Osijek, 17. 01. 2021, Perivoj Kralja Tomislava, brdo kod Drvengrada, sanjkanje, zimske radosti. Roditelji i djeca uzivaju u snijegu. snimio GOJKO MITIĆ
GOJKO MITIĆ
21.8.2024., 20:12
Većina djece prirodu vidi malo

Znanstvena preporuka: Vožnja sanjkama i “štijanje” kao dio školskog gradiva

Većina djece u Velikoj Britaniji prirodu vidi malo, što zna biti pogubno za obrazovanje

Britanski znanstvenici pozvali su vladu da hitno dopuni nastavne programe namijenjene vrtićkoj dobi i osnovnoškolcima. Tu se prvenstveno misli na djecu koja žive u gradovima, i koja prirodu gotovo i ne vide. Novi nastavni programi bili bi, ovo nije šala, jedenje sladoleda na štapiću, vožnja sanjkama, "štijanje" vrta, kopanje, miješenje tijesta za kruh rukama...

Znanstveno istraživanje trajalo je gotovo godinu dana, i pokazalo se kako velik broj djece nema elementarnog znanja o osnovnim vještinama koje su itekako važne kako bi dijete izraslo u osobu koja nesmetano napreduje u obrazovanju. Konretno, znanstvenici su preporučili da bi svladavanje osnovnih vještina bilo nužna za djecu između tri i 11 godina. U okviru programa djeca bi, prenosi Sky News, posjećivala vrtne centre, upoznavala se s reciklažom, ali i svirala glazbene instrumente.

Istraživanje znanstvenika ukoričeno je u preporuku koju su potpisali Kraljevsko kemijsko društvo, Institut za fiziku, Kraljevsko biološko društvo i Udruženje za znanstveno obrazovanje. Cilj preporuke je pokušaj da se smanje nejednakosti u obrazovanju u znanosti, tehnologiji, inženjerstvu i matematici. Znanstvenici su u preporuci objasnili kako bi učenici osnovnih škola trebali imati priliku jesti sladoled na štapiću, saditi povrće i mijestiti tijesto za kruh jer bi im to bilo od pomoći za učenje o znanosti. Naime, djeca ograničenih iskustava "iz prve ruke" su nepobitno u nepovoljnom položaju, navodi se u izvještaju.

To je fundamentalno pitanje pravednosti, a pružanje bogatih osnovnih iskustava za djecu (osobito u ranim i nižim razredima osnovne škole) donekle će pomoći u rješavanju ovog problema, poručili su znanstvenici. Konkretna iskustva čine osnovu iz koje djeca mogu izvući dokaze za svoje ideje, čineći djecu spremnom za apstraktnije učenje s kojim će se susresti u srednjoj školi, poručili su stručnjaci.