasve zanimljiva odijela, jer zašto bismo na posao išli išta manje glamurozni?
Jonny Johansson, suosnivač brenda Acne Studios, ovoga je puta "jahao" na valu inspiracije pjesama Björk, čiji je doživljaj i zvuk pokušao direktno preslikati na odjeću. Počivajući na kontrastu urbanog i prirodnog, pokrivenog i golog, nova kolekcija poznatog brenda na pisti je između ostalog pokazala čežnju za modom osamdesetih u vidu predimenzioniranih mašni, kariranih krojeva i pojaseva.
Kreativni direktor Balmaina Olivier Rousteing nastavlja svoju modnu vladavinu, no dalo se naslutiti da je riječ o novoj eri, pomalo mekšoj. Govorimo o sivim pletivima i mekim tkaninama, no uz poznat i vidljiv potpis modne kuće u vidu predimenzioniranih dodataka. Čini se da nas hladna sezona čeka u predimenzioniranom vidu...
Brend Issey Miyake istoimenog dizajnera odlučio je na pariškom Tjednu mode pomaknuti granice odjeće nešto bliže svijetu skulptura. Kolekcija pod nazivom "[N]i [N]or", inspirirana "Skulpturama od jedne minute" austrijskog umjetnika Erwina Wurma, za cilj je imala golicanje percepcije gledatelja kroz dekonstruirane krojeve i materijale nalik papiru.
U Parizu je svoju novu kolekciju predstavila i Victoria Beckham. Ovoga puta naglasak je stavila na novo poglavlje u dizajnima kaputa i balonera, a čitava kolekcija bila je prožeta odnosom bezvremenske elegancije i odvažnih suvremenih krojeva.
Neki će reći da je vrhunac Tjedna mode u francuskoj metropoli bila revija Alexandera McQueena. Jedno je sigurno, kreativni direktor Sean McGirr dao je sve od sebe, a inspiraciju je vukao iz koncepta kiča viktorijanske Engleske. Tako je mnogo lookova uključivalo predimenzionirane volane, naborane ovratnike i pokrivala za lice optočena draguljima. Majstorski i efektno.
Za svoju novu kolekciju Balenciaga je predstavila svoju viziju koncepta standardnog odijevanja, no naravno, u njihovom stilu. Od traper jakni pa do kožnih mantila, na reviji su modeli prikazivali odjeću koja je istovremeno veoma čistih i bezvremenskih krojeva, no s taman pogođenom dozom odvažnosti.
Hermesova dizajnerica Nadege Vanhee predstavila je kolekciju sjajnih kaputa, haljina i hlača od tamne kože. Elegantne kreacije modeli su nosili na zemljom prekrivenoj modnoj pisti.
Za drugu kolekciju brenda Valentino Alessandro Michele predstavio je impresivan nastavak svog debija. Pretvorivši pistu u crvenu kupaonicu, predstavio je čak 80 lookova, kao i suradnju s Vansom. Jedno je sigurno, bila je to revija za pamćenje.
Prva kolekcija Sare Burton za Givenchy bila je jedna od najočekivanijih stvari ovog Tjedna mode. Jedna od najpoznatijih dizajnerica u svijetu mode ispričala je svoju priču, a za te potrebe zagrebala je u prošlost i uzorke tkanine koje je koristio osnivač brenda Hubert de Givenchy još 1952. godine. Uzorci su bili skriveni unutar zida u prvom dizajnerovom ateljeu, a iskopani su prije otprilike godinu dana tijekom radova na renoviranju. Zapanjena i dirnuta rukom pisanim zapisima na calico uzorcima, nadahnuli su je da se vrati temeljnim elementima mode i silueti.