Pivo ilustracija
Pixabay
3.12.2024., 20:15
ZANIMLJIVO ISTRAŽIVANJE

Britanski pubovi “ključni igrači” pri kupnji nekretnina

Četvrtina anketiranih rekla je da im je lokalni pub utjecao na odluku o kupnji nekretnine

Gotovo petina (18 posto) vlasnika kuća dala je ponudu za kupnju nekretnine dok se nalazila u lokalnom pubu, podaci su objavljeni na internetskoj stranici tvrtke Mortar Research. Gotovo četvrtina (24 %) vlasnika kuća koje je anketirala nekretninska agencija Zoopla rekla je da je lokalni pub utjecao na odluku o kupnji njihove aktualne nekretnine, a više od trećine (36 %) kazalo je da ne bi ni dalo ponudu za kuću ako se nalazi predaleko od lokalnog puba, pri čemu su idealnu udaljenost procijenili na 13 minuta pješice, a udaljenost veću od kilometra i pol smatrali su prevelikom.

Gotovo polovina (49 %) onih koji su već dali ponudu za nekretninu dok su sjedili u pubu kazala je da je u to vrijeme konzumirala piće, pokazalo je istraživanje u kojemu je sudjelovalo više od 2000 vlasnika kuća diljem Ujedinjenog Kraljevstva koje je provela tvrtka Mortar Research.

Brojnim vlasnicima kuća u sastavni dio procesa razgledanja novog doma ulazio je i posjet lokalnom pubu, a nešto više od trećine (36 %) izjavilo je da je prije ili nakon razgledanja nekretnine popilo piće ili je ručalo u lokalnoj gostionici. Tri četvrtine (76 %) anketiranih kazalo je kako pubove smatra sastavnim dijelom zajednice, a 49 posto vjeruje da je važno pronaći mjesto za druženje nedaleko od doma. Među onima koji su, tražeći nekretninu, prethodno posjetili neki pub, više od polovine (53 %) reklo je da je odlučilo kupiti svoj novi dom dok je ondje ispijalo piće.

- Istraživanje pokazuje da lokalni pubovi imaju iznenađujuće veliku ulogu u procesu kupnje nekretnine, bilo da je razlog tomu stjecanje dojma o lokalnoj zajednici ili razgovor s prijateljem o tomu želi li zainteresirana osoba dati ponudu, a u nekim je slučajevima to bio odlučujući faktor pri odluci o kupnji - rekao je Dan Copley, stručnjak za potrošače u Zoopli.

Izvršna direktorica British Beer and Pub Association, Emma McClarkin smatra da "dobar lokal nudi puno više od kvalitetnog pića".

- Takvo mjesto može povećati cijenu nekretnine, a i znak je određene društvene vrijednosti u lokalnoj zajednici. Posljednje što bilo koji novi stanar želi doživjeti je da njihov omiljeni pub zatvori svoja vrata - kazala je McClarkin. n