Harry Styles

Harry Styles

PIXSELL
8.1.2025., 07:00
BOGATI I SLAVNI PODUZETNICI

Današnje će zvijezde skupo prodati čak i priručnik za zijevanje

I Harry Styles ima brend, Pleased, koji je nedavno ojačao suradnjom s modnim dizajnerom J. W. Andersonom

Filmske i televizijske zvijezde, pjevači i pjevačice, u biti bilo kakva stabilna karijera u svijetu šoubiznisa, u današnjem su svijetu puno više od isključivo toga. Danas je, štoviše, česta pojava da zvijezde uvelike koketiraju s karijerama izvan matične, pa postaju influenceri i promotori brendova, što svojih što onih postojećih. Što se tiče takve tradicije oglašavanja, ona nije ništa novo, brendovi se već dugi niz godina koriste statusom slavnih za promociju vlastitog imena zvjezdanim likom i djelom, a zauzvrat su džepovi zvijezda sve dublji i dublji.

Ono što je drukčije jest današnja svijest o tome, pa takve suradnje, da bi u konačnici stigle do krajnjeg kupca, moraju imati smisla. Drugim riječima, ljudi trebaju vjerovati u stvarnu vezu određenog proizvoda i brenda s dotičnom osobom koja ih reklamira. Stoga je zanimljivo promatrati razmjere do kojih cijela priča ide, kao i vrtoglave cijene koje se pritom formiraju, a sve da bi se - prodalo. Nerijetko su uz takve suradnje vezane i brojne kontroverze, a najrecentniji gaf povezuje se s Harryjem Stylesom...

Društveni eksperiment

Popularni pjevač Harry Styles ima "posao sa strane" - vlastiti brend Pleased, a nedavno je u ponudu brenda dodao suradnju s modnim dizajnerom J. W. Andersonom. Dvojac je lansirao predmete poput lakova za nokte, trenirki, pletiva, majica, torbica i stvari koja je uzburkala internetske vode, a to je privjesak vrlo falusoidnog oblika. Privjesku je cijena nešto više od 300 dolara, a torbica iz iste linije s Andersonom najskuplji je komad i stoji 1029 dolara, te je na Stylesovoj službenoj stranici brenda - rasprodana. Također zanimljiva crtica iz Stylesovih partnerstava zabilježena je nešto prije, kada je sa svojim brendom ostvario suradnju s Disneyem, pa se tako na stranici nalaze, rame uz rame, falusoidni privjesak i Disneyev ručnik za plažu. Neki su fanovi, sudeći po komentarima na društvenim mrežama, uvjereni da se radi o vrsti društvenog eksperimenta, te je jedan od komentara na društvenim mrežama, što ga je napisao revoltirani korisnik, glasio: "Ne možete me uvjeriti da Pleasing nije društveni eksperiment da vidimo koliko će 'harries' doslovno konzumirati sve što ima veze s njim." Pitanja koja se nameću je mnogo: od toga tko je točno Stylesova ciljana publika do toga koliko je ta ista publika spremna izdvojiti da bi se mogla s pravom nazivati pravim fanovima.

Kardashianke je pak nemoguće izuzeti iz ove priče. Ta klasa celebrityja drukčija je od, primjerice, Stylesa, koji je započeo s konkretnom glazbenom karijerom, a sestre Kardashian raznim su se putevima penjale do društvenog vrha, a neki i dalje ne znaju točno kako je to započelo.

Krenimo s najslavnijom sestrom, Kim, koja je suvlasnica brenda Skims i njegovo zaštitno lice, što je lansiralo sam brend u visine prepoznatljivosti i popularnosti. To je njezin najnoviji projekt, a iza sebe ima brojna partnerstva i proizvode, kao što su donedavno vrlo popularna igra "Kim Kardashian Hollywood!" (nešto poput holivudske verzije Simsa), Kimoji (aplikacija s više od 250 emotikona baziranih na njoj), KKW... Prošle je godine zaronila i u privatno kapitalno ulaganje udruživši snage s iskusnim privatnim kapitalnim direktorom Jayem Sammonsom u pokretanju Skky Partners, tvrtke koja se fokusira na medijska i potrošačka ulaganja. Jedno je sigurno, gdje Kim stane, tu se dolari množe!

Kim Kardashian

Kim Kardashian

PIXSELL

Njezinoj sestri Kendall također nije strana priča s partnerstvima i brendovima, te je danas vlasnica 818 Tequila, brenda alkoholnog pića. Promocija njezine tekile nije prošla bez podizanja prašine, pa je tako zbog pojave u reklami u kojoj je hodala s konjima, kosom upletenom u dvije pletenice, optužena za kulturnu aproprijaciju. Rekli bismo da se događa svima, ali zapravo i ne. Danas popularna manekenka i model još je 2017. glumila u reklami za Pepsi, a prije nekoliko godina je za promociju Fyre Festivala (inače, katastrofalnog pokušaja biznismena Billyja McFarlanda da organizira festival, koji se na kraju nikada nije dogodio, a što je završilo tako da su mnogi ostali bez tisuća dolara, a sam McFarland u zatvoru) primila čak 274 tisuće dolara - točnije, za jednu objavu na Instagramu! Doduše, festival je ispao krajnji fijasko, a Kendall je morala platiti oko 74 tisuće dolara kazne za podržavanje događaja. No vjerujemo da su joj kasnija partnerstva, štoviše vrlo vjerojatno i jedna objava na Instagramu, podmirila minus.

Kylie, kao najmlađa članica klana, poznata je u svijetu poduzetništva po svom brendu Kylie Cosmetics. U toj je pak priči najfascinantniji njezin maestralni marketinški pothvat. Naime, proizvodi kojima je pokrenula brend uključivali su nekoliko setova olovki za usne i ruževa. Kylie je svu medijsku pozornost usmjerila na svoje usne i na neki način uvjerila svijet da je izgled punih usana postigla ne filerima, nego svojim ruževima i olovkama, što je laž koja se pokazala vrlo unosnom marketinškom strategijom. S obzirom na to da je mlada Jenner sada jedna od najbogatijih mladih osoba na svijetu, ne može se poreći da se njezina strategija isplatila.

Kvazireligija

Put Gwyneth Paltrow također je zaista zanimljiv. Otkako je u listopadu 2008. godine sjela za svoj kuhinjski stol u Londonu i napisala svoj prvi bilten o životnom stilu i dobrobiti pod nazivom Goop do danas je postao etablirani lifestyle brend. Prisjetimo se na čas pandemijske 2020. Dok je većina nas vrijeme lockdowna iskoristila za sitne popravke po kući, Paltrow se dala u posao i izbacila, između ostalog, svijeću naziva "Ovo miriše na moju vaginu". Dakako, svijeća je po cijeni od 58 funti momentalno rasprodana. Njezin brend je zbog raznih pseudozdravstvenih savjeta i neutemeljenih marketinških tvrdnji odavno na upitnom glasu, kao što je, primjerice, jaje od žada za koje tvrdi da "povećava tonus vaginalnih mišića, hormonsku ravnotežu i općenito žensku energiju". To iskustvo stoji 66 dolara, a nakon što su se o tome oglasili brojni ginekolozi i napali ju zbog sumnjivih zdravstvenih tvrdnji i potencijalnih štetnih rezultata, uključujući sindrom toksičnog šoka, Goop se nagodio u tužbi od 145 tisuća dolara zbog "neutemeljenih" marketinških tvrdnji. U portfoliju Gwyneth Paltrow naći će se još bizarnosti, poput vodiča za zijevanje, a interesantna je i izjava da voda ima osjećaje. Bez obzira na to i mnoge druge skandale, Goop i Paltrow imaju svoj kult fanova, a ako tome dodamo procjenu vrijednosti brenda od čak četvrtine milijarde dolara, Paltrow je sa svojom kvazireligijom, bar što se priljeva novca tiče, itekako mirna.

Popularna pjevačica Jennifer Lopez, osim glazbenom karijerom, od 2021. diči se brendom JLO Beauty. Isprva se prodavala u poznatom maloprodajnom lancu trgovina Sephora, no odnedavno njezini proizvodi više nisu na policama. Iako brend zbog toga nije propao, mnogi su diskutirali o razlogu uklanjanja, a bilo je i optužbi od fanova i vjerovanja da ona zapravo svoju kozmetiku uopće ne upotrebljava. "Neautentično", neki su rekli. Još jedan gaf vezan uz partnerstva i promociju proizvoda izvan domene dogodio se kada je pjevačica prošle godine lansirala svoj brend alkoholnih pića Delola. To je mnogima bila vrlo začudna vijest s obzirom na to da je pjevačica u više navrata otvoreno govorila o izbjegavanju alkohola. Iako se nakon početnih kritika u videu obratila fanovima objasnivši svoj potez time da su se njezine navike pijenja promijenile, te izjavivši da pije odgovorno, rekla je kako je napravila vlastiti koktel koji odgovara njezinu životnom stilu. Fanovi i dalje nisu bili pretjerano oduševljeni, a dodatan razlog tomu bio je, osim njezinih prijašnjih priča o trijeznosti i o tome kako alkohol uništava kožu - gdje JLO Beauty linija za njegu kože ulijeće kao naručena - i pitanje koje je mučilo fanove: zašto bi uopće lansirala brend alkoholnog pića s obzirom na to da je njezin (tadašnji) suprug, Ben Affleck, otvoreno govorio o tome da je liječeni alkoholičar.

Jennifer Lopez

Jennifer Lopez

PIXSELL

Glumica Blake Lively odavno je prste pružila u svijet poduzetništva, pa se tako danas najviše povezuje s nekoliko brendova pod svojim kišobranom, a to su linija za njegu kose Blake Brown, Betty Buzz i Betty Booze te linije bezalkoholnih i alkoholnih pića. Prvo je izdala Betty Buzz, liniju bezalkoholnih miksera, a poslije je nastupilo i lansiranje Betty Booze, linije s gaziranim pićima na bazi burbona ili tekile. To je došlo kao iznenađenje za podosta fanova s obzirom na to da je Lively već dugo otvoreno govorila o tome da ne pije alkohol. Neke je time i razljutila, no poslije je pojasnila da su Betty Buzz i Betty Booze namijenjene različitoj publici. Lively je preživjela taj udarac, a sljedeći je bio ovog ljeta, uoči promocije njezina filma "Priča završava s nama". Naime, Lively je otkrila svojoj novi brend za njegu kose Blake Brown otprilike u isto vrijeme kada je bila i promocija filma, te je zbog toga bila na meti kritika zbog optužbi da je poruku filma iskoristila kao marketinšku strategiju, bez iskazivanja pravde ili suosjećanja sa žrtvama koje film stavlja u prvi plan. Kako bilo, podatci kažu da je Livelyina linija za njegu kose ostvarila 16 milijuna dolara u roku od tjedan dana nakon debija.

Da bi stvar bila još bolja, otvorila je i pop-up dućan nalik na cvjećarnice (a u filmu je cvjećarica) dizajniran za promicanje njezina blockbustera, u kojem su se nalazili i dakako njezini brendovi pića. Internet ima zapise i o receptima za koktele inspirirane filmom, a popis sastojaka je, osim pića njezinih brendova, za jedan recept uključivao i Aviation Gin, marku u vlasništvu njezina supruga Ryana Reynoldsa.

Nikad dovoljno

Lavica na polju poduzetništva je i Rihanna, pjevačica koja nas je glazbenim albumom posljednji put počastila prije sedam godina. Prije šest odlučila se upustiti u polje industrije ljepote, koju je pokorila izbacivši jednu od najinkluzivnijih linija pudera s čak 40 nijansi. Baza za osnivanje brenda bilo je njezino vlastito iskustvo i nedostatak opcija izbora u svijetu ljepote i proizvoda, a brend Fenty Beauty je od samog nastanka vrtoglavo rastao, te se čak pronašao i na popisu "Najboljih izuma 2017." časopisa Time.

U ‍2023. godini brend je ostvario prihod od 602,4 milijuna dolara. Prošle je godine pjevačica osnovala i Fenty Hair, brend s proizvodima za njegu kose, a pretprošle je godine u svoj portfolio dodala suradnju s Louisom Vuittonom. Budući da je u to vrijeme bila trudna s drugim djetetom, Rihannino uključivanje u dio brenda rezerviran za muškarce izazvalo je tradicionalne modne postavke, no Rihanna je poznata po tome da radi što želi i kako želi - i to joj veoma dobro ide.

Rihanna

Rihanna

PIXSELL

Ovaj presjek samo je vrh ledenjaka. Situacije migriranja slavnih osoba u područja koja nisu njihova mogu se promatrati iz raznih perspektiva. Je li to pokušaj praćenja nove strasti i odolijevanje definiranju na osnovi samo jednog posla, uloge ili pjesme? To može biti i vrsta investicije, gdje je ona glavna, umjesto nekretnine, upravo njihov lik i djelo. Može to biti i pokušaj opstanka i relevantnosti te održavanja imidža u gladnom svijetu šoubiznisa te borbe za svoj dio kolača. Tko zna, možda jednostavno novca nikada nije dovoljno.